КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Додаткова. Дюркгейм Э. Метод социологии // Дюркгейм Э
Основна Дюркгейм Э. Метод социологии // Дюркгейм Э. О разделении общественного труда. Метод социологии. – М.: Наука, 1991. – С.411-527. Дюркгейм Э. О разделении общественного труда // Дюркгейм Э. О разделении общественного труда. Метод социологии. – М.: Наука, 1991. – С. 5-129, 307-380. Дюркгейм Э. Самоубийство: Социологический этюд. – М.: Мысль, 1994. – С.9-20, 284-387. Арон Р. Этапы развития социологической мысли. – М.: Прогресс – Юниверс,1993. – С.315 -396. Мертон Р. Явные и латентные функции// Американская социологическая мысль: Тексты / Под ред. В.И. Добренькова. - М.: Издание Ун-та Бизнеса и Управления, 1996. Мертон Р. Социальная структура и аномия // Социология преступности (Современные буржуазные теории) М.: Прогресс, 1966. – C. 299-313. Мертон Р. К. Социальная теория и социальная структура. — М.: АСТ:АСТ МОСКВА:ХРАНИТЕЛЬ, 2006. — 873 с. Мосс М. Социальные функции священного / Избранные произведения. – СПб.: Евразия, 2000. – 448с. Осипова Е.В. Социология Эмиля Дюркгейма. – М.: Наука, 1977. Фуко М. Надзирать и наказывать: Рождение тюрьмы / Пер. с фр. Владимира Наумова; Под ред. Ирины Борисовой. – М.: Ad Marginem, 1999. – 479с. Штомпка П. Роберт Мертон: динамический функционализм/Современная американская социология. Под ред. В. И. Добренькова. М., 1994.
Тема 4. Теорія соціальних форм Георга Зіммеля. – (6 год.)
Лекція (2 год) . Методологія соціального пізнання за Г.Зіммелем. Конституювання соціології як методу та значення соціально-філософського обґрунтування соціології. Чисті форми соціації – власний предмет соціології. Соціологія як граматика суспільного життя. Триступенева концепція соціального знання: загальна, формальна та філософська соціологія. Критика зведення Дільтеєм суспільного життя до індивідів, їх властивостей і переживань (елімінація предмету соціології). Критика зведення Тьонісом людського життя до суспільної сфери (невиправдане розширення предмету соціології). Формальна соціологія. Переживання як матерія соціальна. Визначення форми через функцію уніфікації та надання цілісності матеріалу. Тематизація суспільства як міжлюдського, міжіндивідуального явища. Спроби класифікації чистих форм соціації. Класифікація Т.Абеля. Класифікація за трьома групами: соціальні процеси, соціальні типи, моделі розвитку. Класифікація за принципом віддаленості від безпосереднього суспільного життя. Ігрові форми. Вільне спілкування як найважливіша ігрова форма. Філософська соціологія. Філософія як дослідження передумов конкретно-наукового пізнання. Філософія як виповнення фрагментарного змісту позитивного знання у картині світу. Соціологічна теорія пізнання як методологія застосування загальнонаукових методів у соціальних науках. Пов’язаність досліджуваного явища з інтересами дослідника як основа осмислення соціальних явищ. Теорія розуміння як знаряддя рефлексології, що робить проблематичним самоочевидне. Життя як ключова категорія теорії розуміння. Соціальна філософія і соціологія культури. Здатність абстрагування і виникнення інтелекту як результат розширення соціальної групи. Історія суспільства як історія зростаючої інтелектуалізації. Гроші та інтелект як чисті форми, що виключають безпосередність. Пряма пропорційність між зростанням відчуження між індивідами та їх свободою. Проституція як символ міжлюдських відносин у сучасному суспільстві. Об’єктивність як стиль сучасної культури. Критика субстанціалістського розуміння культури.
Семінар 3. – 2 год. 1. Методологія соціальних досліджень за Г.Зіммелем. 2. Принцип диференціації і виявлення предмету соціальної теорії. 3. Поняття форми суспільного життя. Специфіка політичних форм асоціації. 4. Багатоманітність форм соціальної взаємодії індивідів. 5. Соціальні конфлікти. Політичні конфлікти у суспільстві.
Завдання для самостійної роботи (2 год.) 1. Наведіть власний приклад чистої соціальної форми та проаналізуйте її та особливості відповідної їй матерії соціального життя. 2. Проаналізуйте відмінність політичних конфліктів від їхньої соціальної матерії, зокрема агресії та запропонуйте власне бачення політичних інструментів опанування останньої. Контрольні запитання та завдання 1. Що таке соціальна форма? 2. Як сукупність соціальних форм дозволяє більш однозначно розуміти людей? 3. Що є предметом соціальної диференціації за Зіммелем? 4. У чому полягає амбівалентність соціальної свободи особистості за Зіммелем і, як на його думку, це ілюструє історія грошей? Рекомендована література.
Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 462; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |