КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Порядок взаємодії 4 страница
X Я закінчую це послання деяким особистим беканням. Усі ми, думаю, згодні, що наша справа - вивчати суспільство. Якщо ви запитаєте, навіщо і для якої мети, я дам відповідь: тому що так є. Луіс Вирт, курси якого я відвідував, знайшов би цю відповідь позо-ром для ученого. Він мав іншу відповідь, яка після нього стала стандартною. Для себе ж самого я переконаний, що наше людське обществен-ную життя потрібно вивчати натуралістично, sub specie aeternitatis. З точки зору фізичних і біологічних наук, громадське життя людини - це маленький неправильний наріст на лиці при-роды, що не дуже-то піддається глибокому систематичному ана-лизу. Так є, і це наша доля. За небагатьма виключеннями, толь-ко учені в нашому столітті зуміли міцно утриматися в межах цього переконання, без звернення до набожності або до необхідності шукати традиційні виходи. Тільки у істинно сучасні періоди сту-дентов університетів систематично навчали скрупульозно иссле-довать громадське життя на усіх її рівнях. Я не та людина, хто думає, що і по цю пору наші претензії можна засновувати на якихось величних досягненнях. Насправді я согла-сен із сказаним кимось, що нам слід було б радіти возможно-сти обмінювати те, що ми встигли виробити досі, на несколь-ко по-справжньому хороших понятійних розмежувань і холодне пиво. Але у світі немає нічого, за що варто було б продавати те, що ми маємо: нашу природжену схильність підтримувати відносно усіх елементів громадського життя дух вільного, ніким не опе-каемого дослідження і наш здоровий глузд не шукати дозволу на це де-небудь ще, окрім самих себе і нашої дисципліни. Ось наш спадок, і ось те, що ми повинні заповідати нащадкам. Якщо комусь потрібно мати доказ обращенности нашої науки до соціальних потреб, нехай це буде підтвердження не замовленого і не опікуваного аналізу нею соціальних встановлень, используе-мых людьми з якою-небудь інституціональною властью-авторите-том: священиками, психіатрами, шкільними учителями, полицей-скими, генералами, керівниками уряду, батьками, особами чоловічої статі, білими, націоналами, ведучими засобів масової інформації і усіма іншими особами, що зайняли вдалі місця, які в змозі накласти офіційний відбиток на існуючі версії реальності.
Переклад з англійського А. Д. Ковалева Пітирим Сорокін. ПРЕДМЕТ СОЦІОЛОГІЇ І ЇЇ ВІДНОШЕННЯ ДО ІНШИХ НАУК* * * Друкується по: Сорокин П. Система соціології. У 2 т. - М., Наука, 1993.
Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 300; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |