КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Case J of
Case J of Else End Begin Begin Else End Begin C:=A+B; D:=A*B; C:=A-B; D:=A/B; end; При цьому перед словом else крапка з комою; не ставиться, бо оператор if ще не завершився. Складна <умова> реалізується за допомогою логічних функцій: “І” – and, “АБО” – or, “НІ” – not, “Виключаюче АБО” – xor, наприклад,
if (A>B)and(C<=D)or(C>0) then C:=A+B else C:=A-B; Оператор if може застосовуватися без else -гілки, наприклад,
if A>B then C:=A+B;
В цьому випадку, якщо <умова> приймає значення False, то оператор if пропускається й виконується наступний за ним оператор програми. Оператор if може бути вкладеним, проте, більше трьох вкладень не робиться із-за складності аналізу роботи операторів. Для зміни області дії then та else -гілок різних операторів if застосовуються операторні дужки begin..end, наприклад,
if A>B then if C<=D then C:=A+B else C:=A-B; C:=A/B; Приклад 1. Визначити поведінку космічного корабля, що стартує із Землі, в залежності від його швидкості відносно 1-ї, 2-ї та 3-ї космічної швидкості.
Program If_Kosmos; Uses CRT; Const V1=7.9; {Перша космічна швидкість, км/с} V2=11.2; {Друга космічна швидкість, км/с} V3=16.6; {Третя космічна швидкість, км/с} Var V:real; Begin TextBackGround (lightgray); ClrScr; TextColor (blue); GotoXY (7,2); Writeln ('ПРОГРАМА ВИЗНАЧЕННЯ ПОВЕДIНКИ КОСМIЧНОГО КОРАБЛЯ'); TextColor (red); GotoXY (9,4); Write ('Введiть швидкiсть корабля, км/с: '); TextColor (black); Readln (V); GotoXY (9,6); TextColor (yellow);
if V<V1 then Writeln ('Корабель впаде на Землю!!!'); if (V>=V1)and(V<V2) then Writeln ('Корабель стане супутником Землi!!!'); if (V>=V2)and(V<V3) then Writeln ('Корабель досягне iнших планет Сонячної системи!!!'); if V>V3 then Writeln ('Корабель покине Сонячну систему!!!');
Repeat Until KeyPressed; End.
1.3. Оператор вибору case використовується для реалізації умови з багатьма виходами. Його специфікація наступна
case <змінна> of <1-е значення змінної>: <оператор 1>; <2-е значення змінної>: <оператор 2>; <N-е значення змінної>: <оператор N>; else <оператор>; end;
В залежності від <значення змінної> виконується один з операторів проміжку від <оператор 1> до <оператор N>. Якщо ж змінна не має заданих значень, то виконується <оператор> else -гілки. <Змінна>, за значенням якої здійснюється вибір, може бути будь-якого простого (скалярного) типу даних, крім, дійсного. Наприклад, для змінної вибору цілочислового типу оператор може мати такий вигляд
1: C:=A+B; 3: C:=A-B; 7: C:=A*B; else C:=A/B; end; Оператор може застосовуватися без else -гілки, наприклад,
1: C:=A+B; 3: C:=A-B; 7: C:=A*B; end;
Значення змінної вибори для виконання одного й того ж оператора можуть об'єднуватися через кому або через проміжок, який задається двома послідовними крапками, наприклад,
Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 354; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |