Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Приклади використання циклу з умовою




Вправи

Питання для роздумів

Умова продовження циклу (типу While), умова завершення циклу (типу Until).

1. Як Ви думаєте, що відбудеться, якщо нерівність в УмовномуВиразі циклу коду 7.6 замінити рівністю?

2. Як Ви думаєте, чому умову циклу коду 7.7 не можна зробити простіше:
Sum < Мах?

1. Експериментально визначте, за яких значень i і Sum цикл програми 7.7 завершить свою роботу.

2. Використовуйте функцію Timer (див. розд. 6.4) для того, щоб ПовторюваніОператори в циклі Do... Loop не повторювалися занадто довго. В якості таких операторів використовуйте, наприклад, наступні:

Код 7.8
XA = 5000*Rnd: XB =5000*Rnd YA = 5000*Rnd: YB =5000*Rnd Line (XA, YA) - (XB, YB)

Що робить ця програма?

Приклад 7.10. Розглянемо задачу циклічного введення користувачем множини чисел. Таке введення з наступною обробкою чисел можна робити по-різному, наприклад, через текстове поле. Ми будемо використовувати інший спосіб — введення через системне вікно введення, що відкривається за допомогою вбудованої функції InputBox (Вікно введення).

Синтаксис і логіка роботи цієї функції були описані в розд. 4.2.

Приведемо програму, що вирішує задачу обчислення середнього значення чисел, що вводяться. Для введення використовуємо цикл з умовою.

Насамперед визначимо, з якою екранною формою ми будемо працювати.

На ній буде 5 об'єктів: 2 мітки, 2 текстових поля і командна кнопка з написом Початок введення .

Мітки потрібні для пояснення, яку інформацію будуть містити текстові поля.

У першому текстовому полі будуть накопичуватися числа, що вводяться, (щоб ці числа не «виходили» за правий край текстового поля, варто встановити значення True властивості MultiLine цього поля), а в другому буде висвічуватися результат: середнє значення чисел, що вводяться, (наприклад, середнє число студентів в одній групі).

Після натискання кнопки Початок введення на екрані повинне з'явитися вікно введення — системна панель із заголовком «Введення чергового числа». На цій панелі розташовані дві кнопки (OK і Cancel), поле для введення рядка символів і мітка з повідомленням користувачу, яку кнопку натискати після введення числа. Якщо після введення числа користувач натисне кнопку OK, вміст обох текстових полів зміниться і на екрані знову з'явиться вікно введення. Якщо ж користувач натисне кнопку Cancel, вміст текстових полів не зміниться і вікно введення більше не з'явиться.

На мал. 7.8 показана як сама екранна форма, так і вікно введення в робочому стані.

Мал. 7.8. Екранна форма і вікно введення робочого додатку «Циклічне введення чисел»

Програма, за допомогою якої вирішується задача циклічного введення чисел представлена наступним кодом:

Код 7.9

У представленому коді використаний оператор циклу у формі Do Until... Loop. Відзначимо, що значення, що вносить користувач за допомогою вікна введення, має не числовий, а рядковий тип. Якщо користувач нічого не вносить, значення, що вводиться дорівнюватиме «» — порожньому рядку, що і служить ознакою закінчення циклу. У противному випадку значення, що вводиться, перетвориться на число за допомогою функції Val.

Приклад 7.11. Змоделюємо мішень по якій стріляють, яка розташована на екранній формі. Мішень — це коло в центрі цієї форми. Початок уявлюваної стрілянини — це клік командної кнопки, після якого змінні x і у циклічно одержуватимуть конкретні значення — координати точки на екранній формі, куди попала куля. Уявлювана стрілянина вестиметься доти, поки мішень не буде вражена визначеним числом уявлюваних куль (наприклад, однією кулею).

Будемо вважати, що стрілець дуже поганий — при кожному пострілі він з рівною імовірністю попадає в будь-яку точку екранної форми. Це значить, що як значення координат x та у можна взяти випадкові числа.

Ціль нашого експерименту — з'ясування того, скільки пострілів потрібно зробити до поразки мішені.

Постріли будуть фіксуватися за допомогою методу PSet, що буде малювати точки на екранній формі.

А влучення будуть фіксуватися за допомогою перевірки умови x 2 + у 2 < R (R — радіус круглої мішені).

Мал. 7.9. Вікно додатка «Стрільба по мішені» і вікно повідомлення з результатом роботи цього додатка

На мал. 7.9 показана екранна форма зі слідами пострілів, останній з який виявився вдалим.

Програма, за допомогою якої моделюється описана стрілянина, представлена наступним кодом:

Код 7.10



Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 509; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.