Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

У той самий день пам'ять преподобного отця нашого Анастасія, ігумена Синайської гори




Пам'ять преподобного отця нашого Теодора Трихини

Місяця квітня у 20-ий день

 

Теодор, преподобний отець наш, наречений Трихина, тобто волосяний, був у Константинограді народжений і вихований, багатих батьків син. Покинувши ж батьків, і багатство, і славу Бога ради, пішов у монастир пустинний і став монахом. І настільки суворе перебування мав і виснажив плоть свою, що з лиця на мертвого був подібний. Всі-бо ночі, і взимі, і влітку, боровся, стоячи на молитві, голови ніколи ж не мав покритої, сам лише одяг носив — колючу волосяницю, і через те Волосяничником названий був. Але і монастир той пустинний, у якому преподобний суворе провадив життя, потім його прізвиськом — Трихиною, тобто Волосяничним, був названий. Прийняв же від Бога Теодор святий владу над бісами і, багато чуд зробивши, до Господа відійшов. Не лише у житті своєму, але і після переставлення чудодіяв, витекло-бо з мощей його святих пахуче цілюще миро, ним же всілякі лікувалися хвороби і проганялися біси, на славу Христа Бога нашого.

 

 

У якому благочесті вихований був з юности Анастасій, богоносний отець, зі слів його стає відомим, які про себе сказав: "Ті, що бачили Христа в тілі, за пророка його мали, ми ж тілесними очима хоч не бачимо його, проте з молодих літ, дітьми і юнаками будучи, зразу його як Бога пізнали, Владику всесильного і Творця віків, сяйво слави Отчої визнавати навчилися, Євангелія Його святого з такою вірою слухаємо, наче самого того Христа, що до нас промовляє, бачимо. І, непорочну пречистого тіла Його маргариту приймаючи, віримо, що самого Христа приймаємо. Коли ж лише божественної Його подоби зображення на іконі бачимо, як Його самого, що з небес на нас дивиться, шануємо, поклоняємося і припадаємо». Тими короткими словами Анастасій преподобний достатньо показав, як у юності своїй, з дитинства навчили його пізнавати Христа, істинного Бога, і в Нього вірити, і боятися страхом чистим, і любити Його усім серцем, і шанувати у святих іконах — Богові належним поклонінням. Дійшовши дорослого віку, покинув світ і те, що у світі, і, взявши хрест, за заповіддю святого Євангелія, усім серцем пішов за Христом, відійшов-бо до монастиря, став монахом. Бажаючи на більші наставитися подвиги і досконаліших у чеснотах мужів наслідувати, вирушив до Єрусалиму. Там чесним і святим місцям поклонився, зійшов на гору Синайську і там знайшов багатьох святих мужів, які в чеснотах чернечих багато досягли. Почав жити серед них, скоряючись їм і працюючи ревно (тримав у той час ігуменство гори Синайської преподобний отець наш Йоан Ліствичник). За смиренномудрість свою прийняв від Бога дар розуму духовного і премудрости великої, і склав слів багато душекорисних, і деяких Отців Святих житія написав, і пресвітерського сану сподобився. Тоді (після святого Йоана Ліствичника і брата його Георгія) став ігуменом Гори Синайської. Подвизався ж вельми на єретиків, названих акефалі, тобто безголові, багато на них писав і сперечався з ними, викриваючи їх, перемагав і осоромлював. Почалася ж єресь та в Олександрії у царство Зенона, від ворогів і противників четвертого Вселенського у Халкедоні Святих Отців Собору. А коли та єресь починалася, був в Олександрії лжепатріярх єретик Петро, якого кликали Моґос. До тої єресі акефалійської після того приєднався Севир, прозваний Безголовим, через єресі безголових, який за царювання Анастасія викрав престол патріяршества антіохійського. Тих-бо безголових єретиків преподобний Анастасій у дні свої з божественних книг перемагав, боровся з ними не лише на горі Синайській, але і цілу Сирію, і Аравію, і Єгипет то писаннями своїми, то ногами пройшов, всюди ту єресь викорінюючи і проганяючи, утверджуючи у правовір'ї Церкву Христову. Угодив же Богові більше від инших отців, у глибокій старості до Господа відійшов. Кончина його була за царювання Іраклія.

Хай буде відомо, що два були Анастасії одного величання цього — Синаїта. Перший — старший літати, саном — патріярх антіохійський, який вигнання прийняв від царя Юстина безневинно. А другий — цей, трохи пізніший літами, ігумен гори Синайської. Цей-бо другий покладений у Пролозі цього числа і місяця, а про першого нема згадки ані у Пролозі, ані у Місяцеслові. Справедливо було б і про нього тут дещо згадати, щоб побачити різницю між двома Анастасіями Синаїтами.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-04; Просмотров: 299; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.