Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Венеціанські карнавальні маски




У минулому венеціанці носили маски не тільки під час карнавалу, а й у будні. Венеція була і залишається містом невеликим і частково ізольованим від материка, тому тутешні жителі непогано знали один одного в обличчя. Можливість зустріти на вулиці знайомого в самий невідповідний момент, ймовірно, дуже заважала венеціанцям в особистому та суспільному житті.

Тому вони придумали звичай носити маски, завдяки яким можна було приховати не тільки особистість і соціальне становище, але навіть стать. Особливо корисними маски були для коханців, яким при такому розкладі було набагато простіше ховати свої походеньки від законного подружжя. Анонімність також була на руку респектабельним городянам, іноді відвідували борделі, і гравцям – адже не кожному сподобається, якщо всі співгромадяни (у тому числі кредитори, бідні родичі і грабіжники) будуть в курсі великого виграшу. Або програшу. Розбещені аристократи під покровом личини виходили на пошуки аморальних пригод, а душогуби непомітно усували своїх жертв і зникали з місця злочину невпізнаними. Хоча не слід думати, що маски служили лише лиходіям – їх носили і звичайні люди, приватності заради. Нарешті, уряд міста Венеції вирішив навести порядок і заборонив, поряд з багатьма речами, носіння масок протягом більшої частини року. Особливо суворо стежили, щоб ніхто не ходив із закритим обличчям в дні церковних свят. Для маскараду відводилося кілька періодів у році, і одним з них був Карнавал. Більшість масок карнавалу – це варіанти масок італійської комедії дель арте, особливого виду вуличного театральної вистави. До них відносяться Арлекін, Коломбіна, Пульчінелла та інші персонажі, кожен з яких відрізнявся визначеним характером, стилем поведінки і манерою одягатися. До класичних масок, не пов'язаним з театром, відносяться Баута, Венеціанська дама, Кот, Доктор Чуми і Вольто.

Баута (Bauta) – одна з найпопулярніших венеціанських масок. Вона з'явилася в 17 столітті і служила ефективним прикриттям для представників будь-якого стану і статі. Незважаючи на свій моторошний вигляд, користувалася особливою любов'ю народу, який носив її в поєднанні з довгим чорним плащем, що приховує фігуру, і трикутним капелюхом – tricorno. Походження назви невідомо (за однією з версій, воно пов'язане з італійським словом " bau " або " babau", що позначає вигадане чудовисько, яким лякали маленьких дітей (щось на зразок нашого Бабая або Буки). Баута вважалася ідеальною маскою і для високопоставлених осіб, які любили анонімно ходити «в народ». Цікаво, що нижня частина її була влаштована таким чином, що людина могла їсти і пити, не оголюючи особи. Один з різновидів цієї маски називається "Bauta Casanova", і відрізняється від класичної Баути наявністю tricorno.

Венеціанська Дама (Dama di Venezia) – дуже елегантна і вишукана маска, яка зображує знатну венеціанську красуню епохи Тиціана - ошатну, обвішану коштовностями, з хитромудро укладеним волоссям. У Дами є кілька різновидів: Ліберті, Валері, Соломія, Фантазія і ін..

Кіт (Gatto). Котів у Венеції було мало, тому до них ставилися шанобливо, і навіть присвятили одну з карнавальних масок. Існувала легенда про те, як якийсь чоловік з Китаю приїхав сюди без гроша але з котом. Кіт, дарма що був старий і дряхлий, переловив всіх палацових мишей, чим невимовно здивував і порадував дожа. Коротше, тварина залишилася у Венеції, а китаєць повернувся на батьківщину багатієм. Один з його заможних сусідів вирішив, що раз в Європі навіть за нікчемну тварина платять такі гроші, то за дорогоцінні шовки відкотять взагалі неміряно. Сказано – зроблено. Коли купець прибув з вантажем до Венеції, дож прийшов у такий захват від тканин, що запропонував віддати за них найцінніше, що у нього є. Торговець погодився. Так бідний старенький кіт знову опинився в Китаї. На торговому кораблі, який відправлявся в плавання, завжди мало бути хоча б три кішки або його б ніхто не став спонсорувати.

Вольт (Volto). Також відома під назвою Громадянин (Citizen), оскільки її носили у дозволені дні пересічні городяни. Вольт – найбільш нейтральна з усіх масок, яка копіює класичну форму людського обличчя. Вона кріпилася до голови стрічками (у деяких Вольт замість тасьомок на підборідді була ручка).

Доктор Чуми (Medico della Peste). У давнину одним з найстрашніших лих для Венеції була чума, яка відвідувала місто кілька разів і знищувала величезну кількість життів. Маску Medico della Peste в звичайний час не носили, але під час епідемії її надягали доктора, відвідуючи пацієнтів. В її довгий дзьобоподібний ніс поміщали різні ароматичні масла й інші речовини – вважалось, що вони захищають від зараження чумою. Поверх одягу лікар носив темний довгий плащ з лляної або вощеного матерії, через що неабияк походив на зловісну птицю, а в руці тримав спеціальну палицю – щоб не торкатися до зачумленого руками.

Найзагадковіша, найромантичніша маска «SERVETTA MUTA» (німа служниця), але більш звична назва - «МORETTA» (Моретта, смаглявка). А в народі її називали «ОТРАДА мужів», оскільки на місці рота у маски зсередини був невеликий виступ, який доводилося затискати зубами, щоб маска трималася перед обличчям, - за словами Казанови, такі маски робили жінок загадковими, а головне... мовчазними. Це був овал чорного оксамиту. Назва, швидше за все, походить від «мавр», який у венеціанському значить чорний колір. Цей чорний чудово підкреслював благородну блідість обличчя і червоний венеціанський колір волосся. Недарма цю маску так любили дами вищого верстви.

Процес виготовлення венеціанської карнавальної маски зовні простий. Береться гіпсова форма, змащена вазеліном, і заповнюється зсередини шаром пап'є-маше, приготовленого за особливим рецептом. Отримана заготовка висушується і відшліфовується, потім у ній вирізають отвори для очей. Після цього приступають до декору. Маски нерідко покривають шаром спеціальної фарби, щоб вони виглядали як старовинні. Прикраса поверхні - це найчастіше повільний і кропіткий процес, з використанням акрилових фарб, золотої і срібної фольги, емалі, лаку, дорогих тканин, стразів, пір'я, бісеру... тут все залежить від фантазії художника. Деякі екземпляри настільки красиві і майстерно виконані, що їх боязно вдягати. Ціни на такі шедеври часто вражають уяву не менше, ніж їх зовнішній вигляд.

 

З поширенням класицизму, суспільним ґрунтом якого стало зміцнення абсолютистських режимів у ряді європейських країн 17 ст., завданням театру стало створення образа героя, що опиняється у протиріччі між власним почуттям і обов'язком, яке вирішується на користь обов'язку. Принципи класицизму знайшли яскраве втілення у трагедіях П. Корнеля, Ж. Расіна і Вольтера, комедіях Ж. Б. Мольєра, сатирі Н. Буало.

 

 

Мир искусства - художнє об'єднання, сформоване у Росії наприкінці 1890- х років. Під тією ж назвою виходив журнал, що видавався з 1898 року членами групи.

Історія. Засновниками «Мира искусств» стали петербурзький художник Олександр Миколайович Бенуа і театральний діяч Сергій Павлович Дягілєв. Голосно про себе організація заявила, організувавши «Виставку російських і фінляндських художників» в 1898 році в Музеї центрального училища технічного малювання барона А. Л. Штігліц. Класичний період у житті об'єднання припав на 1900-1904 рр.. В цей час для групи була характерна особлива єдність естетичних та ідейних принципів. Художники влаштовували виставки під егідою журналу «Мир искусств». Після 1904 об'єднання розширилося і втратило ідейну єдність. У 1904-1910 рр.. більшість членів «Мира искусств» входило до складу Союзу російських художників. Після революції багато його діячів були змушені емігрувати. Об'єднання фактично припинило існування в 1924 році.

Характеристика. Художники «Мира искусств» вважали пріоритетним естетичний початок у мистецтві і прагнули до модерну і символізму, опираючись ідеям передвижників. Мистецтво, на їх думку, має виражати особистість художника. С. Дягілєв в одному з номерів журналу писав: «Твір мистецтва важливий не сам по собі, а лише як вираження особистості творця»

Відмінною особливістю художників «Мира искусств» була багатогранність. Вони займалися і живописом, і оформленням театральних постановок, і декоративно-прикладним мистецтвом. Однак найважливіше місце в їхній спадщині належить графіці.

До складу об'єднання входили художники:

• Бакст, Лев Самойлович

• Реріх, Микола Костянтинович

• Добужінський, Мстислав Валеріанович

• Лансере, Євген Євгенович

• Мітрохін, Дмитро Ісидорович

• Остроумова-Лебедєва, Ганна Петрівна

• Чемберс, Володимир Якович

• Яковлєв, Олександр Євгенович

• Сомов, Костянтин Андрійович

• Ціонглінский, Ян Францевич

• Пурвіт, Вільгельм

• Сюннерберг, Костянтин Олександрович, критик

До «Мира искусств» були близькі такі майстри, як:

• Білібін, Іван Якович

• Головін, Олександр Якович

• Грабар, Ігор Еммануїлович

• Коровін, Костянтин Олексійович

• Кустодієв, Борис Михайлович

• Сєров, Валентин Олександрович

• Врубель, Михайло Олександрович

• Матвєєв, Олександр Терентійович

• Левітан, Ісаак

• Нестеров, Михайло Васильович

• Юон, Костянтин Федорович

• Якунчикова, Марія Василівна

• Пастернак, Леонід Осипович




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-30; Просмотров: 1153; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.017 сек.