Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Теорія аплікативного розуміння права Г.-Г. Гадамера




Теорія передумови розуміння права М. Гайдеггера

Саме в ХХ ст. М. Хайдеггер розробляє феноменологію герменевтики, ґрунтуючись на твердженні, що розуміння становить сутнісну структуру людського існування, є первинною формою людського життя, а не тільки методичною операцією. Г. Г. Гадамер показує роль традиції, мови, соціокультурної передумови розумін­ня: сукупність передрозумінь і переддумок, обумовлених традицією, створює % «горизонт розуміння». На даномуетапірозвиткурозуміннярозглядається не тільки як метод історичногомислення, але і як основа філософії. При цьомурух у колірозуміннябачитьсявже не як наближення до задуму автора, а як співавторство, конструюваннязначення. Інтерпретатор і текст, щоінтерпре­тується, — не два ізольованісвіти, а суть одне: «Будь-яке розуміння є в кінце­вомурахункусаморозуміння» озвитокфілософськоїідеїМ.Хайдегера про мову як дімбуття, щоздійснюєтьсябуттямможнапрослідкувати у Х.Г.Гадамера з йогорозумінням “часовоїдистанції” міжстворенням тексту і йоготлумаченням, а головне присутностіісторико-генетичноїтрадиції як способу інтерпретації тексту.

Гадамерпропонуєрозглядати герменевтику не як вчення про метод і механізмахрозуміння, а як вчення про буття, як онтологію. СпочаткуГадамер, не заперечуючисформованихвизначень герменевтики як методологіїрозуміння, намагаєтьсясинтезувати"мова" Хайдеггера і"ідею" ("логос") Гегеля і побудувати герменевтику як філософію,вякійсуттєва роль відводитьсяонтології - наріжного "філософськогокаменю".

ПозиціяГадамера в герменевтиціполягає в онтологічномупрочитаннісуб'єктапізнання. Цеозначає, по-перше, що на відмінувідрозробки методик розуміннятекстіввгерменевтиці як такої, Гадамерпрагне (і цейомувдалося) подолатиодносторонньогносеологічнуорієнтацію, включивши в проблематику герменевтики питаннясвітовідчуття, сенсужиття, - ідеї, почерпнутіГадамером з фундаментальноїонтологіїсвоговчителя - М. Хайдеггера. Останнійзробивспробуперетворення герменевтики в особливуфілософію - філософіюрозуміння тексту, де слово "текст" - цебудь-якаінформаціяміждвомасуб'єктамирозуміння: письмовий текст, словесний текст (мова), інтонація, погляд, жест, мовчання.

По-друге, Гадамеррозглядає герменевтику не як здатностівідтворенняавтентичного (авторського) тексту, а як можливістьпродовженнядійсноїісторії тексту, у побудовікожним новому інтерпретатором нового сенсу, а по суті, нового тексту.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 464; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.