КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Художній аналіз мистецького твору
Тема: Створення програм обробки одновимірних масивів. Лабораторна робота №6 Тема: Створення програм циклічної структури Лабораторна робота №5 Тема: Створення програм розгалуженої структури з використанням структури If-Then. Лабораторна робота №4 Завдання1 Тема: Створення лінійних програм для обчислення функції Лабораторна робота №3 Завдання № 2 Завдання №1 Лабораторна робота №2 Лабораторна робота №1
1. Визначення автора, часу, техніки Другий портрет – Я.Мальчевський «Автопортрет з Музою та скіпетром», 1904, п/о
2. Тематика картини Тематика першого портеру – національна. Це видно по одежі зображуваних: по вишиванці чоловіка, по косинці жінки, по її наряду. Автор використав українську орнаментику. Конкретний характер роботи виявляється по зовнішньому вигляду сімейної пари. Він – роботяща людина, сильна, а вона також роботяща жінка, господарка. Тематика твору та назва пов’язані. Назва ще більше підкреслює національне забарвлення, виявляючи велике значення сім’ї для українського народу. На другому портреті важко визначити тематику. Вона може бути міфологічною (Муза не існує у реальному житті, а є тільки міфологічною істотою). Або історична, якщо автор хотів передати важливу роль скіпетра, як реліквії. Або лірична, якщо автор показує любов художника до своєї Музи. Він підкреслив тематику картини у її назві, вказавши «Муза» та «скіпетр», що підкреслюють нереальність та містичність твору. 3. Зв'язок колориту з тематикою твору Колорит відповідає змістовому наповненню першої композиції. Колорит український (білі, червоні, чорні кольори домінують). Обличчя художника в червоних тонах, підкреслює силу, працелюбність, воно характерне для сільського чоловіка, що є господарем та годівником у домі. Колорит урівноважений, бо головні герої, тобто їх обличчя та руки написані в теплих тонах, хоча все інше написане в холодній гамі. Портрет художника експресивний, напружений. Кольорові контрасти у поєднанні зі сміливою манерою письма надають портретним образам монументального звучання. Колорит другого портрету також підкреслює саму сутність картини. Жовті відтінки на портреті художника, на руках, на одязі Музи додають містичності та сяяння від скіпетра. Колорит теплий. Переважають охристі, жовті, оранжеві, коричневі, червоні кольори. Підбір кольорів створює інтимну атмосферу. 4. Зв’язок персонажів В автопортреті О.Новаківського персонажі поєднані між собою тематикою у дусі національного романтизму. Поєднані між собою емоційним станом – передана втомленість, клопоти, робота, туга втрати. На другому автопортреті персонажі також поєднані між собою не лише тематикою, а й візуально скіпетром, який до того ж є композиційним вузлом картини. На першому портреті композиційного вузла немає. Є окремо існуючі дві особи, які об’єднані тим, що перший образ - портрет художника - накладається на зображення дружини. Саме автопортрет художника переважає на картині. Це видно за повітряною та лінійною перспективою. Портрет художника більше опрацьований. Узятий в теплих тонах (тепле на холодному). Він по масі більше. І червоні кольори збільшують цю характеристику. В портреті художника погляд направлений на глядача. А дружина дивиться в іншу сторону. Автопортрет в домінанті, бо він детальніший, а портрет дружини сприймається як доповнення. Разом з тим, існує внутрішня єдність, коли слова втрачають сенс. Інша ситуація на автопортреті Я.Мальчевського. На цій картині немає головного героя, тобто зір глядача одразу не падає конкретно на портрет художника або Музи. Але, проаналізувавши картину, робимо висновок, що портрет Музи переважає. По-перше, її портрет розташований анфас, а портрет художника – в профіль. По-друге, погляд митця вказує на Музу, направлений в її бік. А, по-третє, на постаті Музи більше жовтих рефлексів, що привертає нашу увагу. Художник саме Музі віддає перевагу, а його автопортрет у цьому допомагає. 5. Особливості анатомії Автопортрет Новаківського переважає як у використанні перспективи, у повороті, у тоновому відношенні, так і особливостях написання. Мазками та кольором художник передав анатомію людини. На чоловічому портреті видні виразні надбрівні дуги, скули. Його портрет прописаний ретельніше, з використанням анатомічних характеристик. Жіночій портрет прописаний більш м’яко, менш помітні деталі. На другій картині обличчя та руки написані також із знанням анатомії. Перехід від світла та тіні підкреслює будову голови. Колір також використаний «розумно». В області щік, ніс, вуха, руки прописані більш червоними відтінками, підборіддя зеленим, чоло жовтуватим. Щодо рук, то на першому портреті на відміну від обличчя, руки не дуже прописані, але об’єм читається (є світло, тінь та півтон). А на другому портреті у Музи руки прописані, є світ, тінь, півтон, рефлекси, передана глибина, а у художника взяті плямою. Такий прийом може підкреслювати містичність картини та перевагу фігури Музи. 6. Композиційна схема
Перший портрет вписаний у трикутник. На картині О.Новаківського вершина трикутника направлена у верхній правий кут. Це підкреслює динаміку та прискорений рух в композиції. Другий портрет вписаний у п’ятикутну зірку, що показує рівність двох фігур, подібність їх жестів, концентрацію уваги на скіпетрі. 7. Симетричність / асиметричність Обидві композиції мають елементи симетрії. На першому портреті два об’єкти розташовані по діагоналі, при тому що перший портрет переважає у розмірах над другим і знаходиться на передньому плані. Елемент симетрії в тому, що на першому портреті рука підтримує голову, і другий портрет дружини повторює цей рух. На другому - художник повернутий в профіль, а Муза в фас. Але елемент симетрії міститься в тому, що Муза підняла руку, а художник (як на першому портреті дружина) повторює даний рух. 8. Перевага напрямків
В першій картині присутні горизонтальні, вертикальні, похилі напрямки. Але домінують похилі напрямки. Їх багато, але найголовніша похила – діагональ зліва направо. Щоб урівноважити головну діагональ, існують декілька менших, перпендикулярних їй. На другій картині переважають горизонтальні та вертикальні напрямки. І лише один похилий напрямок, який проходить через скіпетр. 9. Золотий перетин
В «Автопортреті з дружиною» художник використав золотий перетин. Діагональ, яка йде з лівого нижнього кута до верхнього правого є діагоналлю будови композиції. Тобто, головна діагональ композиції співпадає з діагоналлю золотого перетину. Загальний рух композиції йде по активній діагоналі (найбільш прискорений рух). Рука художника лежить на другій діагоналі, що являється противагою. А на «Автопортреті з Музою та скіпетром» замість звичайного золотого перетину існує пентаграма. Головна вертикаль співпадає з вертикаллю зірки. По ній визначається рух в картині, тобто зліва – направо, від художника до Музи. Похилий напрямок з верхнього кута до нижнього правого співпадає з напрямком скіпетра. А біля нижніх кутів знаходяться руки персонажів. біля нижнього лівого рука художника, що повторює жест Музи, а біля правого рука Музи. В геометричному центрі першої картини розташована деталь портрету художника, але вона не є головною. Отже, геометричний центр не був задіяний художником. Як і в другій картині, де в геометричному центрі розташована частина руки. На оптичний центр у першому випадку припадає верхня частина черепа художника. А у другому – верхня частина скіпетра. Зі всього випливає, що Новаківський вибрав головним акцентом для свого автопортрету геометричний (частково) та оптичний центри, центральний прямокутник золотого перетину знаходяться саме в його області. А на картині Мальчевського ні оптичний, ні геометричний центри, ні золотий перетин не мають вагомого значення. 10. Ритми На першому автопортреті помірно використані ритми напрямків (розташування рук у чоловіка та жінки); ритми кольору (особливо червоних об’єктів, ритми білого кольору). Другий автопортрет більш ритмічний: ритми вертикальних напрямків; ритми форм (розташування рук художника та Музи); ритми кольору (темні плями); ритми тону. 11. Перевага гострих або криволінійних форм
