КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Pair work. Make up and act out a dialogue using the speech patterns
Make up five sentences on each pattern (p. 140). READING COMPREHENSION EXERCISES
1. a) Consult a dictionary and practise the pronunciation of the following words. Pay attention to stresses:
pseudonym, imperious, frivolous, depravity, asperity, obstinacy, effectually, artichoke, raspberry, paradise, germinate, tapestry, ridiculously, mandarin, discernment, disastrous.
b) Get together with another student. Listen to his/her reading of the exercise. What recommendations would you give to correct any mispronunciations?
2. Read the following words observing: a) two primary stresses; b) the secondary and the primary stress; c) a primary stress:
a) self-righteous, nevertheless, uninteresting, uncounted, unauthorized, unsympathetic, undignified, unmerited;
b) disposition, imagination, expedition, concentration, execution, illumination, vegetation, energetic, disobedient;
c) ungovernable, unwarranted, unrivalled, forfeited, satirize, characterize, fortify, privilege.
3. a) Read out aloud the following word combinations and phrases paying attention to the phonetic phenomena of connected speech (all types of assimilation, the linking "r", all kinds of plosions, etc.):
on the seemingly frivolous ground; older and wiser and better people; seemed thfe veriest nonsense; the dramatic part; he felt entitled to know; you said there couldn't possibly be; you are in disgrace; he felt perfectly capable; in the first place; and consign them; bare and cheerless; hidden behind the trees; were
in a tight corner; quaint twisted candlesticks in the shape of snakes; behind the sheltering screen; the gooseberry garden; while the wolves feasted on the stricken stag.
b) Ask your partner to read the exercise aloud; write down all cases of erroneous pronunciation; correct them.
4. Complete the following sentences:
a) 1. I can't possibly... 2. How can I possibly...? 3. We couldn't possibly... 4. You can't possibly.;. 5. How could we possibly...? 6....if you possibly can. b) 1. This textbook is meant for... 2. I wonder who... meant for? 3....is evidently meant... 4....wasn't meant... c) 1. That part of the house was nice if ... 2. The lecture was educational if... 3. The meeting was useful if...
7. Translate the following sentences and word combinations into English:
а) 1. Как же я могу это сделать, если вы отказываетесь мне помочь? 2. Помой, пожалуйста, посуду. — Боюсь, что никак не смогу это сделать. 3. Не могу же я заставлять их ждать, у них уйма других дел. 4. Мы никак не можем отправляться сейчас, я еще не все купил. 5. Я ведь не могу делать одновременно две веши, подожди немного.
b) женщина со вкусом; человек действия; женщина с характером; мужественный (смелый) человек; чувствительный человек; человек слова; женщина со средствами; ученая женщина; человек с опытом; немногословный человек; гениальный человек; многословный чело'век; ограниченная женщина; состоятельный человек.
с) 1. Существует много различных упражнений, предназначенных для развития навыков устной речи. 2. Этот дом предназначается не для того, чтобы в нем жили, в нем разместится учреждение. 3. Эти деньги тебе на покупку нового пальто (на то, чтобы ты купила на них себе новое пальто). 4. Они были созданы друг для друга. 5. Его прочили в пианисты. 6. Сад был красивый, но запущенный. 7. Урок был хороший, но скучный. 8. Квартира была удобная, но маленькая.
Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 1280; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |