КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Середній рівень тестових завдань 2 страница
є) утопічність
23. Головне завдання релігійного світогляду – це а) обґрунтування зв’язку індивіда з родом; б* досягнення єдності з Богом як втілення святості та абсолютною цінністю; в) розвиток світорозуміння людини; г) виклик своєрідного ентузіазму, тобто життєвої енергії, яка надає людині сили для життя і діяльності; д) підготовка людини до сприйняття теологічного знання
24. Слово «рефлексія» в буквальному перекладі з латині означає а* віддзеркалення, звернення назад; б) реакція на певну дію, суб’єкт, об’єкт; в) спосіб дії людини; г) абстрагування від чогось; д) зажуреність в себе
25. Вперше здійснив спробу прояснити зміст поняття «філософія» а* Піфагор (580-572 – 500-490 рр. до н.е.); б) Геродот (484 – 425 рр. до н.е.); в) Платон (428-427 – 347 рр. до н.е.); г) Сократ (470 – 399 рр. до н.е.); д) Аристотель (384 – 322 рр. до н.е.)
26. В різноманітті інтерпретацій визначень змісту поняття «філософія» виділяють групи поняття філософії: а* античну (Геродот, Піфагор, Геракліт, Платон, Аристотель); б) модерністську; в) київську світоглядно-гуманістичну (В. Шинкарук, В Табачковський, В. Ярошовець, І. Бичко та ін..); г) національну (І. Огородник, О. Кульчицький, Б. Цимбалистий, М. Шлемкевич та ін..); д) універсальну (М. Конрад, В. Татаркевич та ін.)
27. Серед концепцій визначення предмету філософії особливе місце займає а* концепція розпочкування предмету філософії; б) концепція виведення предмету філософі з інших предметів існуючих наук; в) майєвтична концепція; г) формаційна концепція; д) синтетична концепція
28. Предметом філософії є а) світ; б) буття; в) людина; г) природа; д* загальне в системі «світ і людина».
29. Особливість предмету філософії в тому, що вона вивчає
а) виключно природу; б) тільки суспільство; в* вивчає світ і людину разом; г) Бога; д) культуру людства
30. І. Кант сформулював основні питання буття людини, тим самим визначив предмет філософії, а саме: а) що таке світ? б* що я можу знати? в* що я повинен робити? г* на що я можу сподіватися; д) що таке студент?
31. Філософія – це а) система поглядів людини на світ в цілому і на відношення людини до цього світу (І. Надольний); б) одне з найважливіших надбань людської культури; в) епоха, осягнена розумом (Г.В.Ф. Гегель); г) наука про першопричини та першооснови буття (Аристотель); д) одна з форм суспільної свідомості, що розвинулася десь близько 2,5 тисячоліть до н.е. на базі первісної міфології, успадкувавши значною мірою в процесі розкладу останньої її світоглядні функції (І. Бичко); є* наука про універсальні закони і принципи буття і пізнання, про відношення людини до світу, наука про загальні закони розвитку природи, суспільства і мислення
32. Філософія відрізняється від міфу а* акцентом на рефлексію; б) універсальним характером; в) зорієнтованістю на людину; г) прагненням до пізнання Бога; д) емоційністю
33. Філософія відрізняється від релігії а* критичним ставленням до світу і людини в ньому; б) догматичним характером пізнання; в) обожненням сил природи; г) атеїзмом; д) оптимізмом
34. Філософія відрізняється від міфології та релігії а* своїм раціонально-теоретичним підходом до світу; б) художньо-образним світосприйняттям; в) вірою в сили Людини; г) сакральним відношенням до авторитетних текстів; д) радикальним фідеїзмом
35. Правильна послідовність періодів розвитку європейської філософії а) античність, середньовічна філософія, Ренесанс, філософія Нового часу, сучасна філософія; б) середньовічна філософія, Ренесанс, сучасна філософія; в) антична філософія, середньовічна, філософія епохи Відродження (Ренесансу), філософія Нового часу, філософія Просвітництва, сучасна філософія;
г* антична філософія, середньовічна, Ренесанс, філософія Нового часу, філософія просвітництва, Німецька класична філософія, сучасна філософія; д) філософія Нового часу, сучасна філософія, античність, філософія Просвітництва
36. Психофізичний аспект головного питання філософії є питання про співвідношення а) буття та мислення; б) матерії і свідомості; в) сутності і явища; г* душі і тіла; д) серця і розуму
37. Предмет і об’єкт філософії – це а) жінка і її місце в світі; б) природа та її закони; в) суспільно-історичні закони і принципи; г* світ і людина як цілісність; д) Бог і ноуменальний світ
38. Філософія і світогляд співвідносяться таким чином: а) філософія – частина світогляду; б) світогляд – частина філософії; в* філософія є світогляд; г) філософія – теоретична основа світогляду; д) філософія не є світогляд
39. Функції філософії поділяються на групи: а) світоглядну; б) методологічну; в) теоретичну; г) практичну; д* світоглядну і методологічну
40. Основні світоглядні функції філософії: а) гуманістична; б) соціально-аксіологічна; в* гуманістична, соціально-аксіологічна, культурно-виховна, пояснювально-інформаційна; г) інтерпретаторська, критична; д) конструктвино-аксіологічна, логіко-гносеологічна
41. Основні методологічні функції філософії: а) евристична; б) координуюча; в* евристична, координуюча, інтегруюча, логіко-гносеологічна; г) компенсаторна; д) евристична, регулююча, інтегруюча
42. Натурфілософія – це а) особливе філософське вчення про фауну; б) фізика; в* філософія природи, споглядальне тлумачення природи, яку розглядають у її цілісності; г) світоглядна позиція Дж. Бруно; д) синонім екології
43. Метафізика – це а) назва трактату Аристотеля; б* умоглядна, спекулятивна філософія, яка не спираючись на узагальнення конкретних наук, в рамках свого предмета задає, окреслює предмети конкретних наук; в) філософська позиції софістів; г) синонім філософії; д) пусте поняття
44. Метод в буквальному перекладі з грецької мови означає а* шлях; б) засіб; в) знаряддя праці; г) спосіб дії;
д) функція
45. Спосіб побудови та обґрунтування систем філософських та наукових знань, сукупність (послідовність) прийомів, засобів, операцій, механізмів, за допомогою яких організується і оптимізується пізнавальна діяльність людини, називається а* метод; б) методологія; в) пізнання; г) практична діяльність; д) суспільно-корисна праця
46. Найбільш відомими методами філософського пізнання є а* діалектика і метафізика; б) діалектика і софістика; в) майєвтика і діалектика; г) герменевтика і філоменологія; д) феноменологія і діалектика
47. З позицій метафізики і в природі, і в суспільстві, і в духовній сфері об’єкти, процеси, явища існують а) взаємнопов’язано; б) відокремлено; в* відокремлено, без взаємного органічного зв’язку, вони не розвивається; г) в взаємній залежності; д) довільно
48. Метод філософії, який визнає універсальний зв’язок усіх явищ природного, соціального і духовного вимірів дійсності та розвиток її, називається а) майєвтичний; б) герменевтичний; в) феноменологічний; г* діалектичний; д) філософський
49. Питання про співвідношення матерії і свідомості, світу і людини, природи і духу Ф. Енгельс назвав а) другорядним питанням філософії; б* основним питанням філософії; в) одним із багатьох питань філософії; г) методологічним питанням; д) науковим питанням
50. Відповідаючи на питання: що первинно, матерія або свідомість (Бог)? – філософи поділяються на а* матеріалістів і ідеалістів; б) дуалістів і позитивістів; в) атеїстів і віруючих; г) оптимістів і песимістів; д) гностиків і апологетів
51. Відповідь на питання: чи можна пізнати світ? – поділяє філософів на а) скептиків і оптимістів; б* агностиків і гносеологічних оптимістів; в) матеріалістів і дуалістів; г) оптимістів і циніків; д) добрих і поганих
52. В середині філософської системи знань, як її ядро, виділяються розділи: а) філософська онтологія; б) гносеологія; в* онтологія, гносеологія, методологія, аксіологія, антропологія; г) фізика, логіка, етика; д) теоретичний, практичний, творчий (Аристотель);
є) теологічний, природничий, антропологічний (Ф. Бекон)
53. Онтологія – це вчення про а) буття; б* про сутність буття, форми, фундаментальні принципи та категорії; в) про природу; г) про все існуюче на Землі; д) про існування людини
54. Методологія – це вчення про а* методи, засоби організації пізнавальної діяльності людини; б) науку; в) про світ; г) про пізнання світу; д) про людину
55. Аксіологія – це а) вчення про мораль; б) вчення про мистецтво керувати державою; в* вчення про цінності; г) про вибір людини
56. Розділи філософії, які вивчають загальні закони, принципи і правила мислення, називаються: а* логіка і гносеологія; б) аксіологія і логіка; в) онтологія і праксеологія; г) філософська антропологія і гносеологія; д) наука і етика
57. Прикладні аспекти філософського знання: а) онтологія; б) праксеологія; в) гносеологія; г* філософія медицини; д) аксіологія
58. Особливість філософських проблем полягає в тому, що вони є а) аристократичні; б) відносні; в* вічні; г) аксіологічні; д) надуманні
Тема 2: Філософія і медицина Стародавнього Світу (106 питань) 59. Перша сакрально-релігійна міфологія та протофілософія виникла на території цивілізацій: а* арійської; б) слов’янської в) російськоїї; г) китайської; д) української
60. Центрами виникнення сакрально-релігійної міфології та філософії є географічні регіони: а* Центральна Азія і півострів Індостан; б) Євразія; в) Північна Європа; г) Західна Африка; д) Центральна і Південно-Східна Азія
62. Цивілізація, на території якої вперше виникла релігійно-міфологічна протофілософія: а) індійська б) арійська; в) харіпська (харапська); г* китайська; д) римська.
63. Філософські вчення вперше оформилися на території цивілізації: а) арійської (п-ів Індостан); б) слов’янська (Євразія); в* китайська (Центральна і Південно-Сзідна Азія); г) давньоримська (Євразія); д* давньогрецька (Середземномор’є)
64. Перші оформлені філософські вчення виникають на території давніх цивілізацій в: а) до I тис. до н.е.; б) в II тис. до н.е.; в* в VI-V cт. до н.е.; г) в VII ст. до н.е.; д) не виникали взагалі
65.. Центри локалізації філософської думки виникають в історичний період розвитку людства: а) первіснообщинний; б* рабовласницький; в) феодальний; г) капіталістичний; д) сучасний
66.. Харктерними рисами давньоіндійської філософії є: а) неавтохтонність; б) нетрадиціоналізм (нетрадиційність); в) атеїстичність; г* високий суспільний статус філософії і вплив філософських ідей на розвиток культури; д* поєднання раціоналізму і містицизму та етичний характер
67.. Поняття, яке близьке за змістом до давньогрецького поняття «філософія», використовується в давньоіндійській філософії для позначення філософських шкіл (або направлень) а) сутра; б* даршан; в) школа; г) пурва-міманса; д) академыя.
68.. Період в розвитку індійської філософії: а* ведичний (до VI –V ст. до н.е.); б) неокласичний (VI ст. до н.е. – перша половина I тис.); в) протокласичний (перша половина I тис. - XVIII ст); г) палеолітичний (від появи людини до 10 тис. до н.е.); д) індуїзм (XIX – сьогоднішній час)
69. Джерела індійської філософії: а) Велесова книга; б) Біблія; в) Авеста; г) слов’янські міфи; д* Упанішади.
70. Традиційно усі філософські школи (даршани) Давньої Індії діляться на: а) ортодоксальні; б* астіка; в* настіка; г) неортодоксальні; д) санкх’я; е) веданта.
71. Для всієї давньоіндійської філософії характерно світосприйняття: а) анімістичне; б* антропоморфне; в) сакральне; г) магічне; д) наукове
72. Найбільш цінний спосіб передачі філософської мудрості серед даршан є а) письмовий; б) мовчання; в) медитація; г* усний на мові Священного знання – санскриті; д) усний на будь-якій мові
73. В процесі навчання на Сході учнем сприймається від вчителя а) теорія; б) практичні знання; в) техніка самовдосконалення; г) методика філософського діалогу і дискусії; д* весь образ життя вчителя, що є продовження його вчення
74. Серцевина вчення або кананізований короткий початковий текст називається в давньоіндійській філософії: а* сутра; б) есенція; в) канон; г) догма. д) ядро
75. До астіки належать даршани: а* санкх’я; б* йога; в* веданта; г* н’яя; д* вайшешика; е* міманса; ж) джайнізм; з) буддизм; и) чарвака; к) адживіка.
76. Ортодоксальний напрямок давньоіндійської філософії представлений кількістю шкіл: а) 2; б) 3; в* 6; г) 8; д) 10
77. Неортодоксальна група давньоіндійських шкіл представлена даршанами: а) санкх’я; б* буддизм; в* джайнізм; г* чарвака-локаята; д) міманса
78. Брахмани – це а* релігійно-філософські тексти, часу Ригведи, біля 1500 р. до н.е.; б) сеекта; в) каста жреців в Даній Індії; г) літературний пам’ятник ведійської культури; д) давньослов’янській пам’ятник
79. «Будда» в релігійно-філософському вченні буддизма означає: а* просвітленний; б) вождь; в) гуру; г) ім’я людини; д) прізвище індійського принца
80. Школа класичної індійської філософії яка має більше практичний, ніж теоретичний характер: а* йога; б) вайшешика; в) санкх’я; г) веданта; д) чарвака-локаята
81. Поняття, яке в якості вихідного в свою філософію водить буддизм, в зв’язку з чим філософія буддизму вважається песимістичною: а* страждання; б) біль; в) доля; г) смерть; д) хвороба
82. Дуалістична філософська школа Давньої Індії, яка визнає одночасно два початки сущого – Пурушу і Пракріті: а) йога; б) н’яя; в) міманса; г* санкх’я; д) вайшешика.
83. «Трипітака» в буквальному перекладі з санскриту означає: а* три корзини (кошика); б) три ящика; в) три збірника; г) саліхіти; д) три частини
84. Джерела китайської філософії: а) «Книга пісень Соломона»; б* «Книга історії» (Ши цзин); в* «Книга змін» (І цзин); г) «Велесова книга»; д) літописи.
85. Основні філософські школи Давнього Китаю: а) перипатетики; б) школа неоплатоніків; в) школа стоїків; г* конфуціанство; д* даосизм; е) школа скептиків; ж) школа академіків; з* легізм (школа закону).
86. Філософське вчення, засновником якого був Лао-Цзи: а) раціоналізм; б* даосизм; в) дуалізм; г) аскетизм; д) емпіризм
87. Принцип «у вей» означає: а) внутрішне звільнення від будь-якої егоїстичної діяльності; б) людина дозволяє Дао керувати собою; в* відмова від порушення власної природи і природи всього сущого; г) непримушення, невтручання; д) бездіяльність
88. Дао має образ а* води; б) порожнечі; в* флейти; г) тиші; д) водограю
89. Енергії, які лежать в основі живої і неживої природи, складають їхню єдність, зумовлюють їхню боротьбу, взаємопроникливість, взаємодоповнення: а* сексуальная енергія (Інь); б* чоловіча енергія (Ян); в) енргія води; г) енергія землі; д) енергія вогню
90. Духовним центром людини в китайській філософії є а) разум; б* серце; в) кишковик; г) голова; д) статеві органи
91. Серед головних умов досягнення довголіття в Китаї відсутнє а* вегетеріанство; б) заняття спортом; в) заняття медитацією; г) голодування; д) аскетизм
92. Філософсько-етичне вчення, яке було проголошене державною релігією Китаю а) моїзм; б) легізм; в* конфуціанство; г) номіналізм; д) даосизм
93. Принципи, які різко протирічать принципам конфуціанства: а) формування кооперативного стилю життя; б* формування незалежного стилю мислення; в) гуманність; г) справедливість; д) благорозумність; є) раціональність
94. Прикладом для керівництва суспільством виступають відносини поміж а* батьком і сином; б) матір’ю і дочкою; в) чоловіком і дружиною; г) літньою людиною і молодою людиною; д) дітьми
95. Філософська щкола Давнього Китаю, яка стверджувала, що людина за своєю природою зла а) моїзм; б* легізм; в) конфуціанство; г) даосизм; д) натурфілософи
96. Ознаки досконалої, блалгородної людини за конфуціанством: а* жень; б) Дао; в) сансара; г) дхарма; д) гуни; е) сумління.
97. Найстарший представник китайської філософії а) Кун-Цзи (латинизоване Конфуцій) (551-479 рр. до н.е.); б) Лао- Цзи (літня дитина) (579-499 рр. до н.е.); в) Мен-Цзи (468-376 рр. до н.е.); г* Чжуан-Цзи (369-286 рр. до н. е.). 98. Поняття «антична філософія» об’єднує філософію а* давніх греків і даніх римлян; б) давніх слов’ян і візантійців; в) аріїв та друїдів; г) індусів і іудеїв; д) арабів і азіатів.
99. Становлення античної філософії в Стародавній Греції відбулося в а* VI-V ст. до н.е.; б) IV-VIII ст. н.е.; в) IX-XV ст. н.е.; г) V-I ст. н.е.; д) I-II тис. н.е.
100.Відповідно до зміну об’єкту і задач античної філософії виділяють 5 періодів античної філософії: а* натурфілософський (космологічний) (VI ст. до н.е. – середина V ст. н.е.); б* антропологічний (друга половинаV ст. до н.е. – кінець V ст. н.е.); в* класичний (VII-V ст. до н.е.); г) систематичний (V – IV ст. до н.е.); д) етичний (III ст. до н.е. – I ст. н.е.; є* (римський) релігійний (I – VI ст. н.е.).
101.Світоглядна позиція, ключовим понятяннм якої виступає категорії «матерії», називається ________________________________________________________________.(правильна відповідь: матеріалізм)
102.Матеріалізм – філософське вчення, яке визнає первинність: а* буття; б* природи; в) ідеї; г) душі; д) духу.
103.На пострадянському просторі і досі поширена формула, яку на початку ХХ століття дав В. І. Ленін в єдиній своїй філософсько-публіцистичній праці «Матеріалізм і емпіріокритицизм» (1908): а* матерія – філософська категорія для позначення об’єективно існуючого світу, який копіюється, фотографується і відображається нашими органами чуття; б) матерія – це лат.materia - деревина як будівельний матеріал, речовина; в) матерія – це весь навколишній світ; г) матерія – це найбільш розповсюджена чуттєво-конкретна речовина, що вважається першоосновою всього існуючих у світі (субстанційний підхід); д) матерія – це корінь, джерело руху світу.
104. Античний матеріалізм на початковому етапі розвитку називається «стихійним» в зв’язку з тим, що а* матерія як субстанція ототожнювалася філософами з тією чи іншою стихією (вода, повітря, вогонь, земля і т.п.); б) філософи відрізнялися наївністю при роз’язанні важливих питань щодо світі і людини в ньому; в) в Давній Греції був низкий рівень розвитку знань про природу, сусільство і людину; г) переважна більшість давньогрецьких філософів були не знайомі з філософією учених-дослідників природи у фундаментальних проблемах філософії; д) пояснити особливість давньогрецьького матеріалізму.
105.Першим філософом Заходу називають а* Фалеса (625-547 рр. до н.е.); б) Пифагора (близько 584-500 рр. до н.е.); в) Сократа (469-399 рр. до н.е.); г) Протагора (481-411 рр. до н.е.); д) Платона (427-347 рр. до н.е.).
106.Вперше про Фалеса як філософа згадує а) Платон (427-347 рр. до н.е.); б* Аристотель (384-322 рр. до.н.е.); в) Парменід (близько 540-470 рр. до н.е.); г) Геракліт (540-480 рр. до н.е.); д) Демокріт (близько 460-370 рр. до н.е.).
107.Одним із перших, хто зайнявшись філософією, вважав началом усіх речей конкретно-чуттєве, безпосередньо дане, був а) Геракліт; б) Піфагор; в* Фалес; г) Анаксімен; д) Анаксімандр.
108.Натурфілософський період античної філософії представлений філософами: а* Фалес, Анаксимандр, Анаксимен; б) Гомер і Гессіод; в) Плотін і Ямліх; г) Тіт Лівій і Лукрецій Кар; д) Сократ, платон, Арістотель.
109.Іонійські філософи війшли в історію під назвою а) досократики; в) перші науковці; в* фізики, або фісіологи; г) натурфілософи; д) перші мудреці.
110.Іонійські філософи сприймали як живе, саморухоме ціле а* світ, природу,космос; б) світ, людину, космос; в) природу, людину, Бога; г) світ, людину; д) суспільство, людину, природу.
111.Основна опозиція натурфілософського періооду античної філософії – це протистояння а) хаосу і космосу; б) батьків і дітей; в) учителів і учнів; г* учення Геракліта Ефеського і філософів елейської школи Парменіда і Зенона; д) вчення софістів і філософії Сократа.
112.Головне питання першого періоду античної філософії: а) звідки все? б* з чого все складається? в) що первинне: світ чи людина? г) що робити? д) як стати щасливим?
113.Першоосновою всього вважав вогонь а* Геракліт; б) Фалес; в) Сократ; г) Анаксимен; д) Платон.
114.Філософ, який прийшов до думки про універсальність змін у світі, про бороотьбу протилежностей як джерело всього сущого, про сховану гармонію світу як внутрішню тотожність протилежностей а) Фалес; б* Геракліт; в) Анаксимандр; г) Анаксагор; д) Емпедокл.
115.Логос – розумна, діалектична необхідність, яка керує світом, вважав а) Анаксимен; б) Епікур; в) Марк Аврелій; г) Гегель; д* Геракліт.
116.Логос- це внутрішня структура вогню, його міра, хто його пізніє, той навчиться розкривати в множинності єдине, вважав а) Сократ; б) Аристотель; в) Плотін; г* Геракліт; д) Демокріт.
117.Чуттєво-конкретне буття, за Гераклітом, – це а* гра вогю з самим собою; б) ілюзія; в) вічна сутність; г) тіні і пил; д) копії ідей.
118.Геракліт вважав, що пізнати Логос можна тільки а* розумом; б) органами чуття; в) нічим не можна пізнати; г) за допомогою Божої Благодаті; д) спогляданням.
119.Засновник елейської школи: а* Парменід (540-470 рр. до н.е.); б) Зенон (480-430 рр. до н.е.); в) Емпедокл (490-430 рр. до н.е.); г) Аристипп (народ. Біля 435 р до н.е -?); д) Антисфен (444-368 рр. до н.е.).
120.Парменід вчив, що існує тільки а* буття; б) людина; в) Бог; г) природа; д) порожнеча (Шун’я).
121.Філософ, який вперше ввів поняття «буття»: а) Зенон; б) Гіппій більший; в) Платон; г) Аристотель; д* Парменід.
122.Парменід вважав, що буття є а) нерухоме, вічне; б* нерухоме, вічне, досконале, єдине; в) тотожнє людині; г) мінливе, множинне; д) вічне.
123.За Парменідом, віщий критерій буття а) здатність розуму утворювати поняття, б) здатність людини мислити буття; в* здатність розуму утворювати поняття і мислити буття; г) перевіряємість; д) впливати на органи чуття людини.
124.Першою філософською спробою сформулювати метафізичне розуміння природи було вчення а) Геракліта; б) Емпедокла; в) Піфагора; г* Парменіда; д) Августина.
125.«Буття і думка про буття тотожні», - вчив _____________________________________.(правильна відповідь: Парменід)
126.Філософ, який проголошував основними характеристиками буття нерухомість, незмінність, відсутність генезису - а* Зенон; б) Анаксимен; в) Фалес; г) Геракліт; д) Сократ.
127.Учень Парменіда, автор апорій «Дихотомія», «Ахіл», «Стріла, що летить» - а* Зенон; б) Ксенофант; в) Платон; г) Піфагор; д) Левкіпп.
128.Аргументи, які дозволяють викрити внутрішні протиріччя в аргументації противника, називаються __________________________________________________________________.(правильна відповідь: апорія)
129.Першооснова світу за Фалесом – це ___________________________________________. (правильна відповідь: вода)
130.Першооснова світу за Анасимандром – це ______________________________________. (правильна відповідь: апейрон)
131.Першооснова світу за Анаксименом – це _______________________________________. (правильна відповідь: повітря)
132.Мілетська школа давала відповідь про основу сущого в дусі а* матеріалізму; б) ідеалізму; в) суб’єктивного ідеалізму; г) об’єктивного ідеалізму; д) емпіризму.
133.Філософські школи Давньої Греції, які одні із перших намагалися вирішити питання про ідеальну форму існуючого – а) мілетська; б) ефеська; в* елейська; г* піфагорійська; д) гедоністична.
134.Філософи космологічного періоду (перший період античної філософії), які прагнули відповісти на питання про причину руху: а*Емпедокл, Анаксагор,Демокріт; б) Лао-цзи, Ге Хун; в) Сократ, Платон, Аристотель; г) Ф, Енгельс, К. Маркс; д) Піфагор, Емпедокл, Фалес.
135.Представляє життя природи як циклічний процес, в якому періодично перемагають Любов чи Ворожнеча: а* Емпедокл; б) Анаксагор; в) Сократ; г) Конфуцій; д) Чжу Сі.
136.________________ вводить поняття «гомеомерії»для позначення фундаментальних частинок світобудови, які приводить і упорядковує в рух – Нус (або Розум).(правильна відповідь: Анаксагор)
Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 2769; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |