КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Лекція 2. Розвиток вчень про державу і право в середньовічному суспільстві – 2 год
Тема 3. Розвиток вчень про державу і право в середньовічному суспільстві
Загальна характеристика та три етапи розвитку європейської середньовічної політико-правової думки. Теократичні правові теорії. Хома (Томас) Аквінський та його праці "Сума теології", "Сума проти язичників". Держава як частина універсального божественного порядку. Види законів за Х. Аквінським: 1) вічний; 2) природній; 3) людський; 4) божественний. Два види несправедливих законів: 1) коли в них відсутні загальні ознаки закону, наприклад загальне благо; 2) коли вони суперечать божественним законам. Елементи державної влади: сутність, походження, використання. Право як: 1) дія справедливості в божественному порядку людського співжиття; 2) як певна дія по встановленню рівності щодо іншої людини в силу певного способу урівнювання. Данте Аліг’єрі. Універсалізм і антропоцентризм. "Монархія" і політичні листи Д. Аліг’єрі. Облаштування всесвітньої держави на основі єдиних, стабільних законів. Монарх, община і церква. Політико-правове вчення Марсілія Падуанського. Його трактат "Захисник миру". Причина конфлікту між церквою і державою. Генезис держави – розвиток її з сім’ї як первинного елемента людської асоціації. Взаємозв’язок "матерії" (держави) і "форми" (права). Трактовка народного суверенітету. Громадянин і громадянське суспільство. Правильні і неправильні форми правління (апологія Арістотеля). Божественний та людський закон за М.Падуанським. Відповідальний уряд, який діє за законами. Правові погляди середньовічних юристів. Corpus juris civilis. "Саксонське зерцало" як джерело правових ідей. Політичні та правові ідеї середньовічних єретичних рухів у Європі. Роджер Беккон, Г. Галілей, Сільван та ін. Ян Гус як ідеолог антинімецького чеського національного руху. Політико-правові ідеї раннього християнства Виникнення політико-правових ідей християнства. Новий Заповіт (Євангелія) як джерело політико-правових ідей християнства. Політико-правові ідеї в творах ранньо-християнських мислителів: Тертуліана, Кипріяна, Івана Золотоуста та ін. Зародження теократичних доктрин. Блаженний Аврелій Августин та його політико-правові погляди в трактаті "Про боже місто". Церква ("боже місто") і держава ("місто земне"). Оправдання держави. Бог як вище благо і об’єкт любові громадян держави. Правові принципи Євангелія: 1) закон не для праведників, а для непокірних, нечистивих, грішників, правопорушників; 2) рівність; 3) еквівалент; 4) обов’язок працювати і розподіл благ по праці; 5) засудження багатства, приватної власності і вимога спільності майна. Вплив ранньохристиянської політико-правової думки на політико-правові вчення Середньовіччя, Нового та Новітнього часу.
Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 851; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |