Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

V. ТЕМИ контрольних 1 страница




IV. ВИСНОВОК

Згідно програмі курсу «Історія української культури», що передбачає два навчальні модулі (2 кредити, 72 навчальні години), теоретичний матеріал складається з двох частин. В першій частині «Теорія культури» вивчаються теоретичні аспекти культури, метою яких є цілісне уявлення про культуру, її особливості та призначення, структуру та функції, типологію та закономірності розвитку. Друга частина «Історія культури» передбачає вивчення проблем розвитку культури українського народу в контексті світової культури.

В умовах переходу України до ринкових відносин, до статусу правової держави великого значення набуває гуманізація навчання, розширення інтелектуальних можливостей молоді. Професійна підготовка майбутніх правознавців не може обмежуватися лише накопиченням суто професійних знань, умінь, навичок. Їм у процесі виконання професійних обов’язків доведеться спілкуватися із представниками різних верств населення. А це вимагає широкої загальної ерудиції, високої культури.

Кожна освічена людина, громадянин держави, а тим більше кваліфікований фахівець повинен уміти правильно оцінити сучасний стан культури, бачити і розуміти постійні зміни у різних сферах, уміти відрізняти нові життєздатні культурні форми від застарілих. Без цього неможливо знайти шлях подальшого розвитку духовності і впливати на нього, без цього взагалі неможливо говорити про повагу до себе і любов до своєї Батьківщини.

Основними формами вивчення даного курсу є лекції, семінарські заняття і самостійна робота.

З ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

  1. Культура та цивілізація.
  2. Техніка в культурному процесі.
  3. Особливості культурологічних концепцій українських учених.
  4. Культурна людина – хто вона?
  5. Субкультура: сутність, структура, різновиди.
  6. Відомі концепції української культури (Г.Сковорода, М.Костомаров, П.Куліш, І.Франко, М.Хвильовий та ін.).
  7. Жіноче начало в українській культурі.
  8. Українська ментальність.
  9. Ранні форми вірувань у первісної людини.
  10. Особливості розвитку писемності. Різновиди писемності.
  11. Мистецтво первісного суспільства.
  12. Мальована кераміка трипільської культури.
  13. Українська міфологія як основа культуротворчості людини.
  14. Народна творчість – історична основа художньої культури.
  15. Міфи – сакральна історія та джерело духовності народу.
  16. Давньогрецька міфологія.
  17. Античний ідеал людини.
  18. Грецькі міста-колонії в Причорномор’ї, їх культура.
  19. Язичництво.
  20. Християнське світорозуміння та цінності Середньовіччя.
  21. Культура Візантії та її вплив на культуру Київської Русі.
  22. Вплив християнства на культуру Київської Русі.
  23. Біблія та її місце в історії української культури.
  24. Християнський храм як модель всесвіту і його символіка.
  25. Архітектурні шедеври Київської Русі.
  26. Фрески та мозаїки Київської Русі.
  27. Давньоруський іконопис.
  28. Звичаї та обряди давніх слов’ян.
  29. Релігійні вірування давніх слов’ян
  30. Кирило та Мефодій – слов’янські просвітителі.
  31. Література Київської Русі.
  32. Книжна мініатюра в давніх книгах.
  33. Наука в Київській Русі.
  34. Світогляд Відродження.
  35. Науково-технічний розвиток в епоху Відродження.
  36. Великі географічні відкриття та їх вплив на розвиток людства.
  37. Юрій Дрогобич (Котермак) – і його діяльність.
  38. Українці в європейських університетах.
  39. Книгодрукування: витоки та становлення
  40. Діяльність Івана Федорова в Україні.
  41. Братства та їх роль в українській культурі XIV-XVII ст.
  42. Школа та освіта в Україні XIV-XVII ст.
  43. Мелетій Смотрицький – автор «Граматики».
  44. Освітня діяльність єзуїтів в Україні.
  45. Петро Могила.
  46. Народна дума та пісня в історії української культури.
  47. Український вертеп.
  48. Українські вишивки.
  49. Барокова культура в Європі.
  50. Феномен українського бароко.
  51. Митці українського бароко.
  52. Козацтво як своєрідне явище історико-культурного розвитку українського суспільства.
  53. Козацька педагогіка.
  54. Іван Мазепа і розвиток українського мистецтва.
  55. Регіональні особливості української дерев’яної архітектури.
  56. Соціально-духовні основи культури класицизму.
  57. Класицизм у літературі та архітектурі України.
  58. Світобачення епохи Просвітництва.
  59. Просвітницька діяльність Києво-Могилянської академії.
  60. Модель світу і людини у творчості Г.С.Сковороди.
  61. Науково-технічна революція XIX ст. Розвиток української науки.
  62. Ідеал людини в українській культурі ХІХ ст.
  63. Романтизм в європейській літературі.
  64. Російське мистецтво XIX ст.
  65. Розвиток українського театру XIX ст.
  66. Аматорський театр і його значення для формування українського професійного театру.
  67. Микола Лисенко і українська музика кінця ХІХ – початку ХХ ст.
  68. Українські романтики і народна культура.
  69. Художники-передвижники.
  70. Т.Г.Шевченко та розвиток нової української культури.
  71. Естетичні засади натуралізму.
  72. Імпресіонізм і українська культура.
  73. Культура Слобожанщини XIX ст.
  74. Доба національно-культурного Відродження. Характерні риси.
  75. Українське мистецтво другої половини XIX ст.
  76. Техногенна цивілізація. Наука і техніка в ХХ ст.
  77. Проблеми гуманізації в культурі ХХ ст.
  78. Нові синтетичні форми та види мистецтва ХХ ст.
  79. Становлення українського модернізму.
  80. Ідеал людини в українській культурі ХХ ст.
  81. Український авангард 20-30-х років.
  82. Театр «Березіль» і театральні традиції Західної Європи.
  83. Олександр Довженко і початок українського кіномистецтва.
  84. Художня культура Харківщини.
  85. Культура радянської України.
  86. Українська культура і нові мистецькі віяння початку ХХ ст.
  87. Масова культура в сучасному українському суспільстві. Мода і реклама.
  88. Розвиток фантастичного жанру в літературі ХХ ст.
  89. Архітектура ХХ ст.: пошуки нестандартних рішень.
  90. Модернізм в літературі
  91. Світове кіномистецтво.
  92. Рок-культура.
  93. Жанрове різноманіття в музиці ХХ ст.
  94. Український авангардизм і модернізм.
  95. Особливості українського архітектурного мистецтва ХХ ст. (неокласицизм, необароко, модерн, еклектизм).
  96. Становлення і розвиток українського кінематографу.
  97. Драматургія і театр в Україні ХХ ст.: від Курбаса до Жолдака.
  98. Різновиди мистецької реалізації постмодернізму.
  99. Сучасна музична культура України: стильове розмаїття.
  100. Сучасний стан розвитку культури України в контексті світової.

 

 

VІ. ПИТАННЯ ДЛЯ ПОВТОРЕННЯ ДО ІСПИТУ

З ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

  1. Предмет та задачі історії української культури.
  2. Поняття культури.
  3. Структура та функції культури.
  4. Матеріальна та духовна культура.
  5. Основні українські концепції культури.
  6. Поняття національного типу культури. Періодизація української культури.
  7. Місце української культури в контексті світової. Основні риси української культури.
  8. Виникнення людини, її зв’язок з появою людини.
  9. Культура первісної доби.
  10. Первісні форми релігії.
  11. Початки людської цивілізації на терені України.
  12. Трипільська культура.
  13. Язичницька культура давніх слов’ян.
  14. Скіфи, їх культура та світогляд
  15. Вплив античної культури на культуру народів, які проживали на терені України
  16. Черняхівська культура
  17. Історичні умови розвитку культури Київської Русі.
  18. Запровадження християнства на Русі та його роль у розвитку культури.
  19. Розвиток освіти та книгописання на Русі.
  20. Перекладна та оригінальна література Київської Русі.
  21. Архітектура та мистецтво Київської Русі.
  22. Культура Галицько-Волинської держави.
  23. Історичні умови розвитку культури ХІV-ХVІ ст.
  24. Розвиток освіти на науки на Україні у ХІV-ХVІ ст. Острозька академія.
  25. Український героїчний епос ХV-ХVІ ст.
  26. Пам’ятки української писемності ХV-ХVІ ст.
  27. Релігійне життя в Україні. Полемічна література.
  28. Книгодрукування на Україні. Діяльність І.Федорова.
  29. Вплив західноєвропейського Ренесансу на розвиток культури в Україні. Філософія гуманізму.
  30. Роль братств в національно-культурному житті України.
  31. Зародження театрального мистецтва.
  32. Історичні умови розвитку культури ХVІІ-ХVІІІ ст.
  33. Козацтво як явище історії та культури.
  34. Українське бароко, його ідейно-художні та стильові засади.
  35. Особливості української барокової архітектури та скульптури.
  36. Культурологічна та просвітницька діяльність Івана Мазепи.
  37. Розвиток літератури: провідницької, поетичної, драматургії. Козацькі літописи.
  38. Просвітництво як соціокультурне явище.
  39. Архітектура і мистецтво XVIIІ ст.
  40. Музична культура України XVIIІ ст.
  41. Діяльність Г.С.Сковороди.
  42. Києво-Могилянська академія.
  43. Сутність українського національно-культурного відродження ХІХ ст.
  44. Розвиток української науки та освіти у ХІХ ст.
  45. Історичні та філософські корені романтизму.
  46. Мистецтво романтизму на Україні.
  47. Романтизм в українській літературі ХІХ ст.
  48. Українська архітектура першої половини ХІХ ст.
  49. Діяльність Т.Г.Шевченка.
  50. Розвиток реалізму в українській культурі ХІХ ст.
  51. Література критичного реалізму.
  52. Український реалістичний театр ХІХ ст.
  53. Класична українська музика ХІХ ст.
  54. Українські живопис та архітектура другої половини ХІХ ст.
  55. Історичні умови розвитку культури України ХХ ст.
  56. Доля реалізму в ХХ ст.
  57. Криза європейської реалістичної культури на межі ХІХ-ХХ ст.
  58. Культура модернізму та її типологія. Філософські засади модернізму.
  59. Головні напрямки у модернізмі.
  60. Українська культура початку ХХ ст. Модернізм в культурі межі ХІХ-ХХ ст.
  61. Українська культура в період радянського тоталітаризму.
  62. Культура незалежної України (90-ті роки ХХ ст.)
  63. Масова та популярна культура та її провідні жанри.
  64. Українська культура початку ХХІ ст. Еклектика стилів та ідей.
  65. Розвиток української літератури кінця ХХ ст. - початку ХХІ ст.
  66. Українські архітектура та мистецтво кінця ХХ ст. - початку ХХІ ст.
  67. Українське телебачення та кіноіндустрія кінця ХХ ст. - початку ХХІ ст
  68. Українська музична культура кінця ХХ ст. - початку ХХІ ст.
  69. Повсякденна культура в епоху мас-медіа (реклама, мода, комп’ютерні технології). «Культура в капцях».
  70. Сучасні концепції розвитку української культури (Г.Вервес, І.Дзюба, М.Гончаренко, М.Попович, П.Толочко).
  71. Сучасні вимоги до національної культури. Перспективність розвитку української культури.

 

VІІ. ЛІТЕРАТУРА

  1. Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества. – М., 1990.
  2. Архітектура. Короткий словник-довідник. // За ред.. А.П.Мардери. – К., 1995.
  3. Асєєв Ю.С. Джерела. Мистецтво Київської Русі. – К., 1980.
  4. Бицилли П. Место Ренессанса в истории культуры. – СПб., 1996.
  5. Бокань В. Історія культури України. – К., 1998.
  6. Боннар А. Греческая цивилизация. – М., 1992.
  7. Боннар А. Культура Древнего Рима. – М., 1985
  8. БоровськийЯ. Світогляд давніх киян. –К., 1992.
  9. Бублер В.С. Цивилизация и культура. – М., 1993.
  10. Босенко О.В. Реквієм по ненародженій красі. (Дослідження з історії та теорії культури). – К., 1992.
  11. Вагнер Г.К. Искусство Древней Руси. – К., 1988.
  12. Василенко Г.К. Велика Скіфія. – К., 1991.
  13. Воропай О. Звичаї нашого народу. –К., 1993.
  14. Греченко В.А., Кушнерук В.А., Режко В.А., Чорний І.В.:підручник, Історія світової та української культури. – К., 2010.
  15. Греченко В.А., Чорний І.В. Історія світової та української культури: Довідник– К., 2009.
  16. Давня історія України. В 2-х кн. – К., 1995.
  17. Жолтовський П.М. Художнє життя в Україні XVI – XVII ст. – К., 1983.
  18. Забужко О.С. Філософія української ідеї. – К., 1993.
  19. Затонский Д. Европейский романтизм. – К., 1984.
  20. Ивбулис В.Я. Модернизм и постмодернизм. – М., 1988.
  21. Ильина Т.В. История искусства. – М., 1983.
  22. Ісаєвич Я.Д. Братства та їх роль у розвитку української культури. – К., 1996.
  23. Історія української культури: В 5-ти т. – К., 2001.
  24. Історія українського мистецтва: В 6-ти т. – К., 1991
  25. Касянів Г.В. Українська інтелігенція на рубежі ХIX-XX ст.: Соціально-політичний портрет. – К., 1993.
  26. Коваленко А.Н. Передвижники і Україна. – К., 1979.
  27. Кордон М.В. Українська та зарубіжна культура. – К., 2002.
  28. Кормич Л.І., Багацький В.В. Культурологія: ХХ століття. – Навч. посібник. – Харків, 2002.
  29. Костомаров И. Слов’янська міфологія. – К., 1994.
  30. Крип’якевич І. Історія української культури. – К., 1994.
  31. Куликова И.С. Философия и искусство модернизма. – М., 1989.
  32. Леонтьева В.Н. Культуротворческий процес: основания и начала. – Харьков, 2003.
  33. Лобановський Б.Б., Говдя П.І. Українське мистецтво другої половини ХIX - початку XX ст. – К., 1992.
  34. Макаров А.М. Світло українського бароко. – К., 1994.
  35. Мєднікова Г.С. Українська та зарубіжна культура ХХ ст.: Навч. посіб. – К., 2002.
  36. Модернизм: Анализ и критика основных направлений. – М., 1989.
  37. Моця О., Ричка В. Київська Русь: від язичництва до християнства. – К., 1996.
  38. Нічик В.М. та ін. Гуманістичні і реформаційні ідеї на Україні (XVI – поч. XVII ст.). – К., 1990.
  39. Ногаєвський І. Історія української держави ХХ ст. – К., 1993.
  40. Овсійчук В.А. Майстри українського бароко. – К., 1991.
  41. Огієнко І. Українська культура. – К., 1992.
  42. Огієнко І. Історія українського друкарства. –К., 1994.
  43. Основи художньої культури: Навч. посібник. / За ред. В.О.Лозового. – Харків, 1997.
  44. Подольська Є.А. та ін. Етнічність, релігія, нація. – Х., 2003.
  45. Рыбаков Б.А. Язычество древних словян. – М., 1994.
  46. Сарабьянов Д.В. Стиль модерн. – М., 1989.
  47. Семенов В.Л. Массовая культура. – СПб., 1994.
  48. Семчишин М. Тисяча років української культури. – Львів, 1993.
  49. Тейлор А. Первобытная культура. – М., 1989.
  50. Токарев С.А. Ранние формы религии. – М., 1990.
  51. Толочко П. Історичні портрети. – К., 1992.
  52. Українська культура: історія і сучасність. - Львів, 1994.
  53. Українська та зарубіжна культура. / За ред. М.М.Заковича. – К., 2001.
  54. Українське бароко та європейський контекст. – К., 1991.
  55. Феномен української культури. – К., 1997.
  56. Фрезер Дж. Золотая ветвь: Исследования магии и религии. – М., 1986.
  57. Чегодаева М.А. Китч. Китч. Китч. – М., 1990.
  58. Чмихов М.О. Давня культура: Навчальний посібник. – К., 1998.
  59. Чорний І.В., Перцева В.А. Культурологія: Навчальний посібник. – Харків, 2005.
  60. Шевнюк О.Л. Українська та зарубіжна культура: Навч. посіб. - К., 2002.
  61. Шестакова В. Массовая культура. – М., 1990.
  62. Юдкін І. Східно-західні взаємини української культури. – К., 1994.

 

 

VІІІ. РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНОГО ЧАСУ ЗА РОЗДІЛАМИ,

ТЕМАМИ І ВИДАМИ НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ

Теми Всього годин Лекції Семінари Самостійні заняття
1. Теоретичні аспекти культури        
2. Культура первісного суспільства        
3. Культура Київської Русі        
4. Культура середніх віків та Відродження в Україні        
5. Культура Нового часу в Україні        
6..Національно – культурне відродження (кінець ХVІІІ - ХІХ століття)        
7. Українська культура ХХ століття        
8. Культура незалежної держави Україна        
Всього годин        

 

АНОТАЦІЯ

ДО КОМПЛЕКСНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З

ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

«Історія української культури» у певній мірі пов’язана з курсами «Історія України», «Історія світової культури», «Релігієзнавство», «Культурологія» та «Естетика». Курс «Історія України» в основному розглядає історико-політичні та історико-соціальні питання, курси «Історії держави та права» - історико-правові, а курси «Естетика» та «Філософія» - питання, пов’язані з філософськими аспектами.

Засвоєння курсу «Історія української культури» сприяє поглибленню загальної культури курсантів, розвитку їх естетичних смаків, допомагає подоланню утилітарного мислення.

Методика вивчення навчальної дисципліни в цілому передбачає впровадження педагогіки співробітництва, опори на позитивне, на попередні знання, навчання курсантів умінню аналізувати естетичні явища, твори літератури та мистецтва. Забезпечується науковий, системний характер вивчення історико-культурних явищ.

Методика викладання «Історії української культури» передбачає оптимальне співвідношення теоретичних та практичних занять, що дозволяє курсантам отримати глибокі теоретичні знання, практичні уміння та навички з даного курсу. Забезпечується впровадження до навчального процесу найновіших даних історії національної культури, врахування передового педагогічного досвіду сучасної вищої школи. У навчальному процесі поєднуються традиційні методи (репродуктивний, евристичний, частково-пошуковий, проблемного викладання матеріалу), прийоми та форми (лекція, семінар, бесіда) викладання з новими методами, які передбачають широке використання технічних засобів і активних форм навчання (тестів різного рівня складності). Крім аудиторних занять, пропонується і самостійна робота курсантів, яка передбачає реферування навчальної та додаткової літератури, знайомство з ілюстративним матеріалом, результатом чого є написання курсантами рефератів, що зачитуються і обговорюються на семінарах.

Поточний контроль здійснюється на кожному семінарському занятті у формі проблемно-пошукових завдань та пробного тестування, завдяки чому отримується інформація про ступінь засвоєння курсантами програмного матеріалу. Це дозволяє більш ефективно організувати індивідуальну роботу з аудиторією, керувати самостійними заняттями курсантів, сприяє удосконаленню методики проведення занять.

Заключним етапом вивчення дисципліни у повному обсязі є модульна контрольна робота у вигляді тесту (екзамен), метою якого є перевірка знань, здобутих курсантами, їх вміння самостійно працювати з навчальною та довідковою літературою. Завдання ККР дають можливість курсантові продемонструвати свій рівень володіння поняттями і термінами, розуміння закономірностей, причинно-наслідкових зв’язків між об’єктами і явищами, вміння використовувати здобуті знання на практиці.

Комплексна контрольна робота з історії української культури проводиться у письмовому вигляді, вона складається із завдань трьох рівнів складності. Усі завдання ККР мають професійні спрямування і їх вирішення вимагає від курсантів не розрізнених знань з історії української культури, не окремих тем і розділів, а потребує уміння застосовувати інтегровані знання програмного матеріалу дисципліни. Термін виконання тестових завдань складає 2 академічні години.

Відбір тестових завдань при складанні тестів здійснюється автоматично за допомогою спеціального програмного забезпечення, або визначається уповноваженою особою, за вказівкою якої проводиться тестування (керівництво ВНЗ, члени акредитаційної комісії) у разі проведення тестів у рукописному вигляді.

До пакету додається ключ правильних відповідей та зразок бланку тестування. Відповіді в кожному тестовому завданні позначаються літерами: А, Б, В, Г, Д.

Примітка – час виконання завдання становить 2 академічні години

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

з історії української культури

Завдання мають 5 варіантів відповідей.

У кожному завданні – лише одна правильна відповідь

Третій рівень складності

(найнижчий)

1. Що розуміли під словом “культура” в первинному варіанті?

А) способи обробки землі;

Б) правила поведінки в суспільстві;

В) інтелектуальні досягнення людства;

Г) рівень освіти;

Д) талант.

2. Як називається синтез найкращих досягнень національних культур, що віддзеркалює спільні досягнення і зв’язки світової цивілізації?

А) національна культура;

Б) світова культура;

В) соціальна культура;

Г) культура минулого;

Д) духовна культура.

3. Як називаються елементи культури, які мають найбільшу значущість в сфері життєдіяльності людини, її інтересів, потреб, соціальних відносин?

А) культурні досягнення;

Б) культурні феномени;

В) культурні цінності;

Г) культурні потреби;

Д) предмети культури.

4. Назвіть термін, що характеризує результат обробки природних матеріалів технічними засобами і створення штучного середовища, де мешкає людина?

А) духовна культура

Б) матеріальна культура;

В) масова культура;

Г) молодіжна культура;

Д) світова культура.

5. Як називається одне з первісних релігійних вірувань, пов'язане з вірою в існування надприродних істот (душі і духів)?

А) тотемізм;

Б) анімізм;

В) магія;

Г) землеробський культ;

Д) фетишизм.

6. В яку епоху розвивалась на території України трипільська культура?

А) палеоліт;

Б) мезоліт;

В) неоліт;

Г) енеоліт;

Д) бронза.

7. В який з періодів первісної культури з'явився глиняний посуд?

А) палеоліт;

Б) мезоліт;

В) неоліт;

Г) енеоліт;

Д) металева доба.

8. Який вид писемності характерний для культури античних цивілізацій?

А) ієрогліфічне письмо;

Б) піктографічне письмо;

В) алфавітне письмо;

Г) лінійне письмо;

Д) клинопис.

9. Як називається шедевр давньоруської літератури, написаний близько 1187 року?

А) «Слово про загибель землі Руської»;

Б) «Слово о полку Ігоревім»;

В) «Слово про закон і благодать»;

Г) «Повість временних літ»;

Д) «Повчання Володимира Мономаха».

10. До якого періоду європейської культури належить культура Київської Русі?

А) первісного;

Б) середньовічного;

В) бароко;

Г) класицизму;

Д) новітнього часу.

11. Яка подія в історії Київської русі відіграла вирішальне значення в історії розвитку держави?

А) хрещення Русі;

Б) заснування Києва;

В) будівництво Софійського собору;

Г) написання першої літературної біографії;

Д) об’єднання західних земель.

12. Як називалась перша християнська кам'яна споруда, збудована в Києві?

А) Спасо-Преображенський собор;

Б) Десятинна церква;

В) Софійський собор;

Г) Золоті ворота;

Д) Лавра.

13. Назвіть прогресивний рух епохи Відродження, спрямований на звільнення особистості від ідейних пут феодалізму?

А) атеїзм;

Б) академізм;

В) єресь;

Г) гуманізм;

Д) гедонізм.

14. Який жанр виникає в українській літературі після прийняття Брестської унії?

А) героїчний епос;

Б) історична лірика;

В) полеміка;

Г) літопис;

Д) військова повість.

15. Як називався українській мандрівний ляльковий театр, що ставив п’єси, пов’язані із біблійним різдвяним сюжетом?

А) містерія;

Б) вертеп;

В) цирк;

Г) амфітеатр;

Д) трагедія.

16. Першим ректором Острозької греко-слов’янської школи був?

А) Герасим Смотрицький;

Б) Костянтин Острозький;

В) Мелетій Смотрицький;

Г) Юрій Дрогобич;

Д) Петро Могила.

17. Як перекладається термін «бароко»?

А) красивий;

Б) дивний;

В) давній;

Г) зразковий;

Д) італійський.

18. Яка подія сталася у 1701 р. в Києво-Могилянській колегії?

А) дозволили викладати українську мову;

Б) згорів головний корпус;

В) отримала статус академії;

Г) змінили ректора;

Д) відкрили друкарню.

19. Який жанр образотворчого мистецтва отримав поширення в Україні ХVІ – ХVІІ ст.?

А) карикатура;

Б) іконопис;

В) пейзаж;

Г) графіка;

Д) фреска.

20. Хто з українських просвітителів створив ідею «спорідненої праці»:

А) Г.Сковорода;

Б) С.Полоцький;

В) С.Яворський;

Г) Ф.Прокопович;

Д) Ю.Дрогобич.

21. Як називається художній напрям в європейській культурі XVII – XIX ст., однією з рис якого було звернення до зразків і форм античної культури як до естетичного зразка?

А) бароко;

Б) сентименталізм;

В) реалізм;

Г) класицизм;

Д) романтизм.

22. Що прийнято вважати історичною причиною виникнення романтизму?

А ) буржуазну революцію в Нідерландах ХVІ ст..;

Б) революцію в Англії ХVІІ ст;

В) буржуазну революцію у Франції ХVІІ ст;

Г) повстання декабристів у Росії ХІХ ст.?

Д) реформу вищої освіти, запроваджену в Німеччині.

23. Художники якого напряму у своїй творчості використовували тільки чисті кольори сонячного спектру?

А) класицизму;

Б) романтизму;

В) реалізму;

Г) імпресіонізму;

Д) бароко.

24. Який новий жанр виникає в образотворчому мистецтві реалізму?

А) портрет;

Б) натюрморт;

В) сюжетна картина;

Г) пейзаж;

Д) карикатура.

25. Назвіть автора твору “Хіба ревуть воли як ясла повні?”?

А) П.Мирний;

Б) І.Нечуй-Левицький;

В) Марко вовчок;

Г) Т.Шевченко;

Д) Г.Квітка-Основ’яненко.

26. З діяльністю якого товариства пов’язана активізація художнього життя в Україні другої половини ХІХ ст.?

А) «Товариство пересувних виставок»;

Б) «Товариство російських художників»;

В) «Товариство провінційних художників»;

Г) «Товариство публічних виставок»;

Д) «Товариство українських художників».

27. Чим можна пояснити появу масової культури?

А) кризою елітарної культури на початку ХХ ст.;

Б) здешевленням предметів культури;

В) переорієнтацією виробництва на масового споживача і демократизацією суспільства;

Г) політичним втручанням;

Д) реформою освіти.

28. До якої літературної течії входили такі українські поети, як М.Зеров, М.Йогансен, М.Рильський, М.Драй-Хмара?

А) символізм;

Б) неокласицизм;

В) революційний романтизм;

Г) футуризм;

Д) реалізмю.

29. До чого закликає нова культура (культура виживання), носіями якої вважають себе постмодерністи?

А) до єдності людини і природи та до простоти, відповідальності, самообмеженості;

б) до гармонійного співіснування всього в світі;

В) до відмови від досягнень НТП;

Г) до відмови від освоєння космосу;

Д) до фінансових реформ.

30. Назвіть рису, характерну для українського модернізму?

А) епатажність;

Б) зв’язок з національною традицією;

В) відмова від попередніх досягнень;

Г) відмова від об’єктивності;

Д) філософське спрямування.

 

Другий рівень складності

(середній)

 

1. Особистість у взаємозв’язку з національною культурою виступає як?

А) носій культурних цінностей;

Б) творець культурного процесу;

В) суб’єкт культурної творчості;

Г) споживач культурних цінностей

Д) все назване.

2. Який характер мають глобальні проблеми сучасності?

А) об'єктивний;

Б) суб'єктивний;

В) містичний;

Г) фантастичний;




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 3370; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.