В першому випадку безперечна перевага криволінійних форм. Дуже мало гострих кутів, а якщо вони є, то незначні. В другому випадку також перевага криволінійних форм над гострими кутами. 12. Виявлення тонових співвідношень: контраст/нюанс Перший портрет написаний на контрастах: темні плями на світлому і світлі плями на темному, контраст теплих та холодних кольорів. Другий портрет написаний на нюансах. Використана велика частина відтінків. Але є контрастні плями – волосся Музи та борода та волосся художника. на першому портреті теплі та холодні кольори знаходяться в рівновазі, тому портрет ні холодний, ні теплий, а другий портрет написаний у теплій гамі. 13. Композиційні закони Перше полотно: закон цілісності (портрет сприймається цілісно, образи поєднані єдиним колоритом, тематикою та разом створюють єдність композиції); закон контрастів (робота написана на контрастах холодного / теплого кольорів, на контрастах образів чоловік / жінка, кольорове та анатомічне рішення портрету виразне, сурове / ніжне, м’яке); закон життєвості (художник передав характер людей, їх емоційний стан, реально передав життєвість); підлеглість усіх засобів композиції ідейному змісту (колорит, образи, манера, письмо – все зібрано воєдино, створює цілісну композицію). Друге полотно: закон цілісності (картина сприймається цілісно за колоритом та за сюжетом; сюжет пов'язаний з образами); закон контрастів(є контрасти кольорів темне / світле, але найбільший контраст – людина та міфічна істота Муза); закон життєвості (перед глядачем портрети людей, то це і є ознака життєвості); підлеглість усіх засобів композиції ідейному змісту (колорит, технічні особливості підпорядковані ідеї). 14. Композиційні засоби Найвиразнішим композиційним засобом обох картин є пляма для надання контрастності та жвавості. Художники використовують світлотінь для передачі виразності та об ємності. В першому випадку для передачі плановості, а в другому – передачі сяйва від скіпетра.Новаківський використовує перспективу лінійну при компоновці об’єктів та повітряну для передачі плановості. 15. Композиційні прийоми Монументальність – манера письма художників, експресивні штрихи створюють відчуття монументальності. Горизонталі, вертикалі - на першому полотні напрямки не яскраво виражені, а на другому саме за допомогою цих прийомів створюється рух. Дві головні вертикалі проходять крізь обидва образи, а головна горизонталь об’єднує їх та створює рух. Діагоналі – найголовніша діагональ на другій картині проходить крізь скіпетр. А на першій картині головний рух йде саме по діагоналі, а додаткові діагоналі підсилюють головний рух. 16. Манера написання Перший твір написаний саме в тій манері, яка притаманна художнику в даний період – «могилянський». Портрети в цей період несуть пізнання суті людського характеру, складного внутрішнього змісту. Це є експресивний період, портрети передають напружений емоційний стан та внутрішні переживання. Другий твір написаний в алегорично – символічний період творчості Мальчевського. У цей період художник зображав себе в ролі лицаря, художника та інших обладунках і полюбляє містичні сюжети – світ складний, загадковий, сповнений протиріч, магічний. Це період, коли художник перейшов від темних кольорів до яскравих. Портрет написаний саме в яскравих, світлих кольорах. 17. Відповідність тематики та стилістики твору тенденціям часу Новаківський як художник добре вписався у тодішнє життя. Він ніс національні особливості, його вважали народним, але при цьому він виявляв індивідуальність. Він фіксував діалоги із життям, ніс реалізм, писав про сільську атмосферу, людей. У своїх творах він підносив країну, розвивав національне мистецтво. Навіть відкрив свою школу, де розвивав вітчизняне мистецтво, колорит. Мальчевський писав в нетиповій для часу манері. Ним захоплювались, його поважали, але як художник він був мало потрібен людям. Він не слідував новим тенденціям та модним течіям, які швидко змінювали одна одну.
Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 744; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |