КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
IX. Anglo-German Review. II. № 2. 1938. January. P. 51
VIII. Walter Houghton, The Victorian frame of mind (New Haven, 1970), S. 328. VI. Benjamin Kidd, Social Evolution (London, Ausgabe von 1898), p. 280. II. Thurlow, Fascism in Britain (London, 1982), p. 13. I. Edwin Jones, The English Nation, The great myth (Glowcestershire, 1998), p. 216; Benjamin Jowett as quoted by R. Symonds, Oxford and Empire (Oxford, 1991), p. 28; Lord Alfred Milner, The Nations and the Empire. A Collection of Speeches and Addresses (London, 1913), p. xxxv; Carl Amery, Hitler als Vorläufer. Auschwitz — der Beginn des 21. Jahrhunderts? (München, 1998), S. 14; Arnold J. Toynbee, A Study of History, Vol. 1 (Oxford, 1935), p. 211; Charles Dilke, Greater Britain (London, 1869), pp. 223, 564; Richard L. Rubenstein, Modernization and the Politics of Extermination; Michael Berenbaum (Editor), A Mosaic of victims. Non-Jews persecuted and murdered by the Nazis (London, 1990), pp. 3 f, 6, 8f. III. Paul Hayes, "The contribution of British intellectuals to Fascism, in: Lunn & Thurlow, IV. Paul Hayes, "The contribution of British intellectuals to Fascism, in: Lunn & Thurlow, V. Paul Hayes, "The contribution of British intellectuals to Fascism, in: Lunn & Thurlaw, British Fascism, p. 178. VII.Karl Pearson, National Life from the standpoint of Science (London, 1901), S. 19, zitiert X. Carlyle, Critical and Miscellaneous Essays, \fol. V (Boston, 1838), p. 17; Thomas Carlyle, Latter-Day Pamphlets, p. 55. Edition of Michael Goldberg and Jules Seigel (Canadian Federation for the Humanities, 1983), quoted by Chris R. Vanden Bossche, Carlyle and the Search for Authority (Columbus, Ohio, USA, 1991), p. 138, 168; Adolf Hitler, Mein Kampf (München, 1941), p. 479. XI. Rudyard Kipling, Something of Myself (London, 1951), pp. 154, 157, 103, 119f, 132; R. XII. E. K. Milliken, "The new Public Schools in Germany": The Times (London) of 28. XIII. J. W. Täte, "The Public Schools of Germany": Internationale Zeitschrift fur Erziehung, VI, XIV. Täte, p. 172. XV. G. A. Rowan-Robinson, "Training of the Nazi leaders of the Future" (Ansprache im XVI. Harald Scholtz, Nationalsozialistische Ausleseschulen. Internatsschulen als XVII. Volker Raddatz, Englandkunde im Wandel deutscher Erziehungsziele (о. О., 1977), XVIII. Theodor Wilhelm, "Scholars or Soldiers? Aims and results of "Nazi" education": XIX. Harald Scholtz, Nationalsozialistische Ausleseschulen, S. 190; Price Ward, Extra-special XX. Volker Raddatz, Englandkunde im W&ndel deutscher Erziehungsziele (п. р., 1977), p. 146. XXI. Ross McKibbin, Class and Culture. England 1918-1951 (London, 1998), pp. 238, XXII. H. John Field, Toward a Programme of Imperial Life. The British Empire at the turn XXIII.Gerwin Strobl, The Germanic Isle. Nazi perceptions of Britain (Cambridge, 2000), pp. XXIV. Rudolf Diels, Luzifer ante portas (Stuttgart, 1950), S. 84, zitiert in Josef Henke,
Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 472; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |