КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Решать задачи
Задавать кому-либо вопрос, спрашивать кого-либо Работа над разговорной речью I. Уточните необходимыe для беседы слова и выражения. ¨ The kinds of the classes: lectures, practical classes, laboratory classes, seminars [ʹsemina:z]
¨ The subjects: general subjects: mathematics (maths), physics, chemistry, drawing, a foreign language (English, German, French)
the humanities [hju:ʹmænitiz]: history, philosophy [fiʹlosəfi], psychology [saiʹkoləʤi], law, economics
special subjects: computer studies / computer science, programming, networks, databases ¨ lectures on maths, history, any subject ¨ tests / examinations in maths, history, any subject
II. Уточните и повторите изученные выражения для описания своей учебной деятельности. 1. to read (read) texts, notes of the lectures, articles [ʹa:tiklz] in the books or journals [ʹʤə:nlz] читать тексты, записи лекций, статьи в книгах или журналах 2. to write (wrote) exercises, tests, programs, reports, a course paper, a diploma [diʹploumə] paper писать упражнения, тесты, программы, доклады (отчеты), курсовую работу, дипломную работу 3. to translate texts, articles, sentences [ʹsentənsiz], words переводить тексты, статьи, предложения, слова 4. to copy texts, lectures, tasks переписывать тексты, лекции, задания 5. to listen to a lecture, a lecturer [ʹlekʧərə], a teacher, a question слушать лекцию, лектора, учителя, вопрос 6. а) to ask smb a question b) to ask smb for help, a book, any thing попросить у кого-либо помощь, книгу, любую вещь 7. to answer smb’s question отвечать на чей-либо вопрос 8. to study English, history, any subject учить английский язык, историю, любой предмет заниматься английским языком, историей,любым предметом 9. to learn (learnt) texts, new words, new expressions [iksʹpreʃnz], rules [ru:lz], smth by heart [ha:t] (heart – сердце, душа) учить тексты, новые слова, новые выражения, правила, что-либо наизусть 10. to understand (understood) texts, lectures, questio ns понимать тексты, лекции, вопросы 11. to tell (told) smb about smth рассказывать кому-либо о чем-либо to tell (told) smth to smb рассказать что-либо кому-либо 12. to work on computer, at smth (an article, a course paper / project, a diploma paper / project, a report for the conference [ʹkonfərəns] ) работать на компьютере, над чем-либо (статьей, курсовой работой / проектом, дипломной работой / проектом, докладом на конференцию) 13. to do (did) (home) task, homework, exercises, tests, a course / diploma work, a course / diploma project. делать = выполнять (домашнее) задание, работу, упражнения, тесты, курсовую / дипломную работу, курсовой / дипломный проект 14. to do (did) sums 15. to make (made) a mistake, a program, a report, notes at the lecture делать = создавать / производить ошибку, программу, доклад, записи лекций 16. to correct mistakes, homework, a test paper исправлять ошибки, домашнюю работу, контрольную работу 17. to get (got) good / bad marks for smth (in maths, history …) получать хорошие / плохие оцен ки за что-либо (по математике, истории …) 18. to prepare (home) task / (home) work, a report подготовить (домашнее) задание / работу, доклад 19. to prepare for a class, test, examination, seminars готовиться к занятию, тесту, экзамену, семинарам 20. to take (took) an examination / test in any subject сдавать экзамен / тест по любому предмету 21. to pass an examination / test in any subject сдать экзамен / тест по любому предмету 22. to finish the work, lecture, class, do ing smth закончить работу, лекцию, урок, делать что-либо
III. На основе языкового и речевого материала уроков 6 и 7 составьте сообщение на тему«My Studies at the University». Следующие вопросы и материал текста данного урока могут помочь вам.
1. How many days a week do you have your classes? 2. How many classes do you usually have every day? 3. What kinds of classes do you have on different subjects? 4. What do you like better: practical classes or lecturs? Why? 5. What are your favourite subjects? 6. What subjects are difficult for you? 7. What lectures do you like to listen to? 8. Is it necessary for you to make any notes at the lectures? 9. Do you always understand all the information at the lectures? 10. Do the lecturers ask the students any questions during the lectures? 11. What do you usually do at practical classes on different subjects? 12. Do the teachers often ask you any questions at practical classes? 13. Do you always answer the teachers’ questions? 14. Do you often make any mistakes in your answers? 15. Who usually helps you to correct your mistakes? 16. Do you often do the tests at your practical classes? 17. Is it necessary for you to learn English? 18. What do you usually do at the English classes? 19. What do you do at home to be ready for different classes? 20. Do you always prepare all the tasks for the next day? 21. Do you write your course papers every semester [siʹmestə]? 22. Is it interesting / difficult for you to work at the course papers? 23. How many exams do you usually take every semester? 24. How did you pass your exams last time? 25. What exams were the most difficult for you?
Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 505; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |