Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 10 РЕКУРСІЯ




Питання для роздумів

1. Як Ви думаєте, як нам вдалося обмежитися пам'яттю в 10.5 кілобайт для збереження інформації про зображення в графічному вікні прикладу 2.10, якщо число пікселів у цьому вікні 22500?

2. Як Ви вважаєте, чи не можна вирішити поставлену в прикладі 2.10 задачу без використання поняття масиву?
(Відповідь: Можна. На кожному кроці першого подвійного циклу коду 2.17 можна зчитувати колір пікселя вихідного зображення за допомогою функції Point і відразу ж поміщати його в 3 точки трьох нових зображень за допомогою методу PSet.)

3. А як Ви думаєте, для яких перетворень вихідного зображення обов'язково будуть потрібні масиви, у яких зберігатимуться дані про колір кожного пікселя? (Придумайте один чи два приклади.)


3.1.Сортування трьох чисел
3.2. Рекурсивна функція і рекурсивна процедура
3.3. Сортування одномірного масиву
3.4. Сортування за допомогою Вікна списку
3.5. Приклад застосування рекурсивної процедури для створення фракталу
3.6. Додаткові відомості

Термін рекурсія дуже популярний у математиці і програмуванні. У широкому смислі, рекурсія — це звертання до самого себе (цей термін походить від латинського слова recursio — повернення). У математиці і програмуванні цей термін використовується при визначенні так званих рекурсивних функцій і рекурсивних процедур. Їх ми і будемо розглядати в даній главі.

Популярність рекурсії в програмістів у значній мірі пояснюється тим, що вона робить стиль програмування більш декларативним. Це означає, що при складанні алгоритму рішення задачі програміст іноді може схитрувати — звести рішення цієї задачі до рішення тієї ж самої задачі, але при більш простих початкових умовах. Тим самим, він як би «перекладає на плечі» комп'ютера складання дрібних деталей алгоритму. Якщо ж складання всіх навіть самих дрібних деталей алгоритму програміст залишає за собою, його стиль програмування називають не декларативним, а процедурним.

Як приклад розглянемо задачу обрахування максимального серед N чисел. У попередній главі ми розглядали алгоритм рішення цієї задачі без застосування поняття рекурсії (див. приклад 2.4 і коди 2.3 і 2.4). Можна запропонувати наступний спосіб її розв'язання:

Якщо чисел всього два, то їх треба порівняти і взяти більше.

Якщо ж чисел більше, ніж два, треба взяти кожне з них (перше, що трапилося), вирішити вихідну задачу обрахування максимального числа серед чисел, що залишилися, порівняти результат з першим числом і взяти більше.

На перший погляд у цьому рішенні є якась недомовленість — для знаходження максимального серед N чисел пропонується знайти максимальне серед N-1 числа.

Але, як це не парадоксально, представлений рекурсивний алгоритм рішення даної задачі є цілком коректним. А програма, у якій цей алгоритм реалізований, видає правильний результат.

У даній главі буде розглянуте застосування рекурсії для розв'язання різних задач, зокрема, для рішення задачі сортування одновимірного масиву — виставлення його елементів у порядку зростання (чи спадання).

Існує багато алгоритмів сортування, і ми розглянемо лише деякі з них. Зокрема, ми розповімо про так зване наївне сортування, кулькове сортування, сортування вибором і сортування виключенням.

У системі проектування Visual Basic, що Ви вивчаєте разом з вивченням мови Visual Basic, є засіб, що часто дозволяє уникнути необхідності програмувати сортування. Цим засобом є об'єкт управління, що називається Вікном списку (List Box). Розміщувані в ньому елементи (значення типу String — рядка символів) можуть автоматично впорядковуватися. Об'єкт List Box також буде розглянутий у даній главі.

А перед цим ми розглянемо одне часткове питання, зв'язане з перевіркою складних умов. Обговоривши його, ми покажемо, що без використання поняття рекурсія програмування розв'язання деяких на перший погляд простих задач може виявитися зовсім непростим.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 403; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.