ділянка програми, що виконується, якщо Х = значенняN або выразN
ділянка програми, що виконується, якщо жодна з умов не відповідає
фактичному значенню Х
Виконання оператору Select Case залежить від значення змінної Х – змінної варіанти. У першій гілці обчислюється значення виразу1, якщо він є в операторі, результат або значення1 порівнюється з фактичним значенням змінної Х. Якщо в наслідок порівняння отримано значення “істина”, виконуються оператори, які йдуть після рядка Case. Коли отримано значення “брехня”, обчислюється значення виразу2, змінна Х порівнюється з отриманим результатом або значенням2, якщо значення рівні, виконується друга гілка і т.д. Гілка Case Else в операторі не обов'язкова, виконується, якщо жодна з умов не відповідає фактичному значенню Х.
Щоб розглянути використання оператора Select Case на прикладі потрібно доробити програму, створену в п.1 Після редагування програма повинна включати засоби аналізу клавіші, натиснутої при введенні даних у полях txta, txtb, txtx, txty. Припустимим вважається натискання спеціальних клавіш (наприклад, клавіш керування курсором, Del, Home), клавіші Backspace, десяткової крапки, цифр від 0 до 9. У форму необхідно помістити ще один елемент - етикетку lblMesKey для виведення повідомлення у випадку натискання неприпустимої клавіші. Після натискання будь-якої клавіші в текстовому полі, якому відповідає подія KeyPress, потрібно виконати аналіз натиснутої клавіші. Якщо натиснута неприпустима клавіша, то видається повідомлення про помилку і вміст текстового поля знищується, у противному випадку ніяких дій не виконується. Аналіз натиснутої клавіші виконується за допомогою цілої числової змінної KeyAscii. Через цю змінну в момент натискання (подія KeyPress) процедурі, яка відповідає події, передається значення ASCII-коду натиснутої клавіші. Процедура повинна перевіряти символ, що вводиться, на припустимість. Список припустимих у процедурах кодів наведено в таблиці:
Значення змінної KeyAscii
Пояснення
Спеціальні клавіші
Backspace
Десяткова крапка
48..57
Цифри від 0 до 9
На етапі візуального програмування потрібно змінити ім'я форми, помістити у форму додатковий елемент - етикетку lblMesKey.
Рисунок 3 - Вікно програми -приклада використання оператора Select Case
До коду програми потрібно додати процедуру, яка подана в таблиці.
Дані в рядку коду
Коментар
Private Sub txta_KeyPress (KeyAscii As Integer)
Процедура, що виконується у випадку натискання будь-якої клавіші в полі txta для введення перемінної а. Для створення процедури потрібно виконати подвійне клацання лівою кнопкою миші на текстовому полі.
lblMesKey.Caption = " "
Властивості Caption етикетки lblMesKey (для виведення повідомлення про помилку) привласнюється значення “ëû“ (порожній рядок).
Select Case KeyAscii
Початок оператора Select Case, що реалізує розгалуження виконання програми в залежності від значення стандартної змінної KeyAscii
Case 0, 8, 46, 48 To 57
У тому випадку, якщо змінна KeyAscii дорівнює 0, 8 або 46, або знаходиться в діапазоні від 48 до 57 ніяких дій не виконується.
'Припустиме значення
Рядок коментарю, який введено для зручності читання коду програми.
Case Else
інакше, коли жодна з умов не відповідає значенню змінної KeyAscii виконуються такі дії
Властивості Caption етикетки lblMesKey привласнюється значення " Натиснута неприпустима клавіша ".
txtа.Text = " "
Властивості Text текстового поля txtа привласнюється значення “ëû“ (порожній рядок).
KeyAscii = 0
Змінної KeyAscii присвоюється значення 0.
End Select
Завершення оператора Select Case.
End Sub
Завершення процедури txtа_KeyPress
Private Sub txtb_KeyPress (KeyAscii As Integer)
Процедура, що виконується у випадку натискання будь-якої клавіші в полі txtb для введення перемінної b. Для створення процедури потрібно виконати подвійне клацання лівою кнопкою миші на текстовому полі.
lblMesKey.Caption = " "
Властивості Caption етикетки lblMesKey (для виведення повідомлення про помилку) привласнюється значення “ëû“ (порожній рядок).
Select Case KeyAscii
Початок оператора Select Case, що реалізує розгалуження виконання програми в залежності від значення стандартної змінної KeyAscii
Case 0, 8, 46, 48 To 57
У тому випадку, якщо змінна KeyAscii дорівнює 0, 8 або 46, або знаходиться в діапазоні від 48 до 57 ніяких дій не виконується.
'Припустиме значення
Рядок коментарю, який введено для зручності читання коду програми.
Case Else
інакше, коли жодна з умов не відповідає значенню змінної KeyAscii виконуються такі дії
Властивості Caption етикетки lblMesKey привласнюється значення " Натиснута неприпустима клавіша ".
txtb.Text = " "
Властивості Text текстового поля txtb привласнюється значення “ëû“ (порожній рядок).
KeyAscii = 0
Змінної KeyAscii присвоюється значення 0.
End Select
Завершення оператора Select Case.
End Sub
Завершення процедури txtb_KeyPress
Private Sub txtx_KeyPress (KeyAscii As Integer)
Процедура, що виконується у випадку натискання будь-якої клавіші в полі txtx для введення перемінної x. Для створення процедури потрібно виконати подвійне клацання лівою кнопкою миші на текстовому полі.
lblMesKey.Caption = " "
Властивості Caption етикетки lblMesKey (для виведення повідомлення про помилку) привласнюється значення “ëû“ (порожній рядок).
Select Case KeyAscii
Початок оператора Select Case, що реалізує розгалуження виконання програми в залежності від значення стандартної змінної KeyAscii
Case 0, 8, 46, 48 To 57
У тому випадку, якщо змінна KeyAscii дорівнює 0, 8 або 46, або знаходиться в діапазоні від 48 до 57 ніяких дій не виконується.
'Припустиме значення
Рядок коментарю, який введено для зручності читання коду програми.
Case Else
інакше, коли жодна з умов не відповідає значенню змінної KeyAscii виконуються такі дії
Властивості Caption етикетки lblMesKey привласнюється значення " Натиснута неприпустима клавіша ".
txtx.Text = " "
Властивості Text текстового поля txtx привласнюється значення “ëû“ (порожній рядок).
KeyAscii = 0
Змінної KeyAscii присвоюється значення 0.
End Select
Завершення оператора Select Case.
End Sub
Завершення процедури txtx_KeyPress
7. Програмування циклічних обчислювальних процесів.
Циклічними є алгоритмічні процеси, які дозволяють повторювати частину програми декілька разів. Кожне повторювання операторів всередині циклу називають ітерацією. Кількість повторювань (ітерацій) може бути відомою заздалегідь або залежати від істинності деякої логічної умови.
Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2025) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав!Последнее добавление