Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Ім'я змінної




Визначення поняття змінної. Ім'я і значення змінної

Поняття змінної є, мабуть, найголовнішим поняттям у кожній мові програмування.

Змінна — це така частина програми, що має ім'я і значення. Ім'я змінної унікальне і незмінне, а значення може мінятися в процесі виконання алгоритму.

Змінні потрібні насамперед для того, щоб за допомогою невеликого числа інструкцій можна було передбачити велике (іноді величезне!) число кроків виконавця.

Крім того, хотілося б, щоб одна програма могла вирішувати задачу для різних значень вихідних величин. Ці значення могли б задаватися користувачем у відповідь на питання комп'ютера і привласнюватися змінним.

Те, що змінна в програмі може змінювати своє значення в процесі виконання алгоритму, відрізняє її від змінної в багатьох математичних задачах, наприклад при рішенні рівнянь: там змінна, одержавши значення, його не змінює!

Отже, у змінної є дві характеристики: ім'я і значення.

Ім'я змінної — це рядок символів, що відрізняє дану змінну від інших об'єктів програми.

Говорять також, що це такий рядок символів, що ідентифікує (Від англ. identify— розпізнавати, встановлювати ідентичність. Імена змінних (і не тільки змінних — згадайте розд. 2.2, там мова йшла про імена об'єктів) часто називають ідентифікаторами змінної у програмі.

Це означає, що ім'я змінної повинне бути унікальним, відмінним від інших імен. У яких межах зберігається ця унікальність? Це складне питання, до нього ми ще повернемося, коли будемо вивчати процедури і функції в мові Visual Basic.

Змінні створюються програмістом при написанні програмного коду. Він же придумує їм імена. Імена змінних створюються за визначеними правилами. У мові Visual Basic ці правила такі:

Першим символом імені повинна бути буква.

Інші символи — букви і цифри. (Прописні і малі літери розрізняються.)

Можна використовувати знак _. Не можна використовувати крапку.

Число символів не повинне перевищувати 255.

Ім'я не повинне бути ключовим словом Visual Basic.

Особливого роз'яснення вимагає правило 3. Чому в Visual Basic в імені змінної не повинно бути крапки?

Справа в тім, що в Visual Basic, крім змінних, створюваних користувачем, є ще одна синтаксична конструкція, (Вам знайомі синтаксичні конструкції природної мови — підмет, присудок, додаток і т.д. У мовах програмування теж є синтаксична конструкція) яка дуже нагадує змінну по своїй суті. Вона використовується для позначення властивості конкретного об'єкта — екранної форми додатка, об'єкта на екранній формі і т.д. (Згадайте попередню главу — для позначення властивості Text об'єктів класу Текстове поле ми використовували позначення Довжина.Text, Ширина.Text, Висота.Text, Площа.Text). У цій синтаксичній конструкції — позначенні властивості об'єкта — використовується крапка. Тому в іменах змінних, обумовлених користувачем, крапки бути не повинно.

Дамо роз'яснення останньому правилу.

Ім'я змінної не повинне збігатися з зарезервованими (службовими) словами мови. Ці слова називають ключовими. Їх багато (більше 50), тому ми не приводимо їхній список. Але його можна знайти в довідковому файлі системи Visual Basic.

Ролі в ключових слів різні — це, наприклад, імена односкладових операторів, окремі слова, з яких складаються багатоскладові оператори, імена деяких методів (вбудованих, системних процедур Visual Basic) і т.д.

Ключових слів багато, і запам'ятати їх важко. Але турбуватися з цього приводу не слід: при введенні програмного коду середовище програмування буде Вас контролювати і попереджати про помилку, якщо Ви спробуєте використати ключове слово в якості, наприклад, імені змінної. Якщо ж ключове слово в тексті Вашої програми використано правильно, Visual Basic зафіксує його, помітивши особливим кольором. (Згадайте попередню главу — у тексті програмного коду для процедури КоманднаКнопкa_Click система Visual Basic автоматично виділила ключові слова Private, Sub, End синім кольором.) Ми будемо виділяти ключові слова в текстах програм напівжирним шрифтом. І не тільки ключові слова — цієї честі будуть удостоєні деякі інші імена — імена функцій та імена методів мови Visual Basic. (Ці поняття будуть розглянуті в наступних главах.)




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 564; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.