Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

To get up to go to take to like to differ to discuss to bring




1. Bosses of companies usually ………………… early and ………………. to bed late.

2. It ……………….. me 10 minutes to get to the Institute.

3. In the morning his secretary …………………….. him letters.

4. The administration of the firm and their clients normally …………………. the terms of delivery, the prices, etc.

5. Her children ……………………….. to help her with the work about the house.

6. My week-ends ………………….. from my weekdays.

 

6) Составьте предложения из данных слов и словосочетаний, расставив их в нужном порядке (заглавной буквой обозначается начало предложения):

1. gets up/ My mother/ early/ in the morning.

…………………………………………………………………………………

2. She/ for/ the family/ prepares/ breakfast.

…………………………………………………………………………………

3. leave/ at 8 o’clock/ I/ the house.

………………………………………………………………………………….

4. We/ have/ usually/ lunch/ at/ a cafй.

…………………………………………………………………………………

5. At weekends/ goes/ he/ for a walk/ his friends/ with.

…………………………………………………………………………………

6. often/ She/ works/ on Sundays.

…………………………………………………………………………………

 

7) Составьте отрицательные и вопросительные предложения на основе полученных утвердительных в задании 6:

1a. ………………………………………………………………………

b. When ……….……………………………………………………..?

2a. ………………………………………………………………………

b. Who …………………………………………………………… for?

3a. ………………………………………………………………………

b. What time …………………………………………………………?

4a. ………………………………………………………………………

b. Where ……………………………………………………………..?

5a. ………………………………………………………………………

b. …… ………………………………………………………………..?

(общий вопрос)

6a. ………………………………………………………………………

b. ………………………………..….…………………………………?

(общий вопрос)

 

8) Составьте рассказ о своем распорядке дня (12-15 предложений).

 

Раздел 3

Грамматика: времена Present Simple и Present Continuous (Progressive). Глаголы, не употребляющиеся в Present Continuous. Оборот to be going to (см. Грамматический справочник).

Лексика: слова и фразы для описания компании, ее специализации и ее продукции (см.Словарь).

Для самостоятельного изучения: а) названия стран и национальностей; предметы гардероба; b) словообразование: конверсия, сложение слов, суффиксы –(t)ion, -able.

 

Text: A Success Story. Marks and Spencer.

Marks and Spencer is the most famous British shop in the world. It specializes in selling food and clothes. At the moment, there are about 300 M&S shops in Britain, and other stores and shops are located in many European countries. The company employs about 50,000 people worldwide. Sales are increasing, mainly due to expansion overseas. So they are continuing to build more shops and stores, for example, in France at present.

They sell a wide range of clothes, from suits to underwear. The clothes vary from country to country. In Thailand, for example, M&S sell more short-sleeved shirts because of the climate. In Japan, they sell smaller sizes because of the average size of the population. Food departments sell typically British food: tea, cake, biscuits, and are also very popular in many countries.

Why is M&S so successful? First, the prices are high, but the products are also of a very high quality. Second, there is a special attitude to their customers. Third, all suppliers have regular inspections.

As for the future, the company is looking for the ways to develop in Eastern Europe and China. It is possible that M&S can become the most prosperous company of the world!

 

Тренировочные задания:

1) Выберите один из предложенных вариантов ответа в соответствии с текстом (например, 5а):

1. What country is the company M&S from?

a. Great Britain

b. Belgium

c. Japan

2. Where does the company have shops?

a. only in England

b. in Great Britain and in most European countries

c. in Eastern Europe

3. M&S sell ………………………….

a. shops

b. clothes

c. clothes and food

4. Is the assortment of clothes the same in different countries?

a. Ye, it is.

b. No, it isn’t.

5. What is the secret of their success?

a. a lot of factors, including high quality and special attitude to their buyers.

b. mainly high quality

c. high prices only

6. Is M&S going to expand?

a. Yes, mostly in Eastern Europe.

b. Yes, mostly in Eastern Europe and China.

c. No, it isn’t.

 

2) Подберите правильный перевод к словам и словосочетаниям (например, Ad):

A. a customer, a buyer a. специализироваться на

B. to sell b. большой магазин

C. a store c. располагаться, находиться

D. to be based/ located d. качество

E. quality e. продавать

F. to specialize in f. покупатель, клиент

 

3) Подберите по смыслу и заполните пропуски в предложениях данными ниже словами, сохраняя смысл предыдущего высказывания:

Образец: The head-office of the company is in Brussels.

The company is based in Brussels.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-17; Просмотров: 415; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.015 сек.