Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Аналіз і оцінка апаратних засобів сучасних ПК 2 страница




Більшість TFT-моніторів використовує тонку плівку з рідких кристалів, поміщену між двома скляними пластинами. Заряди передаються через так звану пасивну матрицю - сітку невидимих ниток, горизонтальних і вертикальних, створюючи в місці перетинання ниток крапку зображення (трохи розмитого через те, що заряди проникають у сусідні ділянки рідини).

Активні матриці замість ниток використовують прозорий екран із транзисторів і забезпечують яскраве, що практично не має перекручувань, зображення. Екран при цьому розділений на незалежні зони, кожна з яких складається з чотирьох частин (для трьох основних кольорів і одна резервна). Кількість таких зон за шириною і висотою екрана називають розгортаючою здатністю екрана. Сучасні TFT-монітори підтримують розгортаючу здатність 642х480, 1280х1024 або 1024х768. Таким чином, екран має від 1 до 5 млн. крапок, кожна з яких керується власним транзистором. За компактністю такі монітори не знають собі рівних. Вони займають у два-три рази менше місця, ніж монітори з ЕЛТ і в стільки ж разів легші; споживають набагато менше електроенергії і не випромінюють електромагнітних хвиль, що впливають на здоров'я людей.

Відеоадаптер - це електронна плата, що обробляє відеодані (текст і графіку) і керує роботою дисплея. Посилає в дисплей сигнали управління яскравістю променів і сигнали розгорнення зображення.

Зі збільшенням числа програм, що використовують складну графіку і відео, поряд з традиційними відеоадаптерами широко використову­ються різноманітні пристрої комп'ютерної обробки відеосигналів.

Стример (англ. tape streamer) - пристрій для резервного копіювання великих обсягів інформації. Касети з магнітною стрічкою ємністю 1 -2 Гбайта і більше застосовуються тут як носій. Убудовані в стример засоби апаратного стиску дозволяють автоматично ущільнювати інформацію перед її записом і відновлювати після зчитування, що збільшує обсяг інформації, яка зберігається.

Недоліком стримерів є їх порівняно низька швидкість запису, пошуку і зчитування інформації.

Останнім часом усе ширше використовуються накопичувачі на змінних дисках, що дозволяють не тільки збільшувати обсяг збереженої інформації, але й переносити інформацію між комп'ютерами. Обсяг змінних дисків - від сотень Мбайт до декількох Гбайт.

Графічні акселератори (прискорю­вачі) - спеціалізовані графічні співпроцесори, що збільшують ефективність відеосистеми. Їхнє застосування звільняє центральний процесор від великого обсягу операцій з відеоданими, тому що акселератори обчислюють, які пікселі відображати на екрані і їхні кольори.

TV-тюнери - відеоплати, що перетворюють комп'ютер у телевізор. TV-тюнер дозволяє вибрати будь-яку потрібну телевізійну програму і відображати її на екрані в вікні. У такий спосіб можна стежити за ходом передачі, не припиняючи роботу.

Клавіатура - пристрій для введення символьної інформації і управління роботою комп'ютера. У більшості комп'ютерів використовується ІВМ-сумісна клавіатура, яка має 101 клавішу і декілька індикаторів, що сигналізують про режим роботи клавіатури.

Для роботи з багатьма сучасними програмами практично обов'язковим є використання “миши” або іншого замінюючого її пристрою (трекбола, трекпойнта, сенсорної панелі). Ці пристрої дозволяють вказувати на певні елементи на екрані дисплея.

На настільних комп'ютерах найчастіше використовують мишу-маніпулятор, що представляє невелику коробочку з двома (трьома) кнопками. При переміщенні миші по столу або іншій поверхні на екрані монітора відповідним чином переміщується вказівка миші (має вигляд стрілки), для виконання тієї чи іншої дії потрібно натиснути відповідну кнопку. У портативних комп'ютерах замість миші використовують трекбол, трекпойнт, сенсорну панель; функціонально ці пристрої еквівалентні миші.

Рубрика “Цікаво”

Якщо комусь відоме ім 'я американського вченого Дага Енгельбарта (Douglas або Doug Engelbart), то, імовірніше всього, воно асоціюється тільки з мишею — найпопулярнішим маніпулятором для керування курсором.

Саме він придумав і назвав пристрій „мишею". Миша принесла йому і славу, і нагороди, але, на жаль, тільки через тридцять років після її народження. Патент на мишу, термін дії якого зараз уже вичерпано, виявився вкрай невдало складеним: він поширювався не на ідею маніпулятора, а всього лише на механізм зчитування координат за допомогою двох ортогональна розташованих коліс. Сучасні миші мають інші механізми зчитування, тому компанії-виробники вільні від яких-небудь зобов'язань перед винахідником. Як тут не згадати прагматичного американця Зінгера, що запатентував голку з вушком у вістрі, чим забезпечив собі патентні винагороди незалежно від будови швейної машини. Досить довго суспільна думка зв'язувала появу миші з лабораторією XeroxPARC або першими ж моделями комп'ютерів компанії Apple. Це справедливо, що у велике життя миша вийшла саме відтіля, однак придумана вона була аж ніяк не там. Публічне визнання авторства за Енгельбартом відбулося тільки в 1998 p., коли йому була присуджена премія Lemelson - MIT Prize. Її грошове вираження - 500 тис. дол., і вона заснована для нагородження за видатні винаходи.

Практично одночасно відбулася ще одна знаменна подія - присудження Енгельбарту асоціацією Association for Computing Machinery (ACM) премії імені Алана Тьюринга. Цю куди більш скромну (всього 25 тис. дол.) нагороду іноді, однак, називають Нобелівською премією в галузі обчислювальної техніки. Вона з'явилася академічним визнанням інших фундаментальних робіт ученого, що стали ідейною основою для ряду ключових технологій у сучасних обчислювальних системах, інтерактивних засобах і комп 'ютерних мережах.

Принтер — друкуючий пристрій. Здійснює вивід інформації з комп'ютера у вигляді друкованих копій тексту або графіки. Існують тисячі найменувань принтерів. Але основних видів принтерів три: матричні, лазерні і струменеві.

Матричні принтери використовують комбінації маленьких голок, що б'ють по фарбуючій стрічці, завдяки чому на папері залишається відбиток символу. Кожен символ, що друкується на принтері, формується набором з дев'яти, 18 або 24 голок, сформованих у вигляді вертикального стовпчика. Недоліками цих недорогих принтерів є їхня гучна робота і невисока якість друку.

Лазерні принтери працюють приблизно так само, як ксерокси. Комп'ютер формує у своїй пам'яті „образ" сторінки тексту і передає його принтерові. Інформація про сторінку проектується за допомогою лазерного променя на барабан зі світлочутливим покриттям, що змінює електричні властивості залежно від освітленості. Після цього на барабан, що знаходиться під електричною напругою, наноситься барвний порошок - тонер, частки якого налипають на засвічені ділянки поверхні барабана. Принтер за допомогою спеціального гарячого валика протягує папір під барабаном; тонер переноситься на папір і „вплавляється" в нього, залишаючи стійке високоякісне зображення..Лазерні принтери забезпечують високу швидкість друку при помірній ціні віддрукованої сторінки.

Струменеві принтери генерують символи у вигляді послідовності чорнильних крапок. Друкуюча голівка принтера має сопла, через які на сторінку виприскуються швидкосохнучі чорнила. Ці принтери вимогливі до якості паперу. Кольорові струменеві принтери створюють кольори, комбінуючи чорнило чотирьох основних кольорів -яскраво-блакитного, пурпурового, жовтого і чорного.

Спеціальні принтери для кольорового друкування - найкращі зображення (практично фотографічної якості) отримують на сублімаційних (dye sublimation) принтерах. У них фарбуючі стрічки нагріваються до температури близько 400 С, при цьому фарба випаровується і переноситься на спеціальний папір. Ці принтери та матеріали для них коштують дуже дорого.

Принтер зв'язаний з комп'ютером за допомогою кабеля, один кінець якого вставляється своїм роз'ємом у гніздо принтера, а інший - у порт комп'ютера (LPT або USB).

Порт - це роз'єм, через який можна з'єднати периферійні пристрої з центральними.

Кожен принтер обов'язково має свій драйвер - програму, що здатна переводити (транслювати) стандартні команди друку комп'ютера в спеціальні команди, що вимагаються для кожного принтера.

Плоттер - пристрій, що креслить графіки, малюнки або діаграми під керуванням комп'ютера.

Плоттери використовуються для одержання складних конструкторських креслень, архітектурних планів, геогра­фічних і метеорологічних карт, ділових схем. Плоттери малюють зображення за допомогою пера.

Роликові плоттери прокручують папір під пером, а планшетні плоттери переміщають перо через усю поверхню горизонтально лежачого паперу.

Плоттеру, так само як і принтерові, обов'язково потрібна спеціальна програма-драйвер, що дає можливість прикладним програмам передавати йому інструкції: підняти й опустити перо, провести лінію заданої товщини тощо.

Сканер - пристрій для введення в комп'ютер графічних зображень, тексту. Створює оцифроване зображення документа і поміщає його в пам'ять комп'ютера.

Якщо принтери виводять інформацію з комп'ютера, то сканери, навпаки, переносять інформацію з паперових документів у пам'ять комп'ютера. Існують ручні сканери, що прокочують по поверхні документа рукою, і планшетні сканери.

Якщо за допомогою сканера вводиться текст, комп'ютер сприймає його як графіку, а не як послідовність символів. Для перетворення такого графічного тексту в звичайний символьний формат використовують програми оптичного розпізнавання образів.

Модем - пристрій для передачі комп'ютерних даних на великі відстані по телефонних лініях зв'язку. Цифрові сигнали комп'ютера не можна прямо передавати по телефонній мережі, тому що вона призначена для передачі людської мови - безперервних сигналів звукової частоти.

Модем забезпечує перетворення цифрових сигналів комп'ютера в змінний струм частоти звукового діапазону - цей процес називається модуляцією, а також зворотне перетворення, що називається демодуляцією. Звідси назва пристрою: модем - модулятор/демодулятор.

Для здійснення зв'язку один модем викликає інший за номером телефону, а той відповідає на виклик. Потім модеми посилають один одному сигнали, узгоджуючи режим зв'язку. Після цього передавальний модем починає посилати модульовані дані з погодженою швидкістю (кількістю біт у секунду) і форматом. Модем на іншому кінці перетворює отриману інформацію в цифровий вид і передає її своєму комп'ютерові. Закінчивши сеанс зв'язку, модем відключається від лінії.

Керування модемом здійснюється за допомогою спеціального комутаційного програмного забезпечення.

Модеми бувають зовнішні, виконані у вигляді окремого пристрою, і внутрішні, що представляють собою електронну плату, встановлювану всередині комп'ютера. Майже всі модеми підтримують і функції факсів.

Факс - це пристрій факсимільної передачі зображення по телефонній мережі. Назва „факс" походить від слова „факсиміле" (лат. fac simile — зроби подібне), що означає точне відтворення графічного оригіналу (підпису, документа тощо) засобами друку. Модем, що може передавати й одержувати дані як факс, називається факсом-модемом.

Аудіоадаптер (Sound Blaster або звукова плата) - це спеціальна електронна плата, що дозволяє записувати звук, відтворювати його і створювати програмними засобами за допомогою мікрофона, динаміків, убудованого синтезатора й іншого устаткування.

Аудіоадаптер містить у собі два перетворювачі інформації:

^ аналого-цифровий, який перетворює безперервні (тобто аналогові) звукові сигнали (мову, музику, шум) у цифровий код і записує його на магнітний носій;

^ цифро-аналоговий - виконує зворотне перетворення збереженого в цифровому вигляді звуку в аналоговий сигнал, що потім відтворюється за допомогою акустичної системи.

Професійні звукові плати дозволяють виконувати складну обробку звуку, мають власну пам'ять із сотнями тембрів, звучань різних музичних інструментів. Звукові файли звичайно мають дуже великі розміри. Так, трихвилинний звуковий файл зі стереозвуком займає приблизно 30 Мбайт пам'яті. Тому плати Sound Blaster, крім своїх основних функцій, забезпечують автоматичне стискання файлів.

Сфера застосування звукових плат - комп'ютерні ігри, навчальні системи, рекламні презентації, „голосова пошта" (voice mail) між комп'ютерами, озвучування різних процесів, що відбуваються в комп'ютерному устаткуванні, таких, наприклад, як відсутність паперу в принтері тощо.

Вибрати динаміки для комп'ютера так само просто (і так само важко), як вибрати динаміки для домашньої стереосистеми або автомобіля. Якщо якість звуку має для вас значення, то не слід використовувати динаміки, що поставляються з комп'ютерними системами, слід придбати дещо більш досконале.

Якщо в стереофонічній системі є вільне вхідне розняття, то добру якість звуку можна отримати, підключивши вихід звукової плати до стереофонічної системи (перед включанням потрібно понизити рівень звуку, інакше, якщо вихідний рівень звукової плати перевищує вхідний рівень стереосистеми, остання може вийти з ладу).

Вибір тих чи інших динаміків залежить від їх використання - для ігор краще підійдуть динаміки з добрим відтворенням низьких частот, широкодіапазонні динаміки підійдуть як для прослуховування музики, так і для створення голосового супроводу навчальних систем, презентацій.

Мережеве обладнання. Для роботи комп'ютера в мережі, для підтримки роботи самої мережі використовують такі апаратні засоби.

Мережеві адаптери призначені для прийому і передачі даних. Відповідно до визначеного протоколу управляють доступом до середовища передачі даних.

Розміщаються в системних блоках комп'ютерів, підключених до мережі. До розняття адаптера підключається мережний кабель. У локальних мережах можуть використовуватись коаксіальний, волоконно-оптичний кабель, скручена пара. Скручена пара завдяки своїй практичності і невисокій ціні сьогодні є головним середовищем передавання в локальних мережах. Для підключення мережного кабелю до адаптера використовують конектори.

Для об'єднання комп'ютерів між собою використовують хаб (концентратор), саме до нього підключається мережевий кабель, що йде від комп'ютера. Хаб може об'єднувати як комп'ютери, так і окремі сегменти сітки. Повторювачі (репітери) - підсилюють сигнал у кабелі, якщо він має велику довжину. Міст (англ. Bridge) - зв'язує дві локальні мережі. Передає дані між мережами в пакетному вигляді, не роблячи в них ніяких змін. Маршрутизатор (англ. Router) поєднує мережі із загальним протоколом більш ефективно, ніж міст. Він дозволяє, наприклад, розщеплювати великі повідомлення на більш дрібні, забезпечуючи тим самим взаємодію локальних мереж з різними розмірами пакетів. Маршрутизатор може пересилати пакети на конкретну адресу (мости тільки фільтрують непотрібні пакети), вибирати кращий шлях для проходження пакета і багато чого іншого. Шлюз (англ. GateWay), на відміну від моста, застосовується у випадках, коли з'єднуються мережі, що мають різні мережеві протоколи. Повідомлення, що надійшло в шлюз від однієї мережі, перетвориться в інше повідомлення, що відповідає вимогам іншої мережі. Таким чином, шлюзи не просто з'єднують мережі, а дозволяють їм працювати як єдина мережа.

Ноутбук - це портативний персональний комп'ютер. Він може мати усі функції звичайного стаціонарного комп'ютера, але завжди має важливу перевагу. Ноутбук - це переносний комп'ютер, який можна використовувати в будь-якому місці, зокрема в дорозі. І якщо потужність процесора, обсяг оперативної пам'яті, ємність жорсткого диска сучасних ноутбуків порівняти з аналогічними параметрами настільних комп'ютерів, то ціна їх при рівних технічних характеристиках приблизно в два рази вища - це плата за мобільність.

Залежно від призначення, комплектації і розмірів ноутбуки поділяють на три класи:

^ ультрапортативний ноутбук.

Вам постійно потрібний комп'ютер, на роботі, вдома, у відрядженні, у дорозі. Він повинен бути дуже легким, невеликого розміру і сумісним зі стандарними програмами - Windows, Office тощо. Ваш вибір - ультрапортативний ноутбук.

Незважаючи на свої скромні розміри, ультрапортативний ноутбук має всі можливості повноцінного ноутбука: висока продуктивність завдяки використанню найсучасніших процесорів Intel Pentium III і Celeron, ємний жорсткий диск, високоякісний, хоча і невеликий екран.

Використання компонентів з дуже малим споживанням енергії, у першу чергу наднизьковольтних процесорів, забезпечує ноутбукам даного класу самий тривалий серед портативних комп'ютерів час роботи на акумуляторах - від 3,5 до восьми годин. Поряд із традиційними засобами комунікації - модемом і мережевою картою - саме в ноубуки цього класу в першу чергу впроваджують досягнення новітніх технологій, наприклад, засобу безпроводового зв'язку Bluetooth і безпроводового доступу до локальної мережі 802.11b.

Щоб максимально використовувати можливості ноутбука даної серії, можна встановити його на мультимедіа-базу, у якій є численні порти розширення, може бути встановлений CD-/DVD-ROM привід, додатковий акумулятор і навіть звукові колонки із сабвуфером. Підключений до неї ноутбук перетворюється в потужний багатофункціональний мультимедійний пристрій, не втрачаючи при цьому мобільності. Основні характеристики: вага - менша ніж 2 кг, товщина - 2,5 см і менша, у корпусі встановлений тільки жорсткий диск, використовуються зовнішні флоппі-дисковод і CD-/DVD-ROM привід. Діагональ екрана - 9; 10,4; 11,3; 12 дюймів;

^ тонкий і легкий ноутбук.

Ви - співробітник великої компанії або у вас - власний бізнес. Ви активно використовуєте комп'ютер дома і на роботі, часто їздите у відрядження і проводите презентації. Вам потрібний швидкий ПК невеликої ваги з максимальними мультимедіа - можливостями. Ваш вибір - тонкий і легкий ноутбук.

Його оснащеність і розмір екрана достатні для повноцінного використання на робочому місці. Щоб розширити можливості такого ноутбука при роботі в стаціонарних умовах (вдома або на роботі), використовують порт-реплікатор, що часто поставляється разом з ноутбуком. Підключивши до нього ноутбук, можна одержати доступ до локальної мережі офісу, використовувати зовнішню клавіатуру і монітор, додаткові пристрої збереження даних тощо.

Основні характеристики: вага - від 2,3 до 2,7 кг, товщина - від 22 мм, у корпусі встановлений тільки жорсткий диск, має універсальний відсік для установки в корпус модуля флоппі-дисковода або CD-/DVD-ROM/CD-RW, або комбінованого DVD/CD-RW приводу. Діагональ екрана - 12, 13,3, 14,1 дюйма. Рідше в цьому класі зустрічаються 15-дюймові екрани. Їх випускають IBM і Toshiba;

^ ноутбук "все-в-одному".

На вашому столі немає місця для системного блока, монітора, клавіатури, миші і купи проводів. Вам потрібний мобільний комп'ютер, що володіє всіма можливостями настільного ПК. Ваш вибір - ноутбук „все-в-одному".

Самий потужний і досить важкий портативний комп'ютер. Ноутбук цього класу, оснащений усім необхідним для роботи, призначений для заміни настільного комп'ютера і може організувати повноцінний „офіс на колінах" вдома або на роботі, не відмовляючись від мобільності. Основні характеристики: вага - від 3 до 3,7 кг, товщина - 3,7 см і більше, у корпусі встановлений жорсткий диск, дисковод для флоппі-дисків або LS-120, CD/DVD-ROM/CD-RW, або комбінований DVD/CD-RW привід, максимальна кількість інтерфейсних портів. Діагональ екрана- 14,1 або 15 дюймів (звичайно з процесором Intel Pentium III), рідше 12 або 13,3 дюйми (як правило, з процесором Celeron).

Рубрика “Цікаво”




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 737; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.043 сек.