КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Ураження світлом, ультрафіолетовими та
Інтернет-залежність – це непереборний потяг до коритування інтернетом, що характеризується згубною дією на побутову, навчальну, соціальну, робочу, сімейну і фінансову сфери діяльності. За ступенем “відходу від реальності” інтернет-залежність нагадує аналогічну тягу до наркотиків, азартних ігор тощо і подібна зі стадіями звикання до них, а абстиненція “ломка” – аналогічна наркоманічній. Початкове захоплення - випадкове або навіяне однолітками в комп’ютерних клубах, а частіше батьками, як данина моді, або бажання замінити батьківське виховання на комп’ютерне, чи відволікти дитину від впливу вулиці тощо. В І стадії - захоплення “новою іграшкою”, проявляється настирлива потреба бути у віртуальному світі фантастичних пейзажів, подій, подорожей в неймовірні світи тощо. Це приводить до все більшого занурення у віртуальність, якій надається перевага над реальністю. Підліток “обернутий” ніби в середину себе: не помічає або ігнорує зовнішні події, втрачає час відведений на навчання, домашні справи, спілкування, займання спортом, все більше віддаляється від друзів і родини, реального життя. Стає пріоритетною для нього “всесвітня комп’ютерна паутина”. Як правило, приховує від рідних час витрачений на сайтах, все більше вимагає від батьків грошей на комп’ютерні витрати. В ІІ стадії – всі симптоми поглиблюються: порушується адаптація до реального життя, навіть найбільш яскраве в природі сприймається з меншим захопленням. Перерва в роботі з комп’ютером викликає напруження, з’являються настирливі думки, головна біль, безсоння, ломота в кістках. Наступають розлади уваги і пам’яті. Все це нагадує “ломку” наркомана в стані абстиненції, яку вони стараються послабити кавою, сигаретами, спиртними напоями, або знову починають працювати за комп’ютером. В ІІІ стадії - розвивається повна залежність. Користувач комп’ютера втрачає інтерес і задоволення від реальності. Чим більше з’являється комп’ютерних друзів у комп’ютеромана, тим менше їх у реальному житті і тим більше самотності і втрата здатності до спілкування, а секс-сайти блокують природні потреби в інтимному житті. Все частіше турбують депресії і виснаження. Занурення в ілюзорне життя та забуття про інші життєві атрибути реальності (у їжі, сні, відпочинку тощо) приводять до фізичного і психічного виснаження, соціальної самоізоляції і деградації особистості. Щоб запобігти розвитку інтернез-залежності потрібно: - регламентувати час відвідування комп’ютерних клубів та користування персональними комп’ютерами; - не підключати підліткам комп’ютер до мережі; - відволікати від азартного захоплення і хворобливої тяги до гри; - контролювати сюжети, які переглядає підліток (насильницікі, збочені, секс-сайти тощо). Висока щільність і ритм гри, висока концентрація уваги і її переключення обумовлюють підвищений рівень вимог до функціонального стану центральної нервової системи. Це призводить до перевтоми дітей. Комп' ютерні ігри впливають на організм, особливо дітей і підлітків, через ряд факторів (кольорове поєднання, звуковий супровід, просторове рішення, сюжети, спосіб керування), які призводять до напруження і дискоординації біологічної регуляції і морфологічних структур організму, що проявляється у вигляді неспецифічного донозологічного стану "комп'ютерна донозологія”. Кумулятивний ефект окремих факторів призводить до переростання неспецифічних проявів у патологічні, які охоплюють органи і системи, що зазнають впливу комп’ютерних чинників (хворобливі зміни у зоровому і слуховому аналізаторах, серцево-судинній і нервовій системах, порушення опорно-рухового апарату, спазми м’язів кисті), спричиняють порушення емоційних і поведінкових реакцій, дискоординацію і асиметрію рухів, адаптаційно-компенсаторні ушкодження, сповільнюють розвиток мови, інтелекту. Врахування чинників впливу та їх сукупності, попереднього стану здоров’я дітей, передбачення позитивного і негативного впливу комп’ютерних віртуальних забав є основою для формування груп ризику, вірогідних медико-психологічних протипоказань для гравців, що мають бути основою системи валеологічних заходів для дітей, батьків, педагогів. Дотримання яких сприятиме збереженню психічного здоров’я дітей і підлітків. Щоб уникнути психосоматичних розладів, потрібно дотримуватись правил роботи на комп’ютері, які зафіксовані в гігієнічному сертифікаті, зокрема: - комп’ютер обов’язково заземлити; - не працювати з комп’ютером не більше 4 годин на день; - робити перерви кожні 45 хв; - не працювати з комп’ютером вагітним та годуючим матерям; - не користуватись комп’ютером, як і телевізором, в якості “домашньої няньки” для перегляду відеокасет, особливо дітей до 2 років, тому що це сповільнює оволодіння мовними навичками дитини і будові стосунків з оточуючими.
Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 321; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |