КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Алексеева ТА., Кравченко И.И. Политическая философия: к формированию концепции // Вопросы философии. — 1994. — №3. — С. 12
Але в будь-якому випадку з'ясування сутності політичного життя, «світу політики», — немає значення, чи здійснюється воно з методологічних позицій філософії політики, чи за допомогою методологічних настанов конкретної політичної теорії, — фокусується в питанні щодо головної дійової особи політичних процесів. Такою особою і є людина як політична істота. Сучасне бачення політики полягає в тому, що політику розуміють не тільки як певну суспільну реальність, і навіть не як певний сутнісний вимір людськості взагалі, а як специфічний спосіб життя, що «надає існуванню людини певного особливого спрямування й властивості». Саме такий напрям «філософсько-антропологічного осмислення політичної галузі найменшою мірою засвоєний нашим сьогоденням»35. З'ясування тієї ролі, яку відіграє людина в політиці, того, що пов'язує її з інститутами влади, інтегрує в політичну реальність, пояснюється не лише тими новими спалахами політичного використання «людського фактору», що з'явилися на рубежі XX - XXI століть. Потреба осмислити роль людини в сучасній політиці, яка зафіксована в сучасній політичній теорії, логічно і своєрідно відбиває ту загальну ситуацію XX століття, яку образно названо «смерть людини». В суспільствознавчих науках вона набрала форми заяви про «проблематичність суб'єктності», тобто сумніву у здатності людей, що об'єднані у соціальні групи, виступати суб'єктами волеположення і «творцями історії». Мова політичних видань «дуже точно вловила занепад суб'єктивності», замінивши «народ» в якості ключової референції політичних рішень і дій на «електорат», котрий не лише не діє, але й по суті не має волі, а лише відбиває «погляд» і «легітимує владу», зауважує відомий російський філософ політики Б.Т. Капустін36. «Знелюдяність» політичних теорій і, відповідно, політичних текстів визнається багатьма провідними теоретиками політики. Констатуючи це, Йозеф Шумпетер зазначав, що сучасна література з приводу демократії віддає перевагу «позасуб'єктним мовам і методологіям». У зв'язку з цим, цілком природно, постало питання: якщо в суспільно-політичному світі зникає суб'єктність, тобто людяність, то чим вона заміщується? Якоюсь «нелюдяною об'єктивністю» або чимось іншим? Відповідь на це запитання породило цілу низку праць з проблеми відчуження людини, досліджень її новітніх модифікованих форм. __________________
35 Малахов В. А. «Біос політикос»: нарис етичних проблем // Етика і полтика: проблеми взаємозв'язку. Малахов В. Б., Єрмоленко А. М., Кисельова О. О. та ін. — К., 2000. - С. 7.
Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 740; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |