Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Ислам гылымхалы 4 страница




 

Сапар алдында және сапардан қайтқанда оқылатын намаз

Бір мұсылман жолға шығарда немесе жоддан оралғанда екі рэкат намаз оқуы - мэндүп. Жолға шығарда - үйде, оралған сэтте - мешітте оқу абзал. Пайғамбарымыз (с.а.у.)


 




жолдан күндіз сэске уақытында оралып, Пайғамбар меші-тінде екі рэкат намаз оқып, аздап отыратын255.

 

Жауын тілеу намазы

Бір»жерге жаңбыр жаумай қуаңшылық болган кезде жауын дұғасы жасалады. Кейбір елде халық Раббыларына көңіл бөлмей, зор күнэға батқандықтан Аллаһ сол елді сы-нау үшін, кей кезде, ол жерлерді қуаңшылыққа айналдыра-ды. Құранда Хазіреті Нұх, Хазіреті Мұса секілді пайғамбар-лардың халқы үшін жауын сүрап, дұға еткендері жайлы сөз етіледі. Нұх пайғамбар: «Раббыларыңнан жарыпңау ті-леңдер. Өйткені, Ол-өте жарылңаушы», - деді. «Ол сен-дерге аспаннан мол-мол жауын жіберді» 256. Мұса пай-ғамбар жайлы: «Сол уақытта Мүса елі үшін су тіледі» 257. Жауын тілеу намазын Әбу Ханифа бойынша, жамағатпен жария оку сүннет емес. Бірақ жарамды мэндүп іс. Жауын жаумаса, намаз бірнеше күн қайталанады. Пайғамбарымыз-дан (с.а.у.) бізге жеткен жауын дүғасы:

 

І4ііі іхи >ияа и> ііи. *л1*і '\і'Л Ъиу \цу \і„л ц*і \ф ь£и

vi '£±1Ч и 3 Р\уі\ ^кіі} аоЖ) а^уі* Ь\ ^5 • ^иіі икы v >

оіг>; іі с-зі $»ціл оіг>; ]у> Ьл1>і) £^а1і ы >і 3 £_$і ці с^зі • іціі

(І^і^д* іл* ІСіі,и.> І^и* с-Т іиі і?і ^аи' ^»^1 «Аллануммэс-ңинэ гайсэн, мугисэн, нэниэн, мэриэн, мэри'ан, гадаңан, мужэллилэн, сэйхан, аммэн, табакан дээимэн.

Бухари, Салат, 59. Нұх, 71/10-11. Бақара,2/60.

Аллануммэ! Әсңинэл-гайсэуэ лээ тэж'алнээ минэл-ңа-нитиин.

Аллануммэ! Иннэ бил-билэди уэл-'ибэди уэл-халңи ми-нэл-лә уээи уэд-данки мэ лээ нәшку иллэ илэйк.

Аллануммэ! Әнбит лэнэз-зэр'а уэ эдир ләнэд-дэр'а уэ эсңинээ мин бэрэкатис-сэмээи. Уэ энбит лэнээ мин бэрэ-кэтил-эрди.

Аллануммэ! Иннээ настагфирукэ иннэкэ кунтэ гаффа-рэ, фэ эрсилис-сэмэ 'э алэйнээ мидрэрэ».

Мағынасы: «Аллаһым! Бізге жэрдем беріп, жерімізді, шартарапты ылғалдандыратын мол жауын нэсіп ет.

Аллаһым! Бізді жауынмен суландыр, бізді үміттері үзіл-ген адамдардан етпе.

Аллаһым! Елдерде, құлдарында, жан-жануарда ауыр тауқымет бар. Оны Саған ғана шағым ете аламыз.

Аллаһым! Біз үшін егінімізді өсіріп, малымыздың сүтін молайт, бізді көктің берекеттеріне бөлеп, жер-жүзінің бере-кеттерінен бізге ырыс бер.

Аллаһым! Біз Сенен кешірім тілейміз. Шексіз Сен аса ке-шірімдісің. Бізге көктен мол жауын жібер».

 

Кусуф намазы

Күннің тұтылуын - «кусуф», айдың тұтылуын - «хусуф» деп атайды. Бір елде күн тұтылса, сол елдің имамы азансыз, қаматсыз халықпен екі рэкат намазды жария оқиды. Бір ха-дисте айтылады. Пайғамбарымыз (с.а.у.) күн тұтылғанда қиямда ұзақ тұрып, екі рэкат намаз оқып былай деді: «Бұл құбылыстар — Аллантың ұлылыгын паш еткен дэлелдер. Аллан осындай кұбылыстармен кұлдарын цорцытуды ца-лайды. Бұндай нәрсені көрген кезде ең соңгы парыз намазы секілді намаз оцыңдар»25. Ай мен күнге байланысты Аллаһ Тағала былай дейді: «Түн мен күндіз және күн мен ай -Аллаһтың (қүдіретін көрсететін) дәлелдерінен. Күнге де, айға да сәжде етпеңдер. егер қүлшылық қылатын бол-

 

Бухари, Кусуф, 1, 17.

саңдар соларды жаратқан Аллаһқа сәжде етіңдер,. Бүл

аяттағы «сэжде етіңдер» эмірі ай мен күн түтылғанда намаз оқу мағынасын білдіреді. Бүл намаз үлкен мешітте оқылса, абзал. Бірақ басқа жерлерде де оқи алады. Намаздан кейін имам күн ашылғанға дейін жамағатқа қарап отырып, дұға етеді. Жамағат «эмин» дейді.

 

Хусуф намазы

Ай түтылған кезде эркім үйінде қүпия немесе жария тү-рінде екі немесе төрт рэкат намаз оқиды. Әбу Ханифа бойынша, мешітте жамағатпен оқу сүннетте жоқ. Оқыса ар-тықтық қылмайды. Ай түтылуы түнде болатындықтан жа-мағаттың мешітке жиналуы қиындық тудырады260.

 

Мүбәрак түндер

1. Рэжап айының алғашқы жұма түні «Рағайып түні» деп аталады. Бұл түні Аллаһ Елшісінің кейбір берекетке ие бо-лып, шүкір қылып, он екі рэкат намаз оқығаны туралы ха-барлар бар.

2. Рэжаптың 27-ші түні. Бұл - Миғраж түні. Бұл түні де он екі рэкат намаз оқу - Ислам ғұламалары тарапынан жақ-сы деп бағаланған. Осы түні Пайғамбарымыз (с.а.у.) көкке көтерілген.

3. Шағбан айының он бесінші түні. Бұл - «Бэраат түні». Бұл түні адамның бір жылдағы ризық, бай немесе кедей, жоғары немесе төмен болатынынан, ғұмырларының ұзаруы немесе ажалының келуі жайлы хабарларды Аллаһтың эмірі-мен періштелердің дайыңдайтындығы білдірілген 261.

Бұл түн - кешірім түні деп те аталады. Өйткені, осы түн-де Аллаһ көп адамның күнэсін кешірмек. Пайғамбарымыз

(с.а.у.) Бәраат түнін ғибадат етіп өткізген. Хазіреті Айша былай дейді: «Пайгамбарымыз (с.а.у.) бір түні орнынан түрып намаз окыды. Сәждеде көп тұрганы сонша мен оныц демі үзіліп кетпеді ме деп ойладым. Орнымнан тү-рып, қолымды аягына тигізіп едім, қимылдады. Мен қайта орныма бардым. Сәждеде былайша жалбарынганын есті-дім: «Алланым, азабыцнан кешіріміңе, ашуыңнан ризалыгы-ңа сиынып, Өзіңнен өзіңді қорган етемін. Сен үлысың. Са-ган арнаган мадагымды, Сеніц өзіңе жасаган мадагыцмен тең түта алмаймын. Саган лайық мадақтауга күшім жет-пейді».

Намазды бітіргенде:

- Айша, Аллан Тагаланың Елшісі саган эділетсіздік жа-сайды деп ойладың ба?- деді. Мен:

- Жоқ, уаллани, Пайгамбарым. Ондай ойым жоқ. Бірақ сэждеде ұзақ уақыт тұрып қалганыңды байқап, өлді ме деп ойладым.

- Бүгін қандай түн екенін білесің бе?

-Аллан және оның Елшісі жақсы біледі. Сонда ол:

- Бұл түн - шагбанныц он бесінші түні. Аллан Тагала шагбанның он бесінші түні құлдарына рақымын төгіп, ке-шірім тілегендерді кешіріп, «рақым ет!» деп жалбарынган-дарга рақым етеді. Тұла бойы қастыққа тұнгандарды өз еркіне қалдырады», - деді»

Бэраат түнінің ерекшелігінің бірі - сол күні кұбыланың Қудус мешітінен, Қағбаға қарай өзгеруі. Бұл түні «жақсы-лық намазы» оқылады.

4. Рамазан айының 27-сі. Бұл - басым көзқарас бойынша Қадір түні. Құран осы түні Пайғамбарымызға (с.а.у.) түсе бастаған. Аятта: «Негізінде Құранды Қадір түнінде түсір-дік»263 - делінген. Бұл мүбэрак түндері Құран оқылады. Аллаһқа «тәсбих», Пайғамбарға «салауат» айтылады. Нәпіл


 


Фуссилат, 41/37. Касани 1. 282. Білмен, 6.197.

Әт-Тэрғиб уэт-Тэрһиб. Қадыр, 97/1.


намаз, қаза намаздар оқылып, Аллаһқа көп дұға жасалады. Осы түннің күндізінде алыс-жақынға барып, хал-жағдай сұ-рап, жоқ-жітіктерге ерекше көңіл бөлу - адам баласының ең ғажайып есте қаларлық күндері.

***

Қүран жайлы не білеміз?

Құран араб тілінде «көп оқылатын кітап» деген мағынаны білдіреді. Құран - Үлы Жаратушының ақыретке дейін келіп-кетер барша адамзатқа тура жолды көрсету үшін соңғы пай-ғамбар Мұхаммедке (с.а.у.) уахи арқылы түсірілген, оқы-луының өзі ғибадат саналатын мәңгілік илэһи кітап. Құран -өзіне дейінгі түскен барлық парақгар мен кітаптарды қамты-ған. Құран - санасы қанша жетілсе де ақыретке дейінгі келетін күллі адамзаттың барлық рухани әрі затгық сұраныстарына жауап беретін, жеке тұлғалық, қоғамдық эрі әлемдік барлық проблемаларына қатесіз толық шешім айтатын, адамның сана-сы жете бермейтін көмескі элемді суреттеп, беймәлім сырлар-ды ашатын, екі дүниенің бақытын көрсетіп, ақ пен қараның ара-жігін ажыратып, өзіне сеніп, шырақ тұтқан жандарды ру-хани кемелдікке тэрбиелейтін ¥лы Жаратушы тарапынан жі-берілген қасиетті соңғы кітап.

 

Қүран Кәрімнің Аллан Тагала тарапынан жіберілгендігінің кейбір дәлелдері*

• Пайғамбарымыздың (с.а.у.) дэуірінде арабтардың ауыз әдебиеті, сөз өнерінің, әсіресе, ақындықтың шыңына жеткені соншалық ақындар бір шумақ өлеңдерімен бейбіт жатқан екі

(с.а.у.) Бэраат түнін ғибадат етіп өткізген. Хазіреті Айша былай дейді: «Пайгамбарьшыз (с.а.у.) бір түні орнынан түрып намаз оқыды. Сэждеде көп тұрганы сонша мен оның демі үзіліп кетпеді ме деп ойладым. Орнымнан тү-рып, колымды аягына тигізіп едім, қимылдады. Мен қайта орныма бардым. Сэждеде былайша жалбарынганын есті-дім: «Алланым, азабыңнан кешіріміңе, ашуыңнан ризалыгы-ңа сиынып, Өзіңнен өзіңді қорган етемін. Сен үлысың. Са-ган арнаган мадагымды, Сенің өзіңе жасаган мадагыңмен тең түта алмаймын. Саган лайық мадақтауга күшім жет-пейді».

Намазды бітіргенде:

- Айша, Аллоһ Тагаланың Елшісі саган эділетсіздік жа-сайды деп ойладың ба?- деді. Мен:

- Жоқ, уаллани, Найгамбарым. Ондай ойым жоқ. Бірақ сәждеде үзақ уақыт түрып қалганыңды байқап, өлді ме деп ойладым.

 

- Бүгін қандай түн екенін білесің бе?

- Аллаһ жэне оның Елшісі жақсы біледі. Сонда ол:

- Бүл түн - шагбанның он бесінші түні. Аллан Тагала шагбанның он бесінші түні қүлдарына рақымын төгіп, ке-шірім тілегендерді кешіріп, «рақым ет!» деп жалбарынган-дарга рақым етеді. Түла бойы қастыққа түнгандарды өз еркіне қалдырады», - деді» 262.

Бэраат түнінің ерекшелігінің бірі - сол күні қүбыланың Қудус мешітінен, Қағбаға қарай өзгеруі. Бүл түні «жақсы-лық намазы» оқылады.

4. Рамазан айының 27-сі. Бүл - басым көзқарас бойынша Қадір түні. Құран осы түні Пайғамбарымызға (с.а.у.) түсе бастаған. Аятта: «Негізінде Құранды Қадір түнінде түсір-дік»263 - делінген. Бұл мүбэрак түндері Құран оқылады. Аллаһқа «тәсбих», Пайғамбарға «салауат» айтылады. Нэпіл


 


       
   


намаз, қаза намаздар оқылып, Аллаһқа көп дұға жасалады. Осы түннің күндізінде алыс-жақынға барып, хал-жағдай сұ-рап, жоқ-жітіктерге ерекше көңіл бөлу - адам баласының ең ғажайып есте қаларлық күндері.

***

Қүран жайлы не білеміз?

Құран араб тілінде «көп оқылатын кітап» деген мағынаны білдіреді. Құран - ¥лы Жаратушының ақыретке дейін келіп-кетер барша адамзатқа тура жолды көрсету үшін соңғы пай-ғамбар Мұхаммедке (с.а.у.) уахи арқылы түсірілген, оқы-луының өзі ғибадат саналатын мәңгілік илэһи кітап. Құран -өзіне дейінгі түскен барлық парақтар мен кітаптарды қамты-ған. Құран - санасы қанша жетілсе де ақыретке дейінгі келетін күллі адамзаттың барлық рухани эрі заттық сұраныстарына жауап беретін, жеке тұлғалық, қоғамдық әрі әлемдік барлық проблемаларына қатесіз толық шешім айтатын, адамның сана-сы жете бермейтін көмескі элемді суреттеп, беймәлім сырлар-ды ашатын, екі дүниенің бақытын көрсетіп, ақ пен қараның ара-жігін ажыратып, өзіне сеніп, шырақ түтқан жаңцарды ру-хани кемелдікке тэрбиелейтін ¥лы Жаратушы тарапынан жі-берілген қасиетті соңғы кітап.

Құран Кәрімнің Аллан Тагала тарапынан жіберілгендігінің кейбір дәлелдері*

• Пайғамбарымыздың (с.а.у.) дэуірінде арабтардың ауыз эдебиеті, сөз өнерінің, эсіресе, ақындықтың шыңына жеткені соншалық ақыңдар бір шумақ өлеңдерімен бейбіт жатқан екі елді соғыстырып немесе қылыштарын қындарынан шығарып, соғысуға шақ қалған екі елді татуластыратындай дәрежеде болған. Жыл сайын сөз өнерінде жарыстар ұйымдастырылып, алғашқы жеті орынға ие болған шайырлардың есімі мен өлең-дерін Қағбаға алтынмен эшекейлеп жазып, іліп қоятын болған. Тіпті, жалпы қара халықтың өзі бір-бірімен тақпақтасып сөй-лескен. Міне, сөз өнерінің осындай шыңына жеткен уақытын-да Пайғамбарымызға (с.а.у.) Құран түскен.

Қазіргі дін дұшпандары сияқты сол дэуірдің кэпір шайыр-ларының Пайғамбарымызға: (с.а.у.) «Құранды өзің ойдан жа-зып жатырсың» деген жалаларына қарсы Аллаһ Тағала:

 

^І^ ^оіА ОіГ

«Оларға былай депайтгАнт етейін, егер адамдар мен жындар мына Құранныц үқсасын жасау үшін жиналып, тіпті бір-бірін қолдап, күштерін жинаса да оған ұқсас бір кітап жаза алмайды» (Исра/88) - деп аят түсіріп, олардан Кұ-ранға ұқсас бір кітап жазуларын талап етеді. Алайда араб ақын, шешендері Құранға ұқсас бір кітап жазу қолдарынан келмегендіктен ауыздарына құм құйылады.

Аллаһ басқа бір аятта:

'<£ д\ _і а,і £> & і>Ь0 & Р*\ Ф # *Ф <>)ЛС{>

 

«Жоқ, әлде олар (кәпірлёр) Құранды өзі құрастырып алды деп жатыр ма? (Мұхаммед (с.а.у.) оларга айт: Егер айтқандарыц рас болса Аллаһтан басқа шақыра алатын-дарынды (жәрдемге) шақырындар, (бәріц бірігіп) сендер де сол сиякты құрастырылған он сүре жазыңдар!»192 - деп, әншейінде намысшьш болып келетін шайырлардың намысына тиіп, олардан құрастырылған он сүре жазуларын талап етеді. Бірақ шайырлардың жұмған ауыздары ашылмай, дэрменсіздік-тен Аллаһтың бұл талабын да жауапсыз қалдырды. Он сүре жазуға шамалары келмеген шайырларды Аллаһ Тағала басқа



һуд сүресі/11-13.




бір аятта былай деп, бар білетін өнерлерін көрсетуге шақыра-ды.

іі Л)і д/і £ ^іі^ і«ОІІ дІ \$ Оа£ ёу йі ^ {£Г о&^ І,і*»Іі) ^лЗі іаі^'і 3»3і і^ІІіі іулй ^'і і^иі? Щ * ^

 

«Егер құлымызға түсіргёнімізге (Мұхаммедге түсіріл-ген Қүранға) күмәндансаңдар, қанеки, бір сүресіне үқсас сүре жазып әкеліңдер және Аллаһтан басқа сенетіндерің-ніц барлығын шақырыцдар, егер айтқандарың рас болса. Бүны жасай алмасаңдар, - ешқашан жасай алмайсыңдар да - Ендеше, отыны адамдар мен тастардан түратын кә-пірлерге әзірленген тозақ отынан сақтаныңдар». (Бақара, 23-24) Әншейінде намысшыл келетін шайырлар бұл жолы та-ғы да Аллаһтың талабын орындауда дэрменсіздік танытып, Құранға ұқсас кітап емес, тіпті он сүре де емес жалғыз сүре жазу қолдарынан келмегендіктен құлаққа ұрған танадай үнсіз қалды. Иэ, күмэн келтірген арабтардың өздерінен талап етіл-ген Құранға ұқсас бір кітапты, яки он сүресін, тіпті жалғыз сү-ресін жазу Пайғамбарымыздың (с.а.у.) жаңа дініне тосқауыл болудың ең қысқа эрі оңай жолы бола тұра, мал-жандарын қа-терге соғатын соғыс жолын таңдауларының астарында Құран сүрелерінің ұқсасын жаза алмаулары бар еді. Өйткені, Құран мағынасындағы тереңдігі мен тэсіліндегі ерекшелігі жағынан арабтардың қара сөздеріне де, өлең шумақтарына да ұқсамай-ды. Он төрт ғасьфдан бері Құран сүрелеріне ұқсас бір сүрені күллі адам баласының жаза алмауы - Құранның Аллаһ Тағала тарапынан жіберілген хақ кітап екендігінің айқын дәлелі.

• Құран тэсілі мен Пайғамбарымыздың (с.а.у.) хадисінің тэсілі арасында жер мен көктей ерекшелік бар. Ерекшелігі соншалық - кез келген арабша білетін адам мағыналары бір болып келетін Құран аятгары мен хадистерді, «мынау - аят», «мынау - хадис» деп оп-оңай ажырата алады. Арабтар пайғам-барымыздың хадистерін өздерінің сөздеріне ұқсас деп біліп, Құранды өздері қолданатын сөйлеу тәсілдерінің ешқайсысына ұқсата алмай, қайран қалатын. Себебі, Құранда арабтардың қолданған қара сөздеріне де, өлендеріне де ұқсамайтын, жал-пы барлық адами сөйлеу тэсілдерден мүлдем өзгеше өзіне ғана тэн илэһи (құдайлық) тэсіл бар.

• Пайғамбарымыздың (с.а.у.) хадистерін оқыған уақыты-мызда терең толғанып, Аллаһтың үлылығының алдында бас иіп, тебіреніп айтып тұрған адам бейнесі сезіледі. Ал Құранды оқыған уақытымызда Аллаһтың ұлылығы мен жаббарлығы-ның үні байқалып, сөздің жұмьф басты адамнан емес, бүкіл әлемдердің ¥лы Жаратушысынан келіп тұрғандығы сезіледі. Пайғамбарымыздың бір-бірінен тым басқаша екі тэсілді эр жерде еш ойланбастан, оп-оңай түрде ажыратып қодцануы Қү-ранның Илэһи екендігінің ашық дэлелі болса керек.

• Мектеп, университет оқымаған, оқу-жазу білмейтін адамның еш кемшіліксіз жеке тұлғалық, отбасылық, қоғам-дық, экономикалық жэне заңға байланысты ережелер қойып, жүйе құруы және бұл жүйенің ғасырлар бойы дос-дұшпан, сан алуан ұлттар тарапынан іс жүзінде қолданылып, ескірмеуі, тіпті заман ескірген сайын бұл илэһи ереже-қағидалардың жа-ңара түсуі - Құранның хақ екендігінің айғагы. Тарихта көпте-ген құнды кітаптар жазылған. Бірақ жұмыр басты пенденің туындысы болғандықтан, заманның жаңальпына өз шешімін беріп, адамзаттың күн сайын дамыған ой-өрісін қанағаттанды-ра алмағандықтан, жаңа толқын тарапынан «ісің бітті» делі-ніп, сөредегі орнынан беймәлім жаққа тэрк етілген. Ал, Құран-ға деген адамзаттың мұқтаждығы күннен-күнге артып отыр. Иэ, заман ескірген сайын Кұран жаңара түсуде. Өткен ғасыр-ларда тэпсірленіп, сол ғасьфлардағы аса көкейкесті мәселе-лерге дауа болған Құран аяттары бүгінде басқа кырынан тәп-сірленіп, қүдды жаңа ғана түскендей адамзаттың шешімін күт-кен небір заманауи күрделі күрмеулері мен сансыз сауалдары-на жауап беруде жэне қияметке дейін бере бермек. Сөйтіп, өзі-нің сарқылмас қазынаға толы мэңгілік мұғжиза, ескірмес илэ-һи кітап екенін дэлелдей бермек.

• Әлемде миллиондаған адам жатқа білетін жэне күн сайын жалықпастан оқылатын дэл Құрандай екінші кітап жоқ. Алты жүзден аса беттен тұратын Құран Кэрімнің араб тілін білмейтін миллиондаған адамдар тарапынан сөзбе-сөз толық-тай оңай жатталуы жэне адамның жандүниесіне ағыла құйы-лып, баурап алатын, тек өзіне ғана тэн ерекше эуені мен әуезі - Оның иләһи кітап екендігінің нақ белгісі.

• Құранның бүрын болып кеткен оқиғалар мен келешек-те болатын оқиға, жаңалықтардан хабар беруіне ат үсті қарап, оны адам баласының жазған туындысы деу ақылға сыйыспай-ды. Бүл жерде барлығын қамтып жазудың мүмкін еместігін ес-керте отырып, кейбіреулеріне тоқтала кеткенді жөн көрдік.

■ Салих, Лүт, Мүса сияқты пайғамбарлар мен қауымда-рының ежелгі дэуірде ғұмыр кешкен мекендері мен өмір сүру ахуалдарын Құран баяндағандай енді ғана зерттеп тапқан қа-зіргі археология ғылымы Құранға еріксіз таңғалуда.

■ Пайғамбарымыздың (с.а.у.) дэуірінде румдықтар мен сасанидтер үнемі бір-бірімен шайқаста болатын. Румдықтар сасанидтерден соңғы соғыста қайта бас көтерместей ойсыра жеңіліске ұшырайды. Осы жеңілістен кейін румдыктардың бірнеше жылдың ішінде жеңіс тұғырына қайта көтерілетіндігі-не ешбір кемеңгер, данышпанның болжам жасауы мүмкін емес еді. Міне, осындай ешбір болжамның ұшы да көрінбеген кезенде Құран Кэрім румдықтардың осы жеңілістерінен кейін сасанидтерді бірнеше жылдың ішінде қайта жеңетіндігін дөп басып айтып салады:

 

«Рум жеңілді, сендерге ёң жақын жерде. Олар бүл жеңі-лістерінен кейін бірнеше жылдың ішінде қайта жеңіске же-теді...»193. Кұран айтқандай-ақ румдықтар сасанидтерді бірне-ше жылдың ішінде қайта жеңіп, Құранды баянында растайды.

Құран және ғылым

• Кұран Кэрімнің енді-енді кейінгі ғасырларда ғана ашы-лып жатқан көптеген ғылыми жетістіктерді осыдан он төрт ға-сыр бұрын яғни, микроскоп, телескоптан мақұрым қараңғы бір ғасырда қорытынды түрде дөп басып айтып кетуі көптеген ба-тыс-шығыс ғалымдарын таңғалдырып, Исламға бас идірген. Міне, бұл Құранның авторы Мұхаммед (с.а.у.) емес, Аллаһ та-рапынан жіберілгендігін толған айдай айқын білдіреді. Мысал ретінде бірнеше аят:

Өсімдіктер де аналық-аталыққа бөлінеді

Өсімдіктердегі аналық-аталық ұрықтарының ғылыми тұр-ғыдан соңғы ғасырларда ғана зерттеліп білінгені бәрімізге мә-лім. Ал, Құран мұны он төрт ғасыр бұрын былай деп көрсет-кен:

 

«Жерден өніп-өсетін барлық өсімдіктерді және өздеріңді және сендердің т.б. білмейтін нәрселеріңді жүіі-жүи қып жаратқан Аллаһ қандай пәк»194

Желдің тозаңдау ңызметі

«Хижр» сүресіндегі:

<$і^ігих-і*»и»иіл '^}\ іх/&)>

«Біз желді тозандау үшін жібердік, сөйтіп аспаннан жаңбыр жауғызып, сендерді сусындандырдық...» аяты жаңбырдың жаууында, желдің тозаңдандыру қызметін атқара-тындығын ашық баяндайды.

Жел су буларынан пайда болған бұлттарды бір-бірімен қақтығыстырады. Бұл қақтығыс салдарынан найзағай пайда болады. Жел бұлттарды тығыздап сыққан күйі жерге жаңбыр жауғызады. Желдің бұлттарды айдап, бір-біріне қосу ісі жоға-рыдағы аятта «бұлттарды бір-біріне қосады» деп емес, «тозаң-дайды» деп берілуі шынымен де назар аударарлық. Яғни, аят-та айтылған желдің бұлттарды «тозаңдайды» деуінің астары-нан бұлттардың да бейне бір аталық-аналық тәрізді позитив-негатив болып бөлінетіндігін аңғаруға болады. Демек, желдің позитив-негатив бұлттарды бір-бірімен қосып, тығыздауы


 


Рум сүресі/1-4.


Ясин сүресі/36.


нәтижесінде оң немесе теріс зарядты жаңбыр жауғызуы оның «тозаңцауы» болмақ.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-07-02; Просмотров: 520; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.