Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Unit 11




FLOORS


a) concrete floor b) wooden floor c) suspended timber floor

LEAD-IN  
Figure 11.1 Types of Floor

1 Match the idioms with the definitions and use them in your own situations:

1) to take a floor a) to become involved in something from the beginning
2) to get in on the ground floor b) to leave one's party entirely and join another party
3) to floor someone c) to pace nervously while waiting
4) walk the floor d) to stand up and address the audience
5) to cross the floor e) to surprise and astound someone

 

2 Explain how the following words and expressions are connected with “floors”:

ground, upper, suspended, raft foundation, shrinkage gaps, plywood, growth of vegetation, air bricks, proportion, sleeper walls, damp-proof membrane.

 

L t1UKDXHTtVBSKC5JzEtJzMnPS7VVqkwtVrK34+UCAAAA//8DAFBLAwQUAAYACAAAACEAJd+/2cMA AADcAAAADwAAAGRycy9kb3ducmV2LnhtbESP0YrCMBRE34X9h3AXfNNUYUWqaVFxofggWP2AS3Nt Spub0mS1+/dmYcHHYWbOMNt8tJ140OAbxwoW8wQEceV0w7WC2/V7tgbhA7LGzjEp+CUPefYx2WKq 3ZMv9ChDLSKEfYoKTAh9KqWvDFn0c9cTR+/uBoshyqGWesBnhNtOLpNkJS02HBcM9nQwVLXlj1VQ HE9FK1ensr3f9mZXuiacjwelpp/jbgMi0Bje4f92oRUsky/4OxOPgMxeAAAA//8DAFBLAQItABQA BgAIAAAAIQDw94q7/QAAAOIBAAATAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAABbQ29udGVudF9UeXBlc10ueG1s UEsBAi0AFAAGAAgAAAAhADHdX2HSAAAAjwEAAAsAAAAAAAAAAAAAAAAALgEAAF9yZWxzLy5yZWxz UEsBAi0AFAAGAAgAAAAhADMvBZ5BAAAAOQAAABAAAAAAAAAAAAAAAAAAKQIAAGRycy9zaGFwZXht bC54bWxQSwECLQAUAAYACAAAACEAJd+/2cMAAADcAAAADwAAAAAAAAAAAAAAAACYAgAAZHJzL2Rv d25yZXYueG1sUEsFBgAAAAAEAAQA9QAAAIgDAAAAAA== ">

One who cannot dance blames the floor. (Hindi proverb)
L t1UKDXHTtVBSKC5JzEtJzMnPS7VVqkwtVrK34+UCAAAA//8DAFBLAwQUAAYACAAAACEA1Q0hrsEA AADcAAAADwAAAGRycy9kb3ducmV2LnhtbESPwarCMBRE94L/EK7g7pnqokg1iopCcfHAPj/g0lyb 0uamNFHr3xvhgcthZs4w6+1gW/Gg3teOFcxnCQji0umaKwXXv9PPEoQPyBpbx6TgRR62m/FojZl2 T77QowiViBD2GSowIXSZlL40ZNHPXEccvZvrLYYo+0rqHp8Rblu5SJJUWqw5Lhjs6GCobIq7VZAf z3kj03PR3K57sytcHX6PB6Wmk2G3AhFoCN/wfzvXChZJCp8z8QjIzRsAAP//AwBQSwECLQAUAAYA CAAAACEA8PeKu/0AAADiAQAAEwAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW0NvbnRlbnRfVHlwZXNdLnhtbFBL AQItABQABgAIAAAAIQAx3V9h0gAAAI8BAAALAAAAAAAAAAAAAAAAAC4BAABfcmVscy8ucmVsc1BL AQItABQABgAIAAAAIQAzLwWeQQAAADkAAAAQAAAAAAAAAAAAAAAAACkCAABkcnMvc2hhcGV4bWwu eG1sUEsBAi0AFAAGAAgAAAAhANUNIa7BAAAA3AAAAA8AAAAAAAAAAAAAAAAAmAIAAGRycy9kb3du cmV2LnhtbFBLBQYAAAAABAAEAPUAAACGAwAAAAA= ">
One pebble doesn't make a floor. (Nigerian proverb)  
3 Discuss the following:

 

 

Write a paraphrase.Say whether you agree or not, and why.

 

 

READING  

 

 


4 a) Transcribe the following words:

Barrier, shrinkage, honeycomb, membrane, awkward, chequerboard pattern, bituminous, a damp-proof course, floor joists, circulate, dampness, length, availability.

 

b) In what context do you think the following words and phrases will appear in the text?

• concrete slabs •honeycomb sleeper • chequerboard pattern • bituminous • surface• reinforced • floor boards • raft foundation • wall plates

c) Read the text and check your answers:




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 505; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.