Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Кого із сучасних українських філософів ви можете назвати? Охарактеризуйте їх їдеї або філософську позицію




Розвиток науки, філософії створює нові умови і для розвитку теології. Підсумовуючи, виділимо основні орієнтації сучасної релігійної філософії: 1) поворот від геоцентризму до антропоцентризму, визнання абсолютної цінності людини; 2) спроба скоригувати релігійну філософію і науку; 3) опора теорії пізнання на такі течії, як герменевтика, структуралізм та ін.; 4) визнання важливості збереження гуманістичної орієнтації культури; 5) увага до проблем суспільного розвитку; 6) екуменістичне зближення релігій як засіб пом'якшення трагічних суперечностей сучасності. Сучасна епоха породжує у теологів та релігійних філософів прагнення оновити традиційні ідеї, тому вони все активніше залучають до своїх філософських інтересів проблеми суспільства, людини, науки, культури, цивілізації і т.д. Сучасні українські філософи багато уваги приділяють проблемам культури. Так, в працях С.Б. Кримського, В.А. Малахова, Г.В. Гребенькова, С.В. Пролеєва, Н.В. Хамітова та ін. розглядаються як загальнотеоретичні аспекти аксіології, так і різноманітні аспекти проблеми цінностей в культурі взагалі і в українській, зокрема. Аксіологія як загальна теорія цінностей є основою і методом не тільки філософських побудов. Для українознавства ціннісна проблематика є предметоутворювальною у найбільш повному і точному розумінні питання про місце України і українства у світі, про ставлення світу до українців і українців до світу. Оскільки національна культура є аксіологічним за своєю сутністю і проявами феноменом буття, то й поняття "національна свідомість" та "національна самосвідомість" можуть бути повноцінно розкриті й адекватно вписані в систему гуманітарного знання лише на основі тлумачення цих феноменів як ціннісних за своєю сутністю і модальностями явищ. До одних із найвідоміших представників української філософської думки двадцятого століття належить Дмитро Іванович Донцов. Представник давнього козацького старшинського роду Донців (за власним твердженням), він став одним із володарів дум українців у ХХ столітті.
Творча спадщина Дмитра Донцова, мислителя контроверсійного і яскравого, досі залишається належно не вивченою нащадками.Леонід Шкляр, сучасний український філософ, який багато займався справами ідентичності, коли працював в Інституті Філософії АН, аналізуючи національні почуття українців з точки зору фрейдизму, говорив, що їм властивий “інфантильний еротизм”. Саме міць почуттів, яка описується терміном “еротизм”, і пояснюється сила патріотичних почуттів, які можуть доходити до фанатизму у людей цілком психічно здорових.Сучасна філософія вже не береться цілком визначати людське буття і життя, розуміючи, що це неможливо. Проте вона не відмовляється робити внесок (поряд із наукою, мистецтвом, ідеологією, релігією і т.д. У структурування і конституювання життя, буття й особливо мислення. Більш того, визнає свою головну роль у таких питаннях як критичне і позитивне осмислення, аксиологічна орієнтація і т. д. сучасні філософи повинні врахувати, що будь-яка соціальна дія реалізується в полі інших сил і дій, що в соціумі правлять не тільки розум, але і стихія і навіть зло. Реалізм філософського мислення сьогодні пов'язаний не тільки з наукою й інженерією, але і з досвідом мистецтва, досвідом життя окремих людей, досвідом соціальних рухів. Мабуть, у даний час реалізм філософського мислення - це інстинкт самозбереження людського роду, воля його до життя, до змін і самообмежень, до відмови від форм буття хоча і притягальних але згубних.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 424; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.