Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Перебивання 2 страница




Перебивання є дуже потужним монтажним засобом і дозволяє враховувати і обходити багато, здавалося б, нездійсненних, монтажних правил. Однак, зловживання ними буде сприйнято як відсутність чіткої авторської ідеї і не вміння правильно складати монтажний план фільму.

Дотримуватися всіх описаних принципів в комфортному відеомонтажі потрібно в комплексі - дотримання одного і недотримання іншого в одній сцені, веде до руйнування екранного часу і простору. Більше того, ці принципи взаємозалежні і в сукупності визначають відеомонтажну структуру сцени - як окремі її елементи, так і умови їх зіставлення.

Найпростіший приклад: ведучий і три співрозмовника в студії. "Географічний" принцип вимагає починати з загального плану, щоб наступні "вісімки" для глядача зв'язувалися у свідомості з конкретними просторовими координатами, інакше при повороті голови ведучого в ту чи іншу сторону буде незрозуміло, до кого він звертається. Так "географічний" принцип дає точку відліку і для принципу відеомонтажу по крупності.

Те ж саме відноситься і до всіх інших принципів. Це саме система, всі елементи якої повинні знаходитися в гармонійному поєднанні.

Вищим проявом комфортного відеомонтажу можна вважати, так званий, "внутрікадровий" відеомонтаж, коли екранна дія розгортається без "склеювань" - в одному кадрі змінюються крупності, ракурси, освітленості і т.д., що дозволяє довгий час підтримувати глядацький інтерес. Чим більше часу режисер може утримувати увагу глядача одним планом, тим вище його професійний рівень.

Акцентний відеомонтаж будується на порушенні принципів комфортного відеомонтажу. Це особливий тип відеомонтажна мислення, де все вирішують смак і почуття міри режисера, його здатність парадоксально мислити і вміння "в'язати" асоціативні ланцюжки.

Особистісний підхід - не суперечить ремеслу, а виростає з нього. Тільки коли стара форма не здатна вмістити в себе новий зміст, вона потребує заміни. [7]

1.3. Інструменти відеомонтажу

Основною задачею відеомонтажу є стикування окремих елементів відеоматеріала, створення переходів між ними, додавання спецефектів та пояснювальних титрів, а також видалення непотрібних ділянок сюжету. Існує три види відеомонтажа: лінійний, нелінійний та комбінований.

1.3.1. Лінійний монтаж

Лінійний монтаж - це перезапис відеоматеріала з двох або декількох відеоджерел на відеозаписуючий прилад з вирізанням непотрібних та "склеюванням" потрібних відеосцен, додаванням ефектів. Цей спосіб використовується з самого початку відеовиробництва і має на увазі використовування, в найменшій мірі, двох пристроїв: камери або відеомагнітофона з вихідним матеріалом, а також рекордера - відеомагнітофона з чистою касетою. З допомогою різних маніпуляцій, матеріал переписується в потрібній послідовності з плеєра на рекордер, з стрічки на стрічку. Відеопотік, який записується, може проходити через пристрій накладання спецефектів, переходів і титрів, який у реальному часі здіснює необхідні перетворення. [9]

Позитивні якості:

• Сьогодні у практиці журналістів, записи здійснюються завдяки стрічковому обладнанню. З великою кількістю вихідного матеріалу, лінійний монтаж здійснюється швидше, тому що не потрібно витрачати час на перетворення аналогової інформації у цифрову.

• Надійність апаратури та перевірена технологія.

• В покадровій обробці монтажного листа легше вкластися у хронометраж передачі, прибравши або вставивши потртібний фрагмент.

Недоліки:

• «Майстер» по технічним характеристикам завжди гірше "вихідника" через накладання структурних (на стрічці) та контактних (тертя об магнітну голівку) шумів.

• Якщо для створення якогось ефекта потрібно кілька перезаписів, якість "майстра" знижується у геометричній прогресії.

• Апаратура дуже дорога та габаритна.

• Навіть незначна помилка монтажера при запису "майстра" спричинить перезапис усієї інформації.

• Мала кількість спеціалістів старої школи, які знають цю операцію.

• Великі витрати часу на пошук фрагмента для монтажу, перемотку і репетицію, для уточнення точок, що монтуються. [10]

1.3.2. Нелінійний монтаж

Нелінійний монтаж здійснюється на базі комп'ютерних систем. При цьому вихідні відеоматеріали спочатку заносяться у комп'ютер, а потім проводяться процедури монтажа. Особливою ознакою нелінійного монтажа є миттєвий доступ до будь-якого кадру відзнятого матеріалу. Данні зберігаються у цифровому вигляді на жорсткому диску. Для того щоб розмістити на жорсткий диск відзнятий матеріал спочатку потрібно його оцифрувати з допомогою будь-якої плати відеоввода. Тому, усі спецефекти потім реалізовуються з програми, яка оброблює джерела файлів та видає на виході готове відео. Зауважте, що все це можливо при наявності комп'ютера, що для лінійного монтажа не обов'язково. [9]

Позитивні якості:

• Відсутність контактних та структурних шумів під час зіставлення відеоряда, через відсутню операцію перезапису.

• Прямий доступ до будь-якого місця відеосюжета, тому що відсутня стрічка і її не треба перемотувати.

• Низька вартість апаратури.

• Відносна легкість здійснення операції через присутню можливість візуального контроля частотного спектра на моніторі.

• Можливість багаторазового повернення до монтажу.

Недоліки:

• Витрата великої кількості часу на оцифровку відеосигналу у випадку використання стрічкових носіїв.

• Витрати часу на зворотнє перетворення сигналу в аналоговий вигляд (тому що зараз основне телемовлення здійснюється в аналоговому вигляді).

• Важкість у роботі з великою кількістю початкового матеріалу через обмеженність дискового простору відеосервісу.[11]

1.3.3. Комбінований монтаж

Комбінований монтаж поєднує у собі позитивні якості лінійного та нелінійного монтажу. При цьому нелінійна відеомонтажна система виступає у ролі відеоджерела. Недоліком є, як правило, більш висока ціна.

Найбільш прогресивним методом відеомонтажу є нелінійний монтаж. [9]

1.4. МОНТАЖ ВіДЕО У ПРОГРАМІ SONY VEGAS PRO 10

У цій роботі буде показаний процес створення відео засобами програми Sony Vegas Pro 10, починаючи з підготовки до початку роботи з відеофайлами, закінчуючи постмонтажною обробкою відео та рендерінгом фінішного файлу.

1.4.1. Підготовка до початку відеомонтажа

Перш ніж почати монтаж відео та його обробку, необхідно підготувати програму Sony Vegas Pro потрібним нам чином. Для цього необхідно запустити програму, в меню "Файл", вибрати пункт "Новий..." і у вікні, що з'явилося, виставити необхідне значення відео, яке буде отриманне на виході. (Рис. 3.1).

Рис. 3.1. Вибір параметрів файла

Після цього потрібно додати всі необхідні матеріали для монтажа у програму. Для цього в меню "Файл" треба вибрати пункт "Відчинити", вибрати у вікні, що з'явилося, необхідне та натиснути кнопку "Відчинити" (Рис. 3.2).

Рис. 3.2. Додавання матеріала

Весь вибранний матеріал з'явиться у вікні "Данні проекта" і автоматично розміститься у таймлайн. (Рис. 3.3).

Рис. 3.3. Вікно проекта з доданим матеріалом.

На наступному етапі треба продивитися весь матеріал у вікні програми та видалити непотрібні елементи. Для того щоб видалити з відеофайла певну кількість кадрів, без видалення звуку, або зупинити відеопотік та позбавитися від аудіопотоку, необхідно виконати наступні дії: виділити відеофайл у таймлайні, натиснути на клавіатурі літеру «U», тим самим розділяючи відео та аудіо потоки. Потім можна просто видалити один із потоків натиснувши клавішу «Delete», або обрізати у певних моментах. Для обрізання, необхідно виставити курсор у потрібне положення у таймлайні, після цього натиснути клавішу «S» для розрізання файла згідно положенню курсора. Таким чином треба розрізати у двох місцях, на початку і кінці потрібного фрагмента, потім виділити його з допомогою кліка лівої кнопки миші та натиснути клавішу «Delete» для видалення або перемістити фрагмент у потрібне положення у таймлайні (Рис. 3.4).

Рис. 3.4. Видалення непотрібних кадрів

На даному етапі все необхідне підготовлене до початку відеомонтажа.

1.4.2. Монтаж відеофайла

Після того як весь матеріал був переглянутий і відредагований можна приступати до монтажу відео. Для того щоб було простіше орієнтуватися у таймлайні, дуже корисно використовувати мітки. Для того щоб поставити мітку, треба встановити курсор у потрібну позицію у таймлайні та натиснути клавішу «M», потім, за бажанням, дати їй ім'я (Рис. 3.5).

Рис. 3.5. Створення мітки

Далі необхідно розставити дані у потрібному порядку, опираючись на правила монтажу, описані у главі 2. Для того щоб розставити дані, треба просто перетягнути їх мишею у потрібну позицію у таймлайні (Рис. 3.6).

Рис. 3.6. Розставленні данні у потрібному порядку

Після того як усі данні будуть розставлені у потрібному порядку, основна частина монтажу буде завершена, але це ще не кінцевий варіант.

Наступним кроком є розставлення у потрібних місцях переходів, ефектів та коригування деяких моментів. Наприклад, створення планої появи зображення спочатку та плавного згасання у кінці відео або коригування кольорового баланса на одній із дільниць. Для того щоб додати ефект переходу треба перейти по вкладці «Переходи», у стандартній панелі зліва, обрати потрібний та перетягнути його на необхідну ділянку доріжки (Мал. 3.7), відредагувати його параметри у вікні, що з'явилося. (Рис. 3.8).

Рис. 3.7. Додавання переходу

Рис. 3.8. Нлаштування переходу

Для того щоб додати ефекти на одній із ділянок, потрібно виконати наступні дії: натиснути на кнопку «Ефект фрагмента…» у крайній правій частині самого фрагмента (Рис. 3.9), у вікні, що з'явилося обрати потрібний ефект, клікнути по ньому 2 рази та натиснути «Ок», далі залишається тільки відредагувати параметри ефекта і застосувати їх.

Рис. 3.9. Клавіша «Ефект фрагмента…»

Для коригування панорами фрагмента треба натиснути на відповідну клавішу, яка розташована над клавішею «Ефект фрагмента…». У вікні, що з'явилося - редагування панорами/обрізки фрагмента, можна виконати всі потрібні нам дії стосовно фрагмента, а саме, наблизити/віддалити план, відредагувати центр плана, повернути на певну кількість градусів і таке інше (Рис.3.10).

Рис. 3.10. Вікно редагування панорамы/обрізка фрагмента

Тільки після того, як всі фрагменти будуть відредаговані, переходи та ефекти розставлені, можна вважати, що монтаж відео закінченний. На малюнку 3.11 представлений вид кінцевого таймлайна проекта.

Рис. 3.11. Кінцевий таймлайн проекта

Кінцевим кроком є перетворення файла проекта у відеофайл, який можна відтворити на будь-якому приладі. Для цього у меню «Файл» треба обрати пункт «Прорахувати як…», у вікні, що з'явилося, виставити всі необхідні налаштування для кінцевого файла, а потім натиснути на кнопку «Зберегти» (Рис. 3.12).

Рис. 3.12. Збереження проекта у відеофайл

Програма перетворює файл проекта з нашими параметрами, в кінцевому результаті прорахунків буде отриманний відеофайл, який можна буде переглянути на комп'ютері або на іншому мультимедійному пристрої.


ІІ. СПЕЦІАЛЬНА ЧАСТИНА

1. Техніка безпеки та охорона праці

1.1. Загальні положення про техніку безпеки

У процесі трудової діяльності можна виділити, з одного боку, людини, яка працює, а з іншого - виробництво (простір, в якому відбувається трудова діяльність, де виникає небезпека і де людина відчуває її впливу), куди включається предмет і знаряддя праці, а також навколишнє середовище.

Для захисту людини від виробничої небезпеки передбачена система охорони праці. Небезпека - це явища, процеси, об'єкти, здатні за певних умов завдати шкоди здоров'ю чи життю людини як відразу, так і в майбутньому, тобто викликати небажані наслідки. Джерелами небезпеки є знаряддя праці (інструмент, спеціальні пристрої, машини), сам предмет праці або виробниче середовище. Захист навколишнього виробничого середовища, зокрема соціальне оточення, може стати джерелом психічної травми.

У небезпечних зонах діють або періодично виникають фактори, небезпечні для життя і здоров'я людини. При цьому стан умов праці, при якому виключено діяння на працівників небезпечних і шкідливих виробничих факторів, називається безпекою праці.

Система організаційних заходів і технічних засобів, що запобігають впливу на працівників небезпечних виробничих факторів, визначає поняття «техніка безпеки».

Об'єктами вивчення техніки безпеки є:

· технологічний і трудовий процеси;

· особливості обладнання, інструментів і пристроїв з точки зору безпеки праці;

· виробничому середовищі в цілому, а також його складові (технічні, організаційні, соціальні), які можуть бути причиною виробничих травм чи сприяти їх виникненню і посиленню їх дії).

Виділяють наступні завдання техніки безпеки:

· виявлення причин травматизму, профзахворювань і потенційних небезпек;

· визначення заходів і технічних засобів, що забезпечують безпеку обладнання, а також технологічного та трудового процесу;

· підготовку та обгрунтування матеріалів для законодавства з техніки безпеки правил і норм, технічних умов, інструкцій щодо забезпечення безпеки будівель, споруд, обладнання, технологічних процесів);

· проведення повного обліку виробничих травм і аналіз причин їх виникнення;

· вивчення і дослідження наявних технологічних процесів і впровадження нових, досконаліших, що забезпечують безпеку праці, а також механізацію важких і шкідливих робіт;

· розробку матеріалів і організацію роботи з інструктажу та навчання працівників безпечним прийомам праці.

Заходи щодо запобігання нещасних випадків на виробництві мають насамперед уберегти працівника від травм, хвороб, інвалідності (а то й від смерті) і тих негативних наслідків, що з усього цього випливають.

Крім того, нещасні випадки завдають чималих матеріальних збитків, негативно позначаються на добробуті окремої людини, знижують ефективність економіки країни. Від нещасного випадку терплять люди і виробничий капітал не тільки безпосередньо на місці аварії. Аварії та нещасні випадки тягнуть за собою безліч витрат, пов'язаних з відновленням ділянки виробництва, що вийшла з ладу.

Для підприємств, які усвідомили значення зусиль щодо дотримання правил техніки безпеки, спрямованих на забезпечення безпеки праці, крім усього іншого, ці зусилля обертаються доволі відчутною економічною вигодою. Багато підприємств підрахували, що витрати на утримання штатних фахівців з безпеки праці, на придбання засобів захисту праці є справою самоокупною і навіть фінансово вигідною, адже все це сприяє помітному зменшенню аварій, несчас тних випадків і пов'язаних з ними витрат.

На підприємствах, де ведеться посилена робота зі створення сприятливих умов праці і дотримання правил техніки безпеки, серйозних аварій і нещасних випадків трапляється небагато - мають місце переважно легкі травми, і обходяться вони підприємству дешевше. Таким чином, досвід багатьох підприємств підтверджує правильність думки про економічність ефективно налаштованої системи безпеки праці.

Соціально-економічний ефект, який очікується в результаті підвищення рівня безпеки машин, механізмів, устаткування, інших технічних засобів праці, полягає в суттєвому зниженні людських і матеріальних витрат, підвищенні конкурентоспроможності промислової продукції вітчизняного виробництва і як наслідок у збільшенні обсягів її експорту і поступове зміцнення економічного потенціалу держави, підвищення рівня соціального захисту громадян.

2. Технічний прогрес і безпека праці

Науково -технічний прогрес вносить принципові нововведення в усі сфери матеріального виробництва, впливає на умови і безпеку праці. Так, атомна енергія, автоматизація й електроніка, хімізація, кібернетика, комп'ютеризація докорінно змінюють засоби і предмети праці, технології, методи управління, а також умови праці.

Процес поступової заміни природних функцій людини засобами техніки досяг особливої важливості в період сучасної науково-технічної революції. Впровадження дистанційного управління внесло новий елемент у взаємини людини і техніки, який полягає в можливості винесення управління виробництвом за межі технологічного процесу і заміні безпосереднього спостереження за виробничим процесом контролем за станом сигнальних систем на пульті управління. А при застосуванні ЕОМ взагалі відпадає необхідність у спостереженні за сигнальними пристроями, оскільки вона сама аналізує сигнали надходження і дає вказівки виконавчим органам. Такий поділ оператора і реального стану технологічного процесу, заміна його системою кодів привели до того, що оператор, на думку психологів, діє в реальному і одночасно віртуальному світі - світі знаків, кодів, моделей, символів. Він позбавлений можливості реально сприймати керовані об'єкти, оскільки вони віддалені від нього або небезпечні для безпосереднього нагляду. Оператор несе реальну відповідальність, у нього виникають реальні емоційні хвилювання, але джерелом цих хвилювань є не реальний світ, який впливає безпосередньо на нього, а деяка інформаційна модель даного світу.

Науково -технічний прогрес відбувається шляхом створення та впровадження принципово нових засобів праці, матеріалів і технічних процесів, які перевершують за своїми техніко -економічними показниками попередньо створені, а також шляхом заміни в широких масштабах ручної праці машинами.

У період переходу від часткової механізації до комплексної широко поширилася конвеєрно- поточна організація праці, пов'язана з монотонністю, що призводить до втоми, зниження уваги, а отже, до зростання травматизму та захворюваності. Науково -технічному прогресу притаманне також збільшення видів і числа небезпечних і шкідливих виробничих факторів, зокрема широке застосування в різних сферах діяльності токсичних речовин, велика кількість яких (до 500 і більше) щорічно синтезується. Більшість з цих речовин має значну біологічну активність.

Підвищення технічного рівня виробництва тісно пов'язане з широким використанням радіоелектроніки, радіозв'язку, телебачення, оптичної квантової електроніки та оптичних квантових генераторів. Всі ці пристрої, як і установи, що генерують електромагнітні поля, є джерелами електромагнітного вимірювання. Коло осіб, що підлягає впливу такого випромінювання, весь час розширюється.

Збільшення потужності і швидкості роботи обладнання, заміна традиційних технологічних процесів новими (електрохімічними, електрофізичними, ультразвуковими) викликають зростання впливу на працівників таких шкідливих факторів, як шум, вібрація, ультразвук.

Крім того, створення таких великих сучасних об'єктів, як атомні електростанції, транснаціональні нафтопроводи, морські бурові установки, хімічні комбінати, поряд зі значними економічними витратами може призвести до масштабних негативних наслідків у разі виходу їх з ладу. Людство не може відмовитися від досягнень цивілізації, але воно має запобігати катастрофи або зменшувати її наслідки шляхом ефективного використання сучасних методів і засобів, одним з яких є контроль і технічна діагностика. Протягом останнього десятиліття досягнутий високого ступеня розвитку науки і техніки, і чим виробництва створюються складніше, більш наукомісткими, тим більше вони є небезпечними в разі їх неконтрольованості. Особливо це стосується наукоємних виробництв із залученням енергії атома.

 


 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-26; Просмотров: 453; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.058 сек.