Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Unit 1 CUSTOMERS




Unit 1 CUSTOMERS

Unit 1 CUSTOMERS

I. Here is the list of the English words and expressions from the Unit to be learnt:

 


1. a customer

2. to provide goods and service

3. to get (have) repeat business

4. to win customer loyalty

5. a code of practice

6. customer care

7. to irritate somebody

8. to pay in monthly installments

9. opening hours

10. to work long hours

11. to offer a free introductory session

12. to be loyal to the company

13. fully qualified and experienced staff

14. to find out

15. to do all one's banking by phone

16. to check one's balance

17. to pay a bill

18. to pay in cash / by credit card

19. to discuss a personal loan

20. to increase one's card limit

21. to be charged at local rates

 

22. to employ / an employer / an employee

23. to be satisfied with the service

24. to offer a full / wide range of service

25. to purchase from a catalogue

26. to be available on request

27. to enquiry for more details

28. to be entitled to a discount on smth

29. courteous, discourteous

30. co-operative, uncooperative

31. free of charge

32. extended (lifelong) guarantees

33. benefit

34. to supply / a supplier

35. to make a complaint about smth /

36. to apologize in person

37. to take actions / to put the matter right

38. to set objectives

39. a waste of time

40. to get a refund


 

II. Here is the list of the Russian equivalents of the words
and expressions from the Unit to be learnt:

 


1. клиент, покупатель

2. предоставлять товары
и услуги

3. удерживать клиента

4. завоевать доверие клиента

5. правила корпоративного поведения

6. забота о клиенте

7. раздражать кого-либо

8. платить помесячно

9. часы работы

10. работать допоздна

11. предлагать бесплатно вводное занятие

12. быть постоянным клиентом

13. опытный и квалифицированный штат

14. выяснять, узнавать

15. осуществлять банковские операции по телефону

16. проверить состояние банковского счета

17. платить по квитанции

18. платить наличными (по кредитной карте)

19. обсудить персональный заем

20. увеличить сумму кредита

 

 

21. оплачиваться по местным тарифам

22. нанимать на работу, работодатель, наемный работник

23. быть довольным чем-либо

24. предлагать полный спектр услуг

25. делать покупки по каталогу

26. предоставлять по требованию

27. запрашивать подробную информацию

28. иметь право на скидку

29. вежливый, невежливый

30. отзывчивый, неотзывчивый

31. бесплатно

32. долгосрочная гарантия

33. выгода, польза

34. поставлять что-либо, поставщик

35. жаловаться на что-либо

36. извиняться лично (персонально)

37. принять меры, разобраться

38. ставить цели

39. пустая трата времени

40. получить денежную компенсацию


 

III. Study the definitions of a few key words of the Unit:

1. Code of practice – set of rules that employees, companies, or professional people agree to follow in the way they behave and do business

2. Complaint – a written or spoken statement by someone complaining about something

3. Customer – a person or a company who buys goods or services from a business

4. Customer loyalty – if customers are loyal to a particular product, they continue to buy it and do not change to other products

5. Facilities – special buildings or equipment that have been provided for a particular use

6. Goods – things that are produced in order to be used or sold

7. Premises – the buildings and land used by a shop, business, hotels, etc.

8. Repeat business – if a company gets repeat business, customers return to it to buy more of its products and service

9. Service – business that involves selling help and advice or delivering goods etc, for customer, rather than manufacturing goods

10. Staff – the people who work for an organization or business

IV. Test yourself Translate into English Give the definitions below

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 973; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.