Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Every 16 000 km or 12 months




VVT-i models -

Every 15 000 km or 12 months

Non-VVT-i models -

Driveshaft gaiter and CV joints check

Automatic transmission oil level dipstick (arrowed)


the security of all fuel pipe attachments and unions, and inspect the fuel pipes and vacuum hoses for kinks, chafing and deterioration.

 

10 Where applicable, check the condition of the power steering fluid hoses and pipes.

 

 

 

 

1 With the vehicle raised and securely supported on stands (see Jacking and vehicle support), turn the steering onto full lock,then slowly rotate the roadwheel. Inspect the condition of the outer constant velocity (CV) joint gaiters, squeezing the gaiters to open out the folds (see illustration). Check for signs of cracking, splits or deterioration of the gaiter, which may allow the grease to escape, and lead to water and grit entry into the joint. Also check the security and condition of the retaining clips. Repeat these checks on the inner CV joints. If any damage or deterioration is found, the gaiters should be renewed (see Chapter 8).

 

2 At the same time, check the general condition of the CV joints themselves by first holding the driveshaft and attempting to rotate the wheel. Repeat this check by holding the inner joint and attempting to rotate the driveshaft. Any appreciable movement indicates wear in the joints, wear in the driveshaft splines, or a loose driveshaft retaining nut.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 451; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.