Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Середовище Visual Studio .NET




 

Середовище розробки Visual Studio.NET надає могутні і зручні засоби написання, коректування, компіляції, відладки і запуску додатків, що використовують.NET-сумісні мови. Корпорація Microsoft включила в платформу засоби розробки для чотирьох мов: С#, VB.NET, C ++, Java#. Платформа.NET є відкритим середовищем. Це означає, що компілятори для неї можуть поставлятися і сторонніми розробниками. До теперішнього часу розроблені десятки компіляторів для.NET, наприклад, Ada, COBOL, Delphi, Eiffel, Fortran, Lisp, Oberon, Perl і Python.

NET-сумісні мови повинні відповідати вимогам загальномовної специфікації (Common Language Specification, CLS), в якій описується набір загальних для всіх мов характеристик. Це дозволяє використовувати для розробки додатку декілька мов програмування і вести повноцінну міжмовну відладку. Всі програми незалежно від мови використовують одні і ті ж базові класи бібліотеки.NET.

Додаток в процесі розробки називається проектом. Проект об'єднує все необхідне для створення додатку: файли, папки, посилання і інші ресурси. Середовище Visual Studio.NET дозволяє створювати проекти різних типів, наприклад:

§ windows-додатки використовують елементи інтерфейсу Windows, включаючи форми, кнопки, прапорці і т.п;

§ консольне застосування виконує виведення “на консоль”, тобто у вікно командного процесора;

§ бібліотека класів об'єднує класи, які призначені для використання в інших застосуваннях;

§ web-додатки - це додатки, доступ до яких виконується через браузер (наприклад, Internet Explorer) і які за запитом формують web-сторінку і відправляють її клієнтові по мережі;

§ web-сервіс - компонент, методи якого можуть викликатися через Internet.

Декілька проектів можна об'єднати (solution). Це полегшує сумісну розробку проектів.

 

1.4 Консольні додатки

Середовище Visual Studio.NET працює орієнтовано на створення Windows- і Web- додатків, проте розробники передбачили роботу і з консольними застосуваннями. При запуску консольного застосування операційна система створює так зване консольне вікно, через яке йде все уведення-виведення програми. Зовні це нагадує роботу в операційній системі в режимі командного рядка, коли уведення-виведенням є потік символів.

Консольні застосування щонайкраще підходять для вивчення мови, оскільки в них не використовується множина стандартних об'єктів, необхідних для створення графічного інтерфейсу. У першій частині курсу ми створюватимемо тільки консольні застосування, щоб зосередити увагу на базових властивостях мови С#. У наступному розділі розглянуті найпростіші дії в середовищі: створення і запуск на виконання консольного застосування на С#. Більш повні відомості, необхідні для роботи в Visual Studio.NET, можна отримати з документації або книг [8] [16]. Більшість прикладів, приведених в посібнику, ілюструють базові можливості С# і розроблялися в Microsoft Visual Studio 2008 (бібліотека.NET Framework 3.5).

Для створення проекту слід після запуску Visual Studio 2008 в головному меню вибрати команду File ► New ► Project. У лівій частині діалогового вікна New Project, що відкрилося, потрібно вибрати пункт Visual С#, в правій - пункт Console Application. У полі Name можна ввести ім'я проекту, а в полі Location - місце його збереження на диску, якщо задані за умовчанням значення вас не влаштовують. Після натискання на кнопці ОК середовище створить рішення і проект з вказаним ім'ям. Зразковий вид екрану приведений на рис. 1.3.

У верхній частині екрану розташовується головне меню (з розділами File, Edit, View і т.д.) і панелі інструментів. Панелей інструментів в середовищі велика кількість, і якщо включити їх всіх (View ► Toolbars), вони займуть половину екрану.

 

 

Рис. 1.3. Шаблон проекту при роботі з консоллю

 

У верхній лівій частині екрану розташовується вікно управління проектом Solution Explorer (якщо воно не відображається, слід скористатися командою View ► Solution Explorer головного меню). У вікні перераховані всі ресурси, що входять в проект: посилання на бібліотеку (System, System.Data, System.XML.), файл з початковим текстом (Program.cs), інформація про збірку (Assemblyinfo.cs). У цьому ж вікні можна побачити і іншу інформацію, якщо перейти на вкладку Class View у вікні, що з'явилося, можна бачити список всіх класів, що входять в додаток, їх елементів і предків. У міру вивчення матеріалу будуть описані інші можливості середовища Visual Studio.NET.

Основний простір екрану займає вікно редактора, в якому розташовується текст програми, створений середовищем автоматично. Текстом є каркас, в який програміст додає код в міру необхідності. На лістингу 1.1 приведена перша програма. Тут введений один рядок:

 

Console.WriteLine("Первая программа");

 

Решта тексу була сформована автоматично.

 

Лістинг 1.1.

using System;

using System.Collections.Generic;

using System.Linq;

using System.Text;

 

namespace ConsoleApplication1

{

class Program

{

static void Main(string[] args)

{

Console.WriteLine("Первая программа");

}

}

}

 

Найпростіший спосіб запустити програму - натиснути клавішу F5 (або вибрати в меню команду Debug н Start). Якщо програма написана без помилок, то фраза " Перша програма " промайне перед очима в консольному вікні, яке негайно закриється. Це добрий результат, але для того, щоб побачити результат рішення, слід скористатися клавішами Ctrl+F5 (або вибрати в меню команду Debug ► Start Without Debugging).

Для збереження файлу використовується команда File н Save головного меню або кнопка Save на панелі інструментів. Втім, при запуску програми середовище збереже початковий текст самостійно.

Компілятор може виявити в тексті програми синтаксичні помилки. Він повідомляє про це у вікні, розташованому в нижній частині екрану.

Після загальних уявлень про платформу.NET, можна приступити до вивчення мови С#.

У даному розділі дано дуже коротке введення в цікаву і обширну тему - платформу.NET. Для глибшого розуміння механізмів її функціонування рекомендується вивчити додаткову літературу ([5], [19], [26], [27]) і публікації в Інтернеті.

РОЗДІЛ 2. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ МОВИ

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 1243; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.017 сек.