Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Approximate Scheme of the Analysis of a Fiction Text




Вступ

ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ

СТУДЕНТІВ НА ОСНОВІ МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ

 

Вид роботи Модуль 1 Модуль 2 Модуль 3 Сума балів
Кільк. Бали Сума Кільк. Бали Сума Кільк. Бали Сума
Контрольні роботи                    
Практичні роботи                    
Семінарсько-практичні заняття                    
Семінарські заняття                    
Сума балів                    
Курсова робота                    

 

Шкала оцінювання навчальних досягнень студентів

% засвоєного матеріалу ОцінкаECTS Оцінка за національною шкалою
для екзамену, курсової роботи (проекту), практики для заліку
90 – 100 А відмінно     зараховано
80-89 В добре
70-79 С
60-69 D задовільно
50-59 Е
1-49 FX незадовільно не зараховано

 

Дані методичні вказівки та рекомендації призначені для факультетів вищих навчальних закладів, що готують бакалаврів та спеціалістів з англійської філології.

Мета методичних вказівок та рекомендацій: розвивати, вдосконалювати необхідні навички лексичного, граматичного, синтаксичного,стилістичного аналізів художніх та суспільно-політичних аналізів текстів.

Завданням курсу є набуття навичок писемного та усного володіння лексикою аналізу художніх та суспільно-політичних текстів, оволодіння новітньою фаховою інформацією через іноземні джерела.

Завданням студентів спеціальності Філологія (англійська), ОКР «Бакалавр» при аналізі художнього тексту є зосередження на морфологічному аспекті мови, конструкцій певних граматичних явищ, акцентування на полісемії лексичних одиниць.

При інтерпретуванні текстів публіцистичного характеру значна увага приділяється вмінню студентів визначити та коментувати головну ідею публіцистичного тексту на основі суспільно-політичної англомовної термінології.

Завданням студентів спеціальності Філологія (англійська), ОКР «Спеціаліст» при аналізі художнього тексту є зосередження уваги на стилістичному аспекті мови, визначення ролі стилістичних засобів в розкритті головних авторських ідей.

При інтерпретуванні текстів публіцистичного характеру значна увага приділяється вмінню студентів коректно і адекватно передати зміст і головну ідею україномовної статті, англомовною суспільно-політичною термінологією.

Завдання:

- опанування лексики та термінології, їх застосування;

- володіти навичками лексичного, граматичного, синтаксичного,стилістичного аналізів художніх та суспільно-політичних текстів.

- реферувати та анотувати спеціальну літературу;

- опанувати системний підхід аналізів текстів

 

Методичні вказівки та рекомендації містять схеми аналізу текстів художнього та публіцистичного стилю, зразок аналізу художнього тексту та зразок аналізу публіцистичного тексту, перелік лексичного мінімуму необхідного для аналізу художнього тексту. Кожна схема та приклад аналізу включає пояснення лексико-граматичного, стилістичного та суспільно - політичного матеріалу текстів.

 

Тексти підібрані з англомовних сучасних джерел (друкованих і електронних) у відповідності з дидактичним принципом “від простого до складного” і повторюванням лексичних елементів, термінології та граматичних явищ. Кожна схема аналізу супроводжується прикладом аналізу текстів за поданою схемою, термінологічним словником для активного теоретичного та практичного аналізів текстів.

 

 

Методичні вказівки

Методичні вказівки щодо написання аналізів художніх та публіцистичних творів призначені для студентів денної та заочної форми навчання спеціальності «Філологія (англійська)» за кваліфікаційним рівнем ОКР «Бакалавр», ОКР «Спеціаліст» Аналіз текстів дозволяє повторити вивчений раніше матеріал та закріпити набуті навички на письмі. Написання аналізів текстів активізує письмову та комунікативну компетентність, виробляють у студентів вміння читати, розуміти та інтерпретувати оригінальні тексти, аналізувати вживання граматичних, стилістичних, фонетичних та лексичних структур.

Методичні вказівки для аналізу художнього тексту

Говорячи про лінгво-стилістичний аналіз художнього тексту,необхідно визначити художній текст як такий. Текст розглядається як закрита система складної внутрішньої організації, всі елементи та рівні якої знаходяться в тісній взаємодії і орієнтовані авторської точкою зору на передачу певної естетико-пізнавальної інформації. Художній текст відповідає всім загальнотекстокстовим дефініціям: він має структурно-смислову єдність, впорядковану послідовність одиниць, його складових, закінченість комунікативної цілеспрямованості. Відмінність художнього тексту від нехудожнього (наукового та офіційно-ділового) полягає в специфіці його функції --естетичному впливі: «Поетична функція мови спирається на комунікативну, виходить з неї, але споруджує над нею підлеглий закономірностям мистецтва новий світ мовних смислів і співвідношень». Художній текст може бути принципово неоднозначним, авторське ставлення до описуваних подій може бути глибоко прихованим, явища підтексту часто виявляються більш значущими, ніж експліцитно виражені.

Основне завдання лінгво - стилістичного аналізу - виявлення загальної художньої ідеї тексту, тобто того узагальнюючого емоційного сенсу,який лежить в основі твору і домінантою якого є авторська точка зору щодо описуваної дійсності. Упроцесі аналізу розглядаються різні рівні тексту: фонетичний (визначення повних та скорочених форм слів,абревіацій), морфологічний( визначення граматичних особливостей тексту) лексичний (вивчення тематичних полів слів і особливостей окремого слова), синтаксичний (принцип поєднання слів, пропозицій, особливості структури складного синтаксичного цілого), композиційно-синтаксичний (визначення типу розповіді, взаємодії мовних структур, просторово -тимчасова і суб'єктивна організація тексту абзацу), стилістичний( визначення та характеристика стилістичних засобів,обґрунтування мети застосування їх автором). Крім того, особлива увага приділяється виявленню імпліцитних «елементів» тексту. Порядок розгляду названих рівнів систематичний, а не довільний. Важливо мати на увазі, що об'єктом аналізу є художній текст, а не художній твір «Текст - один зкомпонентів художнього твору, звичайно, дуже істотний компонент, без якого існування художнього твору неможливо»

Лінгво-стилістичний аналіз художнього тексту дуже важливий, перед читачем ставиться вузьке завдання уважного прочитання, витягу максимальної художньої інформації з самого тексту. Характеристика літературної, громадського життя епохи, вивчення біографії автора ідокладність створення даного твору, безумовно, розширює уявлення читача про конкретний текст, однак, це завдання літературознавчого аналізу.

Існує таке поняття як інтерпретація тексту. Більшою чи меншою мірою, інтерпретування тексту обов'язково має місце і при літературознавчому, і при мовностилістичному аналізі творів, бо художня творчість не є просто ще один спосіб самовираження, воно становить важливу, природну і необхідну сторону комунікативної діяльності людини.

Художній текст складний і багатошаровий. Завдання його інтерпретації - отримати максимум закладених у нього думок і почуттів художника. Задум художника втілений у творі і тільки з нього може бути реконструйований.

Інтерпретація тексту, таким чином, - це освоєння ідейно -естетичної, смислової й емоційної інформації художнього твору, що здійснюється шляхом відтворення авторського бачення і пізнання дійсності.

Аналіз (інтерпретація) тексту передбачає вміння студента визначати і коментувати:

1) внесок письменника у світову літературу;

2) історичне і соціальне тло, на якому розвиваються події;

3) тему уривка;

4) його ідею;

5) конотацію заголовка твору;

6) структуру уривка;

7) градацію і кульмінацію уривка;

8) тональність оповіді;

9) характеристику персонажів;

10) охарактеризувати мовні рівні тексту;

10) семантичні поля;

11) експресивні засоби і стилістичні прийоми.

Методичні вказівки до аналізу публіцистичного тексту

Публіцисти́чний стиль мо́влення використовується найчастіше в політичних, суспільних, освітніх масових виданнях та статтей. Він характеризується точністю, послідовністю, логічністю викладення провідних тез разом з їх емоційним забарвленням.

Метою публіцистичного стилю стає викладення та з'ясування певних соціально-політичних та філософських проблем, вплив на читачів, пропагування суспільно-політичних та освітніх ідей у газетах.

Публіцистичний стиль потребує попереднього відбору певних мовних засобів, матеріалу. Звичайною формою реалізації публіцистичного стилю є усний або друкований монологом.

У цьому стилі можуть використовуватись і нормативна лексика, високі, урочисті слова і фразеологізми, емоційно забарвлені лексеми, вигуки, частки, нескладні синтаксичні конструкції, риторичні запитання, окличні інтонації, повтори. Відповідно до провідного завдання цього стилю у ньому часто використовуються політичні та морально-етичні слова і фразеологізми.

Особливості публіцистичного стилю

Основні ознаки:

-доступність мови й формулювань (орієнтація на широкий загал),

-поєднання логічності доводів і полемічності викладу,

-поєднання точних найменувань, дат, подій, місцевості, учасників, виклад наукових положень і фактів з емоційно-експресивною образністю,

-наявність низки яскравих засобів позитивного чи негативного авторського тлумачення, яке має здебільшого тенденційну ознаку,

-наявність художніх засобів (епітетів, порівнянь, метафор, гіпербол тощо).

Основні мовні засоби:

-синтез складників наукового, офіційно-ділового, художнього й розмовного стилів,

-насичення лексики суспільно-політичними й соціально-економічними термінами, закликами, гаслами,

-використання багатозначної образної лексики, емоційно-оцінних слів, експресивних сталих словосполук, перифраз,

-уживання в переносному значенні наукових, спортивних, музичних, військових та інших термінів,

-різні типи питальних, окличних та спонукальних речень, зворотний порядок слів, складні речення ускладненого типу з повторюваними сполучниками та інше,

-влучні афористичні, інтригуючі заголовки.

В результаті опрацювання статті студент повинен знати лексичні одиниці та мовні взірці, різноманітні схеми інтерпретації суспільно-політичних текстів англійською мовою, суспільно-політичну лексику, а також вміти спілкуватися англійською мовою з дотриманням усіх фонетичних, лексичних та граматичних норм у межах програмного матеріалу, робити аналіз публіцистичних текстів, реферувати та анотувати англійською мовою наукові і публіцистичні тексти, викладати в усній і письмовій формі інформацію суспільного та загально філологічного характеру.

Аналіз тексту публіцистичного стилю передбачає вміння студента визначати і коментувати:

1) найменування джерела статті, дати та автора;

2) локальне та соціальне тло;

3) головну ідею статті;

4) зміст статті (факти,імена,особистості);

5) своє власне враження та бачення питання,проблеми.

1. The text (extract, excerpt, episode, passage, piece, paragraph) under consideration (analysis) comes from

- (indefinite) a work of literature (novel, story, short story, tale, play, fable, poem) written by … name of the author,

- (definite) the book (novel, story, short story, tale, play, fable, poem) … name of the work… written by… name of the author.

  1. The author of the extract under analysis. The author of the extract under analysis / review is a famous / well-known / outstanding / celebrated/ prominent American / British writer / poet / dramatist / essay-writer... (his name, some biographical fact about the writer, especially his ethical, esthetical, political etc. views, his belonging to a certain literary and cultural tradition) (4-5 sentences)

- The extract concerns (is devoted to, deals with) …

- The basic theme is …

- The central idea finds it’s particularization in …/is disclosed through the following collision (internal/external conflict) …

  1. The choice of the point of view. The extract / story is told from the point of view of the author / the chief character / the onlooker. (It is important to distinguish between the author, the person who wrote the story, and the narrator, the person or voice telling the story. The author may select a first-person narrative, when one character tells of things that only he or she saw and felt. In a third-person narrative, the omniscient author moves in and out of people’s thoughts and comments freely on what the characters think, say and do.)

From the point of view of presentation the text is:

- the 1st, 3rd person narrative

- rather a description than a narration

- rather a narration than a description

- a mixture of narration and description

With some a) insertions of direct/ interior/ represented speech; b) lyrical/ critical/ philosophical digression/ retardation/ foreshadowing/ flashbacks to the past.

  1. The form of speech. The extract is told in: a) direct speech;

b) indirect speech;

c) mixture type of speech.

(The form of speech of the text under analysis is prevailingly indirect. The author employs also the samples of direct speech.... ( examples ...))

  1. The plot of the extract under analysis. The scene of the extract is laid / takes place in... The extract deals with.../ touches upon.../ dwells or describes... / shows... / depicts... / gives coverage to... (What is the text about? What is the focus of author’s attention? What aspects of the topic are touched upon in the text? Does the text have a simple, or complex, or intricate plot? Is the setting of events realistic/historical/fantastic/exotic/rural?) (Point out the exposition, the development, the climax and the denouement of the action (8-10 sentences))(The exposition usually contains the setting of the scene (i.e. the time and place of the action) and some preliminary information about the topic and subject of the story, its main characters etc. By nature it is a static part of the story and contains no action. The plot consists of a series of episodes relating to the development of the central conflict of the story. It usually starts with the so-called narrative hook, which introduces the conflict and begins the dynamic action aiming at the ultimate resolution of the conflict. The highest point in the development of the plot is called the climax. The post-climax events that are falling action coming to a resolution are called denouement.)
  2. The plot is simple/ complex/ intricate. It centres around ….

7. Character drawing. The character drawing is indirect / direct / of a mixture type. Direct character drawing is such a type when the author describes his characters, appearances directly through words. Indirect character drawing - through their actions, attitudes to other personages, their gestures and pantomime their speech and deeds, his attitude to them (examples...) (Traditionally, all characters are divided into principal (or main) and secondary ones. Those, who form the focus of the author’s (and, hence, the reader’s) attention, and take an active part in the central conflict of the story are the main characters; others serve as the background for the portrayal of the main characters and their conflict (secondary ones). The analysis of the characters should include their physical description, social background, some distinctive trains of the character, their typical ideas, attitudes, manner of speech, actions, relations with other characters and their role in the central conflict, and, finally, the author’s attitude them.)

  1. The setting of the events is realistic/ historical/ fantastic/ exotic/ rural.
  2. The span of time the extract covers is (obviously) …
  3. The narrative flow is straight/ complex/ circular/ frame-like.
  4. The climax of the plot development is presented in …
  5. The denouement is shown in …

13. Functional style of speech. Since the text under consideration presents a story it belongs to belles-lettres style, emotive prose substyle. Belles-lettres style includes poetry (the genres of short poem or verse or big poem), emotive prose (a piece of science fiction, a detective story, a love story, a psychological story) and drama

 

 

(drama proper and poetical drama, comedy, tragedy). Besides belles-lettre style there are such functional styles as publicistic, newspaper, scientific and the style of the official documents.

  1. Morphology: The extract under analysis is characterized by the use of … sentences. The spoken type of speech is characterized by the wide use of present and future tense-forms, while the written type of speech – by the wide use of past tense-forms. Past tense-forms are mostly used in author’s narrations or descriptions and present or future tense-forms are mostly used in conversations or dialogues; repetition of the root …/the prefix …/the suffix … /the inflexion … is used to denote; the morphological transposition of … characterizes;

( Exemplify your answers)

The student is supposed to analyze the use of articles as to their meaning, non-finite forms of the verb as to their form and function in the sentence, modals as to their usage and moods.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 2261; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.039 сек.