КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Значимість права для існування: Alssein як екзистенціальний об’єкт і джерело права
Правові ейдоси і феноменологічна природа права Феноменологічно-правова редукція Редукція – методологічний інструмент. Феноменологічно-правоваскладається з 2-х видівредукції: Ейдетична редукція:1. Заключаємо у дужки всі реальні та ідеальні утворення.2.Ми ніби-то утримуємося від будь-яких суджень про зовнішній світ, про реальне..3У свідомості залишається наша суб`єктивність (чиста суб`єктивність).4 Випадає в осадок суб`єктивність у вигляді суб`єкта, а весь світ ми виносимо за дужки (Е.Гуссерль назвав це правове епохе, метод епохе).5 Зовнішній світ виключається і випадає в осадок. 6І феноменологія переходить на етап вчення про суб’єкта. Трансцендентальна редукція:1.Заключаються у дужки всі онтологічні елементи. Відключається культура суспільства.2. Очищається ЕГО як конкретно-психофізична особистість (виносимо свої почуття, наміри, тобто всю психологію). 3. Залишаються чисті феномени свідомості. 4Чисті феномени свідомості це завжди потік свідомості. Свідомість ніколи не буває статичною. Після проведення феноменологічної редукції, у нас залишається чиста свідомість. Феноменологічналінія у філософії права акцентуєувагу на “онтології права” – на “правовихейдосах”, “сутностях”, “цінностях”. Цісутностірозкриваютьсялише у зв’язкуміжсуб’єктом і об’єктомпізнання (звідсипоняття “юридичноїонтогносеології”). Наведемо приклад аналогії права з математикою. Математик відкриває будь-який закон. Математичніформулиіснують у нашійсвідомості. Ми їхтількивиявляємо. А те, що в нас не закладено – ми і не відкриваємо. Зцихпозиційзаконодавець і правознавець, подібно математику, лишевідкриваютьправовіпоняття, норми, цінності методом феноменологічноїредукції. Ми відкриваємотількисутнісніейдетичніконструкції. У чистійсвідомості є структуриправовідносин, є поняттясвідомості. Ми можемозрозуміти право, розкриваючиейдоси, первинніструктурисвідомості. Право відкривається і постійноускладнюється. Право виступає як реалізаціяейдетичних структур правовідносин. Розвитокправових систем – це і є динамікаправовихсутностей, щозакладені в нас у ейдосах і феноменологічна природа права – структура феноменівчистоїправосвідомості походить ізправовихейдосів. Виявляється, що: вся правоваповедінкалюдининаповненаекзистенціалами, право виступає як динамікаекзистенціалу. Екзистенціальна антиномія норми Людина не можеіснувати без норми. Норма – це основа, “дім” людськогоіснування Разом ізтим норма – це те, щосуперечитьсамійприроділюдини як творчоїістоти. Норма – це і “в’язниця”, гальмолюдськогорозвитку. Причомумається на увазі не тільки норма у вузькомурозумінні – норма права, а права взагалі, моральна норма, естетична, релігійна, норма як порядок, правило поведінки, спосібжиття, як циклічність, закономірність, як необхідністьвзагалі. В людині є екзистенціальна потреба норми: Через норму людина рятуєтьсявідсамотності, від чужого середовища, в якому вона опинилась фактом свогонародження. Чим більшесприйнятих норм, тимбільшаадаптація до світу, тимвищаступіньонтологічноїзаангажованості. Анормативність – шлях до самотності. Норма є спосібзалученнялюдини до соціальногожиття, спосібвключенняїї в роботу суспільногоорганізму. Тому норма – цезапорукастабільності, надійностііснування. Норма – цезахистлюдини. Особливо правова норма, як захиствже в безпосередньомусмислі. А звідси норма – цеспокій. 69.Механізм екзистенціального розв’язання конфліктів
Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 542; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |