Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Характеристика сучасних субкультур «Готи» та «Емо».Їх вплив на виховання молодого покоління




За підсумками соціологічних опитувань найбільшою популярністю в підлітків і молоді користуються дві субкультури - готи й емо.

Субкультура «Готи»

Готи - представники молодіжної субкультури, що зародилася наприкінці 70- х років 20 століття на хвилі пост-панку. Готична субкультура досить різноманітна, однак для її представників тій або іншій мірі характерні загальні риси: специфічний похмурий імідж, інтерес до готичної музики, літератури, фільмів жахів і містики.

Представники готичної субкультури, натхненні естетикою готичного роману, естетикою смерті, готичної музики й відносять себе до готики-сцени. З’явилися в 1979 році на хвилі пост-панка. Характерний зовнішній вигляд готів: чорний одяг, чорне довге волосся, високі шнуровані черевики, чорний корсет, облягаючи чорні нарукавники, шипований нашийник, срібні прикраси окультної тематики, чорний макіяж і в дівчат, і в хлопців. Місце зборів – цвинтар вночі.

Готична субкультура постійно попадає під вогонь критики з боку консервативної громадськості. Готику звинувачували в пропаганді суїциду, депресії, сатанізму, вандалізму й інших шкодах. На думку психологів, готика може залучати підлітків з комплексами, психологічними проблемами, схильних до депресії. При цьому, відповідно до останніх досліджень, готик-субкультура дає таким людям зі схильністю до депресії розуміюче спільноту, полегшує їх соціалізацію й таким чином, може навіть запобігати суїциду. Обвинувачення у зв'язку готики з сатанізмом звучать в основному з боку білярелігійних консервативних організацій. Дослідження показують, що прямого зв'язку між цими явищами немає. Ця розповсюджена помилка викликана атрибутикою готів, що деякі приймають за сатанинську. Преса часто приписує ритуальні вбивства, вчинені дияволопоклонниками, готам, найчастіше вони спростовуються. На думку більшості соціологів, сама по собі готична субкультура неагресивна, хоча окремі її представники можуть бути винятком.[23]

Субкультура «Емо»

Емо - це сленгове визначення субкультури, що походить від прикметника "емоційний". Виникло в Америці, в 80 роках 20 століття. Споконвічно емо - це музика, стиль емо з'явився набагато пізніше. Справжній емо - це людина щира що не боїться показувати свої негативні і позитивні емоції. Емо носять волосся на бік, щоб частина лиця було видно - вона символізує їх відкритість світу, інша, закрита волоссям - показує, те що їх внутрішній світ закритий для сторонніх.

Перші емо, як не дивно, були вегетаріанцями, принципово не пили алкоголь і не палили, не вживали наркотики. Сучасні емо також вважаються одними із самих тихих підліткових субкультур. Учасники емо самі пишуть пісні і музику, складають вірші й люблять фотографувати - це ще один спосіб проявити свої емоції, почуття й переживання. Часто емо роблять собі пірсинг, намагаючись цим показати, що вони не бояться болю і смерті.

Деякі психологи стверджують, що бути емо навіть корисно. Не накопичують у собі емоції, а проявляють їх, плачуть, коли їм погано і сміються, коли їм добре. [23]

Емо – (від «емоції») – субкультура, основним змістом якої є прояв емоцій. Емо-кіди не приховують свого емоційного стану, завжди і при будь яких обставинах проявляючи його. Вважають світ жорстоким, тому відгороджуються від нього довгим косим,волоссям, яке закриває одне око, фарбують очі і нігті в чорний колір, і хлопці також. Кольорова гама одягу – поєднання чорного з рожевим.

Ці дві субкультури відносяться до гедоністично-розважальних субкультур – субкультур, члени яких отримують насолоду від різного роду розваг, якими займаються романтико-ескапітських субкультур – (англ. – втекти, уникнути, позбавитися). Відрізняються орієнтацією на створення паралельного світу, витворення власного «міфу».

Вплив молодіжних субкультур «готи» та «емо» має як негативні, так і позитивні сторони.

Негативні сторони цих субкультур в основному впливають безпосередньо на сам процес виховання молодих людей. Ефективність процесу виховання залежить від рівня сформованості мотиваційної бази.

Мотиви виховання — спонукальна причина дій і вчинків молодої людини.

Внутрішні спонукальні чинники певних дій і вчинків людини, зумовлюються передусім анатомо-фізіологічними і соціально-психологічними потребами,які в підлітковому віці при належності до тої чи іншої субкультури базуються на законах і принципах самої субкультури. Існують 5 ланок,які в цілому програмують виховний процес. Якщо якась ланка випадає, порушується цілісність структури, а отже й програма виховного процесу. При належності до субкультур «готи» та «емо» порушуються декілька з них:

- П’ятий рівень. В «готів» та «емо» знижується потреба у самовдосконаленні, самоактуалізації та самореалізації, вони не вважають доцільним стати кимсь, знайти справу до душі, не мають прагнення до успіху в реальному світі,суспільстві,житті, лише мають віру у свій нереальний вигаданий світ,відрізняються орієнтацією на створення паралельного світу, витворення власного «міфу».

-Четвертий рівень. Потреба в оцінці й повазі існує переважно лише в колі своєї субкультури та її прихильників. Молодь,що відноситься до таких субкультур не прагне до престижу, статусу у колективі, частково потребує визнання, уваги, має достоїнство, розуміння

 

-Третій рівень. Потреба у спілкуванні, прихильності й любові (Замкнуті в собі. Тільки по власному бажанню виділяють вільний час для спілкування з сім'єю, друзями що не входять до одної субкультури,але при цьому є інтерес до спілкування з молодими людьми,що належать до групи однодумців чи однієї субкультури)

-Другий рівень. Потреба у безпеці, в захисті від насилля і погроз (виконується, але не в повній мірі,соціально-економічна стабільність, захищеність)

-Перший рівень. Потреби фізіологічні в їжі, воді, теплі, рухах, здоров'ї, житті, сні, захисту від стихійних сил(потреби досягаються, «готи» не в повній мірі задовольняють потреби в сні,так як їх субкультура вимагає нічних зборів,обидві субкультури ведуть нездоровий спосіб життя)

Також виникає маса протестів, конфліктних ситуацій щодо уподобань, принципів, законів,та традицій субкультур між старшим поколінням дорослих(батьки тощо) та молодим поколінням власне яке безпосередньо входить до субкультур.

Позитивними чинниками являється:

-формування особистісного «Я» так як ці субкультури не стовідсотково негативні і не відносяться до субкультур з кримінальною відповідальністю(гопники)та не являються розправно-самосудними;

- «Емо» відносяться більше до музично-протестних субкультур, які для протестів навіть займаються творчістю, музикою та освоюють гру на різноманітних музичних інструментах(частіше всього-гітара).

Розглянуті субкультури виступають елементами рушійних сил процесу виховання:

В результаті виникають суперечності між зовнішніми впливами і внутрішніми прагненнями вихованця(вплив вихователів,сім'ї та внутрішні прагнення і переконання молодої людини,в формуванні яких відіграють велику роль субкультури,до яких належить молода людина)

 

 

Висновки:

Отже, дані дослідження визначають, що головними учасниками молодіжних субкультур є саме юнацтво, а не підлітки. Вплив молодіжної субкультури на формування особистісного «Я» в період ранньої юності визначається домінуванням авторитету друзів перед авторитетом батьків. Належність до певної субкультури також впливає на самооцінку особистості, яка, зазвичай, підвищується. Мають місце також інші зміни, пов’язані з міжособистісними стосунками молоді між собою та з дорослими. Якщо ж молода людина є учасником певної течії, то молодіжна субкультура має пріоритетне значення в її житті.

З одного боку, молодіжні субкультури культивують протест проти суспільства дорослих, його цінностей і авторитетів, але, з іншого боку, саме вони покликані сприяти адаптації молоді до того ж суспільству. Людина, що потрапила в субкультуру, стає з нею єдиним цілим. Вона приймає всі порядки, закони нового суспільства, у неї змінюється система цінностей і погляд на світ.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-08-31; Просмотров: 4386; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.