Базовый курс основного иностранного языка в 1 год обучения призван сформировать социально-достаточный общеобразовательный уровень владения иностранным языком, что по терминологии «Общеевропейских компетенций» соответствует «пороговому» (А1, А2, В1) уровню. На этом этапе необходимо достижение функциональной грамотности во владении иностранным языком, сформированности коммуникативных умений в четырех видах речевой деятельности, что обеспечивает достаточно свободное использование иностранного языка как средства межличностного и межкультурного общения.
В области говорения студенты овладевают подготовленной и неподготовленной диалогической и монологической речью. Целью обучения диалогической форме речи является формирование у студентов способности к реализации коммуникативного намерения и реагирования на высказывания партнера в соответствии с функциональными разновидностями диалога (диалог-обмен информацией, обмен мнениями и др.), сферой общения и речевой тематикой. Целью обучения монологической речи является формирование студентов способности к реализации коммуникативных намерений в виде описания (места жительства, семьи, будущей профессии и др.) или микроповествование (о событиях, мечте, надежде и др.), в соответствии с указанной речевой тематикой и сферой общения.
в области аудирования предполагается формирование умений слушать и понимать речь в исполнении носителей языка в звукозаписи, а также речь преподавателей и студентов. Обучение аудированию осуществляется на базе аутентичных аудио- и видеотекстов монологического или диалогического характера на основе изучаемой речевой тематики, сферы общения и языкового материала.
В области чтения как одного из видов речевой деятельности предполагается развитие у студентов техники чтения иноязычного текста, а также умений извлекать информацию из различных источников. Обучение чтению осуществляется на базе несложных разножанровых аутентичных текстов небольшого объема, построенных на языковом материале и речевой тематике, изучаемых на 1-м году обучения.
В области письма и письменной речи предполагается с одной стороны, формирование навыков графически, пунктуационно и орфографически грамотного письма, с другой, - постепенное овладение продуктивной письменной речью в пределах языкового материала курса в соответствии с композиционно-коммуникативными типами речи и нормативными требованиями изучаемого языка.
Языковой материал 1-го года обучения характеризуется нормативной правильностью и включает наиболее употребительные фонетические, лексические и грамматические явления, призванные обеспечить практическое овладение основами устного и письменного общения в пределах изучаемой на курсе тематики в соответствии со сферой и ситуациями общения, предусмотренными для уровней А1, А2, В1.
№
Название темы
Лексический материал
Грамматический материал
Текстовой материал
Рекомендуемая литература
Форма контроля
Unit 1
Phonetic course (vowel and consonant sounds, 4 types of reading)
Vocabulary notes
Topical vocabulary
Imperative and non-personal statements, “to be” of the Present Indefinite Tense, degrees of comparison of adjectives, personal and possessive pronouns.
A visit
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 2
About myself
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The possessive case of nouns, the verb “to have” in Present Indefinite Tense, Indefinite pronouns “some, any, no”, the prepositions of place
Betty Smith
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 3
Family
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The sentences with “there”, the numerals from 1 over 100, the prepositions of time
Doctor Sandford’s family
About Benny’s Cousins
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 4
My English lesson
Vocabulary notes
Topical vocabulary
Modal verbs: can, may, must
Our English lesson
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 5
Accommodation
Vocabulary notes
Topical vocabulary
Imperative sentences in indirect speech with the verb “to say”
Doctor Sandford’s house
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 6
The season
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The Present Indefinite Tense
The prepositions of time
General question in indirect speech
Mr White comes again
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 7
Cities and countries
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The degrees of comparison of adverbs, the definite article
Dialogue “Alex meets a group of foreign students”
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 8
Meals
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The present continuous tense
Special questions and imperative sentences in indirect speech
Meals
In the canteen
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 9
The student’s day
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The present perfect tense
The student’s day
The dialogue “Edward’ visit”
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
За 1 семестр
Unit 10
The University
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The past indefinite tense
The past continuous tense
Statements in indirect speech
Our University (a letter)
The dialogue
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 11
Seasons and weather
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The future indefinite tense
The future continuous tense
“to be able to, to have” in the future indefinite tense
Adverbial clauses of time and condition
Seasons and weather
The dialogue
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 12
Spare time
Vocabulary notes
Topical vocabulary
Sequence of tenses
The future in the past
The past perfect tense
Under the high trees
At the seaside
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 13
Travelling
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The passive voice
A visit to Moscow
Conversation
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 14
Shopping
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The complex object
Carrie goes to a department store
Shopping
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 15
Theatre
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The gerund
Jean’s first visit to the theatre
The dialogue
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
Unit 16
Appearance
Vocabulary notes
Topical vocabulary
The present perfect continuous tense
Home
dialogue
Practical Course of English by V. D. Arakin
Oral and written form
За 2 семестр
№
Название темы
Виды работ
Рекомендуемая литература
Форма контроля
Unit 1
Who’s who?
Who knows you better?
At the Moulin Rouge
The Devil’s Dictionary
Reading ex. 2 p. 6, Listening ex. 4 p. 7
Speaking ex. 6, 5 p. 7,9
Writing p. 13
New English File (pre-intermediate) SB
Oral and written form
Unit 2
Right place, wrong time
A moment in time
Fifty years of pop
One October evening
Reading ex. 1-5 p. 16-22, Listening ex. 2-5 p. 17-24 Speaking ex. 2-5 p. 17-23
Writing p. 25
New English File (pre-intermediate) SB
Oral and written form
Unit 3
Where are you going?
The pessimist’s phrase book
I’ll always love you
I was only dreaming
Reading ex. 1-5 p. 26-27, Listening ex. 2-5 ex. 22-23, Speaking ex.4-5 p. 29-35 Writing p. 37
New English File (pre-intermediate) SB
Oral and written form
Unit 4
From rags to riches
Family conflicts
Faster, faster!
The world’s friendliest city
Reading ex. 1-4 p. 40-46, Listening ex. 1-3 p. 41-46 Speaking ex. 3-5 p. 41-47, Writing p. 49
New English File (pre-intermediate) SB
Oral and written form
Unit 5
Are you a party animal?
What makes you feel good?
How much can you learn in a month?
The name of the game
Reading ex. 1-5 p. 53-59, Listening ex. 1-4 p. 53-60 Speaking p.53-59 Writing p. 61
New English File (pre-intermediate) SB
Oral and written form
Unit 6
If something bad can happen, it will
Never smile at a crocodile
Decisions, decisions
What should I do
Reading ex. 1-3 p. 65-70, Listening ex. 1-4 p. 66-72, Speaking p. 65-71 Writing p. 73
New English File (pre-intermediate) SB
Oral and written form
Consolidation Unit 1-6
Consolidation test
New English File (pre-intermediate) SB
Check and revise test
За 1 семестр
Unit 7
Famous fears and phobias
Born to direct
I used to be a rebel
The mothers of invention
Reading ex. 1-4 p. 76-83, Listening ex. 1-3 p. 77-84, Speaking p. 77-83 Writing p. 85
New English File (pre-intermediate) SB
Oral and written form
Unit 8
I hate weekends!
How old is your body?
Waking up is hard to do
I’m Jim. So am I
Reading ex. 1-4 p. 88-95, Listening ex. 3-5 p. 89-96, Speaking p. 89-95 Writing p. 97
New English File (pre-intermediate) SB
Oral and written form
Unit 9
What a week!
Then he kissed me
Reading ex. 1-4 p. 101, Listening ex. 1 p. 102, Speaking p. 101-103 Writing p. 104-105
New English File (pre-intermediate) SB
Oral and written form
Unit 10
Grammar revision
New English File (pre-intermediate) SB
Check and revise test
Consolidation Unit
Consolidation test
New English File (pre-intermediate) SB
Check and revise test
За 2 семестр
№
Название темы
Содержание задания по теме
Рекомендуемая литература
Форма контроля
Unit 1
Word order in questions
Present simple
Present continuous
Defining relative clauses
New English File (pre-intermediate) WB
Written form
Unit 2
Past simple regular and irregular verbs
Past continuous
Questions with and without auxiliaries
So, because, but, although
New English File (pre-intermediate) WB
Written form
Unit 3
Going to, present continuous
Will/won’t
Review of tenses: present, past and future
New English File (pre-intermediate) WB
Written form
Unit 4
Present perfect
Comparatives
superlatives
New English File (pre-intermediate) WB
Written form
Unit 5
Uses of the infinitives
Have to, don’t have to, must
Expressing movement
New English File (pre-intermediate) WB
Written form
Unit 6
First Conditional
Second conditional
May, might
Should/shouldn’t
New English File (pre-intermediate) WB
Written form
Consolidation Unit 1-6
Consolidation test
New English File (pre-intermediate) WB
Check and revise test
За 1 семестр
Unit 7
Present Perfect
For and since
Used to
passive
New English File (pre-intermediate) WB
Written form
Unit 8
Something, anything, nothing
Quantifiers, too, enough
Word order of phrasal verbs
So /neither
Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2025) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав!Последнее добавление