(17 год. (0,5 год. на тиждень), 1 год. –– резервний час)
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки
Розділ І. Візуальні мистецтва (9 год.)
Тема 1. Архітектура світу (1год.)
Перлини готики.
Взірці архітектури Бароко.
Модерн в архітектурі.
Культова арабо-мусульманська архітектура.
Храми Індії.
Храми Далекого Сходу.
Орієнтовні практичні завдання:
а) самостійно підготувати розповіді на теми: „Вплив творчості Дж.Л.Берніні на європейське мистецтво архітектури ХУІІ-ХУІІІ ст.”; „“Ейфелева вежа – символ Парижа”; “Прага – музей архітектури просто неба”; „Архітектурні стилі мого улюбленого міста”;
б) замальовки архітектурних споруд різних стилів;
в) проведення конференції на тему: “Образи міста у світовому мистецтві”.
г) малюнок фрагментів культових споруд архітектури Близького і Далекого Сходу.
Тема 2. Скульптура – гімн людині (1год.)
Античні скульптори (Мирон, Фідій, Пракситель та ін.).
Мікеланджело – втілене відчуття форми (“Оплакування Христа”, „Давид”, „Мойсей”, гробниця Медичі та ін.)
Орієнтовне практичне завдання: бесіда на тему: „Чому Мікеланджело називали водночас „учнем давніх” і „порушником традицій”?
Тема 3. Образотворче мистецтво Італії: Епоха „титанів” (1год.)
Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця («Джоконда», «Тайна вечеря»).
Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою («Сікстинська мадонна», «Прекрасна садівниця»), благородного і духовного спілкування людей (фреска «Афінська школа»),
Орієнтовне практичне завдання: відвідування музеїв образотворчого мистецтва.
Тема 4. Видатні живописці Іспанії (1год.)
Ель Греко – поєднання візантійських та готичних традицій у творчості.
Дієго Веласкес: вершина іспанського живопису ХУІІ ст.
Франсиско Гойя – найвизначніший, неперевершений живописець і графік ХІХ ст.
Сальвадор Далі – яскравий виразник модерністських течій в культурі ХХ ст.
Орієнтовне практичне завдання: малюнки у стилі сюрреалізму.
Тема 5. Фламандський і голландський живопис (1год.)
Творчість П.П.Рубенса.
Рембрандт – „великий голландець”
Жанри (побутовий, портретний, біблійний).
Орієнтовне практичне завдання: створення „живих сценок” за сюжетами картин.
Тема 6. Російський живопис (1год.)
Історичний живопис (І.Рєпін, В.Суриков, В.Васнєцов).
Пейзажний живопис (І.Левітан).
Портрети В.Сєрова.
Геній М.Врубеля.
Орієнтовне практичне завдання: складання оповідань за сюжетом картин.
Тема 7. Образотворче мистецтво Далекого Сходу (1год.)
Естетичний феномен китайського живопису. Жанри: портрет, пейзаж, каліграфічне письмо.
Символічне навантаження кольору.
Орієнтовне практичне завдання: малювання тушшю сувоїв;
Тема 8. Декоративно-прикладне мистецтво Близького Сходу (1год.)
Багдадська книжкова мініатюра.
Турецьке гончарне мистецтво.
Дамаські тканини.
Іранське килимарство.
Орієнтовні практичні завдання: а) малювання орнаменту за східними мотивами (ескіз килима, тканини, книжкової мініатюри, гончарного витвору);
б) відвідування музею, де зберігаються зразки арабо-мусульманського мистецтва.
Тема 9. Паркова культура (1год.)
Версаль – зразок Європейського парку.
Природні парки Великої Британії.
Духовне начало японського ландшафтного саду.
Філософія ікебани та чайної церемонії.
Орієнтовне практичне завдання: а) зробити проект або макет куточку „англійського саду” для шкільного подвір’я;
б) підготувати літературний вечір на тему: “Парк як “дійова особа” у творчості видатних письменників”;
Розділ ІІ. Музичне мистецтво (3 год.)
Тема 1. Європейська музична культура (1 год.)
Відень – центр європейської музичної культури (В.А.Моцарт та ін.)
Великі композитори-романтики (Ф.Шопен, Ф.Ліст та ін.).
Французькі шансоньє.
Орієнтовне практичне завдання: підготовка і проведення вечора „Віденський вальс”.
Тема 2. Музична культура Індії і Далекого Сходу (1 год.)
Індійський танець. Значення поз, жестів, позицій рук (мудра).
Китайська опера.
Орієнтовне практичне завдання: опанування основними позиціями рук індійського танцю.
Тема 3. Музичні ритми Америки (1год.)
Види і напрями сучасної популярної музики: блюз, джаз, рок- і поп-музика.
Видатні музиканти і співаки.
Орієнтовні практичні завдання: а) спів під караоке пісень видатних американських співаків (Е.Преслі, Л.Мінеллі, Ф.Сінатра та ін.);
б) підготовка та проведення „Карнавалу в Ріо” (вивчення основних фігур латиноамериканських танців).
Розділ ІІІ. Театральне мистецтво (2 год.)
Тема 1. Японський театр (1год.)
Театр Но: єдність драми, танцю та речитативу.
Театр Кабукі.
Тема 2. Російський балет (1год.)
Російський балет. Видатні композитори (П.Чайковський, І.Стравінський та ін.) і виконавці (Г.Павлова, В.Ніжинський, Г.Уланова, М.Плісецька та ін.).
Орієнтовне практичне завдання: відвідування балетних вистав професійних театрів.
Розділ ІV. Кіномистецтво (1год.)
Тема 1. Світове кіномистецтво.(1год.)
Франція – батьківщина мистецтва кіно(видатні режисери, актори).
Кіно США.
Основні жанри американського кіно (пригодницький, мюзикл, бойовик, фантастика, фільми «жахів», фільми «катастроф» та ін.).
Орієнтовні практичні завдання:
а). „фотопроби” на виконання ролей у екранізації творів французької літератури, що вивчаються за програмою „Зарубіжна література”.
б). підготувати відеовечір „Зоряний небосхил Голівуду”;
в). провести „кінопроби” на виконання ролей (відеозйомка, фотозйомка, перегляд) у екранізації творів американської літератури, що вивчаються за програмою „Зарубіжна література”;
Розділ V. ПРОСТІР КУЛЬТУРИ І ЗУСТРІЧІ В НЬОМУ (1год.)
Тема 1. Мистецтво – посередник між культурами (узагальнення курсу) (1год.)
Смисл будь-якої культури – її «провідність» щодо інших культур.
Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу.
Україна в сучасному мистецькому світовому просторі.
Орієнтовні практичні завдання:
а) сформулювати „Закон культурно плюралізму”, який містив би правила шанобливого ставлення до інших культур;
б) самостійно підготувати і провести бесіди, присвячені внеску українських митців у світову духовну культуру;
в) підготовка і проведення вечорів на теми: 1) „Щасливим є той, хто тримає в собі декілька світів”; 2) „Гумор різних країн”.
Учень (учениця) називаєосновні твори митців живопису і скульптури (в межах програми);
наводить прикладиархітектурних пам’яток світу (в межах програми);
розпізнаєсуттєві ознаки декоративно-прикладного мистецтва народів різних країн;
характеризуєстилі архітектури;
класифікуєжанри образотворчого мистецтва;
пояснюєтісний зв’язок творів мистецтва з внутрішнім життям людини;
описуєвласні почуття від сприйнятого;
обґрунтовуєвласну думку щодо світового значення творів мистецтва;
порівнює характерні особливості світових пам’яток культури (в межах програми);
аналізує своєрідність національних ознак образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва;
оцінює садово-паркове мистецтво як явище, створене за законами гармонії;
розв’язує творчі завдання, пов’язані з виявленням оригінальності, асоціативного мислення тощо;
використовуєособистий емоційний досвід у самостійні творчій діяльності.
Учень (учениця) називаєнайвидатніших митців музичного мистецтва (в межах програми);
характеризує їх творчу спадщину;
класифікуєосновні жанри музики;
аналізує музичну творчість, демонструючи здібність до естетичного співпереживання;
оцінюєвнесок митців у світову музичні культуру, розкриваючи свої враження від творів за допомогою виразного мовлення;
спостерігає почуття насолоди від спілкування з улюбленим музичним жанром.
Учень (учениця) називаєпровідні імена з історії театрального мистецтва;
розпізнає символіку театру;
характеризуєтворчість видатних діячів (у межах програми);
пояснює умовність сценічних прийомів;
формулює власні враження, отримані під час спілкування з мистецтвом;
аналізує театр як виразник складних почуттів людини.
Учень (учениця) називає основні імена митців кінематографа (в межах програми);
характеризуєосновні жанри;
формулюєвласний погляд на твори світового кінематографа;
аналізує творчість найвідоміших кіноакторів і кінорежисерів, убачаючи за мистецтвом життєві цінності.
Учень (учениця) наводить приклади переосмислення “Сходом” європейських художніх систем і навпаки;
характеризує внесок українських митців у розвиток культури інших країн;
пояснюєроль мистецьких зв’язків у полікультурному просторі;
формулює власну позицію щодо культурної значущості творів мистецтва;
дотримується правил шанобливого ставлення до інших народів.
ПРО АВТОРІВ
Зуб Катерина Костянтинівна – викладач кафедри музичного мистецтва Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського.
Коло наукових інтересів: психолого-педагогічні умови художньо-творчої діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Автор близько 20 наукових статей у фахових виданнях, навчально-методичного посібника та співавтор наукової монографії.
Парфентьєва Ірина Петрівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського. Коло наукових інтересів: дослідження історії хорового мистецтва. Автор близько 30 наукових статей у фахових виданнях, співавтор наукових монографій.
Хайрулліна Юлія Олександрівна – кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського. Коло наукових інтересів: методологія та праксіологія проблемного поля художньої дидактики. Автор близько 20 наукових статей у фахових виданнях, автор та співавтор навчально-методичних посібників та наукових монографій.
Для вивчення потужності генерації лазерного проміння Pген нам необхідно визначити, як змінюється потік квантів (або, як прийнято говорити ще з минулих століть, “потік променистої енергії”) при проходженні через середовище, в нашому випадку, через активне лазерне середовище.
В розділі 2, вивчаючи закони теплового випромінювання, введено поняття (величини) для джерела світла: потік променистої енергії Ф, випромінювальна здатність або світність Е, яскравість випромінювання В. Ці величини стосуються поверхні, яка випромінює світло. Якщо ж потік променистої енергії падає на якусь поверхню, то він характеризується подібними величинами, але їх необхідно уточнити і доповнити, що і зроблено нижче.
Потік променистої енергії дорівнює кількості енергії, яка протікає за одиницю часу через площу заданої величини, і в загальному випадку записується:
де - спектральна яскравість пучка.
- кут між напрямком розпросторювання світлового потоку і нормаллю до площини .
- просторовий кут, в якому розпросторюється світловий потік.
Але оскільки ми вивчаємо лазерне проміння, яке має малу розбіжність пучка і високу монохроматичність, то ми маємо право записати
,
де - спектральна ширина лазерного випромінювання,
S- величина площі, через яку проходить світловий потік; а оскільки , то інтегрування по площі, дає величину цієї площі.
Якщо площина S перпендикулярна напрямку розпросторювання світла, тобто сosQ=1; остаточно
.
Розмірність I(n) - Вт/см2; будемо її називати “Інтенсивність світлового (лазерного) пучка”, або коротко “інтенсивність”, її розмірність Вт/см2. Працюватимемо з нею, а не з потоком променистої енергії .
Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав!Последнее добавление