Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Просте введення-виведення даних




Будь-яка програма при введенні початкових даних і виведенні результатів взаємодіє із зовнішніми пристроями. Сукупність стандартних пристроїв введення і виведення, тобто клавіатури і екрану, називається консоллю. У мові С# немає операторів введення і виведення. Замість них для обміну із зовнішніми пристроями застосовуються стандартні об'єкти. Для роботи з консоллю в С# застосовується клас Console, визначений в просторі імен System. Методи цього класу Write і Writeline вже використовувалися в наших программах. Розглянемо ці методи детальніше на прикладі лістингу 3.9.

 

Лістинг 3.9. Методи виведення

 

using System;

namespace ConsoleApplicationl

{ class Classl

{ static void Main()

{

int i = 3;

double y = 4.12;

decimal d = 600m;

string s = "Вася";

Console.WriteLine("i = " + i); //1

Console.WriteLine("y = {0} \nd = {1}", y, d); // 2

Console.WriteLine("s = " + s); //3

}

}

}

 

Результат роботи програми:

 

i = 3

y = 4,12

d = 600

s = Вася

 

На лістингу 3.9 в рядках 1 і 3 показано виведення пояснень і значень змінних. Коли метод Writeline викликаний з одним параметром, він може бути числом, символом або рядком. Якщо потрібно вивести в рядку не одну, а дві величини: текстове пояснення і значення змінної, необхідно їх “склеїти” в один рядок за допомогою операції “+”. Перед об'єднанням рядка з числом треба перетворити число з його внутрішньої форми уявлення в послідовність символів, тобто в рядок. Перетворення в рядок визначене у всіх стандартних класах С# - для цього служить метод ToString(). В даному випадку він виконується неявно, але можна викликати його і явним чином:

 

Console.WriteLine("i = " + i.ToString());

 

Оператор 2 ілюструє виведення формату. В цьому випадку використовується інший варіант методу Writeline, який містить більше одного параметра. Першим параметром передається рядковий літерал, що містить окрім звичайних символів і послідовностей, що управляють, параметри у фігурних дужках. Параметри нумеруються з нуля, перед виведенням вони замінюються значеннями відповідних змінних в списку виведення: нульовий параметр замінюється значенням першої змінної (у даному прикладі - у), перший параметр - другою змінною (у даному прикладі - d) і так далі

Для кожного параметра можна задати ширину поля виведення і формат виведення. Це буде розглянуто нижче.

З послідовностей, що управляють, найчастіше використовуються символи переведення рядка (\n) і горизонтальної табуляції (\t).

Розглянемо прості способи введення з клавіатури. У класі Console визначені методи введення рядка і окремого символу, але немає методів, які дозволяють безпосередньо зчитувати з клавіатури числа. Введення числових даних виконується в два етапи: символи, що є числом, вводяться з клавіатури в рядкову змінну. Потім виконується перетворення з рядка в змінну відповідного типу. Перетворення можна виконати або за допомогою спеціального класу Conver t, визначеного в просторі імен System, або за допомогою методу Parse, наявного в кожному стандартному арифметичному класі. У лістингу 3.10 використовуються обидва способи.

 

Лістінг 3.10. Методи введення

using System;

namespace ConsoleApplicationl

{

class Classl

{

static void Main()

{

Console.WriteLine("Введите строку");

string s = Console.ReadLine(); // 1

Console.WriteLine("s = " + s);

Console.WriteLine("Введите символ");

char с = (char)Console.Read(); // 2

Console.ReadLine(); // 3

Console.WriteLine("c = " + с);

string buf; // рядок - буфер длявведення чисел

Console.WriteLine("Введите целое число");

buf = Console.ReadLine();

int i = Convert.ToInt32(buf); // 4

Console.WriteLine(i);

Console.WriteLine("Введите вещественное число");

buf = Console.ReadLine();

double x = Convert.ToDouble(buf); // 5

Console.WriteLine(x);

Console.WriteLine("Введите вещественное число");

buf = Console.ReadLine();

double y = double.Parse(buf); // б

Console.WriteLine(y);

Console.WriteLine("Введите вещественное число");

buf = Console.ReadLine();

decimal z = decimal.Parse(buf); // 7

Console.WriteLine(z);

}

}

}

 

3.3.2. Математичні функції - клас Math

 

У виразах часто використовуються математичні функції. Вони реалізовані в класі Math, визначеному в просторі імен System. За допомогою методів цього класу можна обчислити:

· тригонометричні функції: Sin, Cos, Tan;

· зворотні тригонометричні функції: Asin, Acos, Atan, Atan2;

· гіперболічні функції: Tanh, Sinh, Cosh;

· експоненту і логарифмічні функції: Exp, Log, Log10;

· модуль (абсолютну величину), квадратний корінь, знак: Abs, Sqrt, Sign;

· округлення: Ceiling, Floor, Round;

· мінімум, максимум: Min, Max;

· ступінь, залишок: Pow, Ieeereminder;

· повне множення двох цілих величин: Bigmul;

· ділення і залишок від ділення: Divrem.

Крім того, у класу є два корисні поля: число і число е. Опис методів і полів приведений в таблиці 3.8.

Таблиця 3.8.

Основні поля і статичні методи класу Math

 

Ім'я Опис Результат Пояснення
Abs Модуль Перевантажений |x| записується як Abs(x)
Acos Арккосинус Double Acos(double x)
Asin Арксинус Double Asin(double x)
Atan Арктангенс Double Atan(double x)
Atan2 Арктангенс Double Atan2(double x, double у) - кут, тангенс якого є ділення у на х
BigMul Множення Long BigMul (int х, int у)
Ceiling Округлення до більшого цілого Double Ceiling(double х)
Cos Косинус Double Cos(double х)
Cosh Гиперболічний косинус Double Cosh(double х)
DivRem Ділення і залишок Перевантажений DivRem(x, у, rem)
e Підстава натурального логарифма (число e) Double 2,71828182845905
Exp Експонента Double Ехр(х)
Floor Округлення до меншого цілого Double Floor(double х)
IEEERe-mainder Залишок від ділення Double IEEERemainder (double х, double у)
Log Натуральний логарифм Double Log(x)
Log 10 Десятковий логарифм Double Log10(x)
Мах Максимум з двох чисел Перевантажений Max(x, y)
Min Мінімум з двох чисел Перевантажений Min(x, y)
π Значение числа π Double 3,14159265358979
Pow Піднесення до ступеня Double Pow(x, у)
Round Округлення Перевантажений Round (3.1) дасть в результаті 3, Round (3.8) дасть в результаті 4
Sign Знак числа Int Аргументи перевантажені
Sin Синус Double Sin(double х)
Sinh Гіперболічний синус Double Sinh(double х)
Sqrt Квадратний корінь Double Sqrt(x)
Tan Тангенс Double Tan(double х)
Tanh Гіперболічний тангенс Double Tanh(double х)

У лістингу 3.11 приведений приклад застосування двох методів класу Math.

 

Лістинг 3.11. Застосування методів класу Math

using System;

namespace ConsoleApplicationl

{

class Classl

{

static void Main()

{

Console.Write("Введите x:");

string buf = Console.ReadLine();

double x = double.Parse(buf);

Console.WriteLine("Значение sin = " + Math.Sin(x));

Console.Write("Введите y:");

buf = Console.ReadLine();

double y = double.Parse(buf);

Console.WriteLine("Максимум: " + Math.Max(x, y));

}

}

}

 

Як приклад розглянемо програму розрахунку по формулі

 

 

Лістинг 3.12. Програма розрахунку по заданій формулі

 

using System;

namespace ConsoleApplicationl

{

class Classl

{

static void Main()

{

string buf;

Console.WriteLine("Введите x");

buf = Console.ReadLine();

double x = Convert.ToDouble(buf);

Console.WriteLine("Введите alfa");

buf = Console.ReadLine();

double a = double.Parse(buf);

double y = Math.Sqrt(Math.PI * x) - Math.Exp(0.2*Math.Sqrt(a))+

2*Math.Tan(2*a) + 1.6e3 * Math.Log10(Math.Pow(x,2));

Console.WriteLine("Для x = {0} и alfa = {1}", x, a);

Console.WriteLine("Результат = " + y);

}

}

}

РОЗДІЛ 4. ОПЕРАТОРИ

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 460; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.