Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Скінхеди




Панки

Хіпі

Список литератури

1. http://gm.pfo.ru/?id=13119 – Полномочный представитель Президента РФ в Приволжском федеральном округе/ Причины возникновения субкультур

2. Айзенштадт Ш., От поколения к поколению. М.-Л.: АН СССР, 1956. – 485с.

3. Алпатова П.С., Некоторые проблемы социологического анализа молодежной субкультуры, Социология молодежи/ под ред. проф. Лисовского В.Т. – С.-П.: Издательство Санкт-Петербургского университета, 1996.

4. Брантова Ф.С., Основные психологические подходы в изучении юности как этапа развития/ Психолого-педагогические проблемы образования. Сборник статей кафедры психологии.: АГУ, 2003. - 172с.

5. Гидденс Э. Социология. - М.: УРСС, 2005. - 632с.

6. Добреньков В.И., Кравченко А.И., Социология. Учебник. М.: ИНФРА-М, 2004. – 624с.

7. Кон. И.С., Социологическая психология. Воронеж: МОДЭК, 1999. – 560с.

8. Кон И.С., Психология юношеского возраста. – С-П.: Просвещение, 1989.- 256стр.

9. Кравченко А.И., Культурология: Учеб. пособие для вузов — 3-е изд. — М.: Академический Проект, 2002. — 494с. Формы и механизмы приобщения к культуре, с. 119-148.

10. Лисовский В.Т., Социология молодежи. - СПб.: Инсайд, 1996. – 352с.

11. Макаренко А.С. Макаренко А.С. Педагогические сочинения: В 8 т. Методика организации воспитательного процесса. Т5. – М.: 1983. – 361с.

12. Мид M. «Культура и мир детства».

13. Мудрик А.В. Социализация человека: учебное пособие. М.: Академия, 2004. 304 с.

14. Пономарчук В.А., Толстых А.В. Молодежная субкультура/Всеросийская межвузовская научно-практическая конференция «Эволюция гуманітарного образования в российской высшей школе». – Мурманск, 2007

15. Рычкова Н.А., Дезадаптивное поведение детей: Диагностика, коррекция, психопрофилактика. – М., 2000 – 368с.

16. Сенченко Н.А. Социально-педагогическая помощь старшеклассникам-представителям юношеских субкультур: Дис. канд. пед. Наук – Кострома. 2005.- 214с

17. Смелзер Н. Социология: пер. с англ. - М.: Феникс, 1998. - 688с.

18. Солоухин В.А., Камешки на ладони. - М.: Детская Литература, 2007. – 288c.

19. Суоми И.П., Основы воспитания в семье. Учебное Пособие. – Ч: Челябинский гуманитарный институт, 2007. – 204с.

20. Толковый словарь В. Даля – Інтернет сторінка:

/http://slovardalja.net/word.php?wordid=27675/

21. Фролов С.С. Социология. Учебник. Для высших учебных заведений. М.: Наука, 1994 - 256с.

22. Фрис, С. Социология молодежи. - Лондон, 1994.

23. http://koxana.com/rodina/ditivih/398-subkulturi.html

 

 

ДОДАТОК:

ХАРАКТЕРИСТИКА ОКРЕМИХ СУБКУЛЬТУР

Соціальний склад хіпі неоднорідний, але в першу чергу це творча молодь: починаючі поети, художники, музиканти.

Зовнішній вигляд, форма одягу: незалежно від статі - довге волосся, особлива стрічка навколо голови, на руках - «фєнєчки», тобто саморобні браслети або буси (найчастіше зроблені з бісеру, дерева або шкіри), прикрашений бісером або вишивкою джинсовий мішечок на шиї для зберігання грошей і документів. Колір одягу в основному світлий. Останнє покоління хіппі відрізняють такі атрибути, як рюкзачок і три-чотири кілечка у вухах, рідше в носі (пірсинг). Відома любов хіпі до квітів (одна з самоназв - „діти квітів”) і до ходіння босоніж.

Музичний стиль: із західної музики хіпі воліють психоделічного рок, люблять групу «Doors». Серед російських виконавців високо котирується Борис Гребєнщєков.

Мова, жаргон: велика кількість англійських запозичень, таких як «болт» - пляшка, «Вайн» - вино, «флет» - квартира, «хайр» - волосся, «піпл» - люди. Характерне часте використання зменшувальне суфіксів і слів, що не мають аналогів у літературній мові для позначення специфічних понять, властивих тільки хіпі.

Розваги: з алкогольних напоїв хіпі воліють до вина і портвейну. Досить часто вживають наркотик (зазвичай легкі). Частиною хіпповской ідеології є «вільна любов» - з усіма відповідними наслідками. Хіппі, як правило, пацифісти. Одним з перших був гасло «Make love, not war». (Займає любов'ю, а не війною).

Ідеологія: Типічна зневага до матеріальних цінностей, таких як гроші й дорогі речі. Популярні східні релігії і навчання, серед яких можна виділити рух растоманов, шанувальників культу Джа.

Толкієністи и рольовики

У молодіжній культурі 90 років з'явилася толкієністка субкультура. Толкієністи і взагалі рольовики (любителі рольових ігор) з самого початку були частиною субкультури хіпі, але останнім часом їх рух настільки розрісся, що до своїх лав вони почали включати багатьох не-хіпі. Толкієністи - шанувальники відомого англійського філолога і письменника Джона Рональда Руела Толкієна, (на сленгу толкіеністов - Професор), він народився в 1892, а помер у 1973р. Книги Дж.Р.Р.Толкієна «Володар кілець», «Сільмаріон» та інші відносяться до жанру fantasy - казкової фантастики. Толкієна створив у своїх творах чарівний світ Середзем’я, населений чудовими істотами, одні з яких були запозичені ним з фольклору різних народів світу (ельфи, Тролль, гноми і т.д.), інші - вигадані письменником (наприклад, Хоббіта, гібрид людини і кролика), кожен зі своєю історією, географією і навіть зачатки свого мови (скажімо, ельфійскої). Толкієністи вживаються в цей світ уявляючи себе його жителями. Звідси незвичайні моделі поведінки в повсякденному житті. Так, толктєніст, який вважає себе ельфів, намагається вести себе подібно до того, як, на його думку зробив би справжній ельф. Під час ігор група молодих людей виїжджає в ліс, де розподіливши ролі, розігрує сценки з творів Толкієна.

Всередині себе рух поділяється на два напрями: представники першого воліють розігрувати сценки з книги, нічого не змінюючи в сюжеті, прихильники іншого беруть лише встановлювальні дані (імена і характери героїв, час, місце і мету дії) і призводять даний змагання, де потрібно добре бігати, стрибати, плавати, битися на мечах, орієнтуватися на місцевості.

На початку 90 р. вітчизняні толкієністи стрімко утягнули в свою «сферу впливу» і асимілювали частину представників інших молодіжних субкультур (рокерів, панків). З'являються продовження Толкієна, написані з інших світоглядних позицій, видається велика фан-преса, є сторінки толкієністов в Інтернеті. Це істотно відрізняється від руху західних шанувальників Толкієна: відомо, що там переважають вузькість, ізольованість, діяльність толкіеністов зводиться до комп'ютерних ігор, листування по Е-mail і вузькоакадемічним студіями.

У 1993 – 94рр. субкультура толкіеністов пережила кризу зростання. Вона була подолана шляхом розширення діапазону рольових ігор, в які додали твори не тільки Толкієна, але й інших письменників-фантастів, а також історичні сюжети. Організаційно відокремився рух рольових ігор, хоча по атрибутиці, цінісній орієнтації рольовики близькі до толкіеністам. Субкультура толкієністов і рольовиков розвивається в останні роки найбільш активно і динамічно.

Панки (від англ. Punk - щось непотрібне, відкинуте) в деякій мірі є антагоністами хіпі, при тому, що мають з ними багато подібного.

Соціальний склад: більшість панків - діти робочих районів.

Зовнішній вигляд, форма одягу: стандартною панковською зачіскою вважався «ірокез» - полоска довгого вертикально стоячого волосся на голеній голові, але поширені також гоління півголови з довгими волоссям і навіть просто виголені скроні при довгому волоссі. Панки воліють до рваного, брудного одягу. Часто можна бачити панка в джинсах, де смужки тканини чергуються з дирами, закріпленими шпильками і ланцюжками (взагалі любов панков до англійських шпильок надзвичайно велика, вони вставляють їх усюди - у куртки, майки, джинси і навіть у вуха). З взуття панки носять в основному високі армійські черевики.

Музичний стиль: засновниками панк-культури вважається англійська група «Sex pistols». Крім неї в пошані «Ramones» і «Dead Kenedies». У середині 80-х з'явилася група «Exployted», яка грала жорсткий панк, який одержав назву «хардрок» і став самостійним музичним стилем.

Мова, жаргон: характерне вживання слів з воровського жаргону („маза”, „хавать”, „лабать”) і маргинальне вживання «розумних» слів («паралельно» в значенні «все одно», «суто» в значенні «байдуже»).

Розваги: на відміну про хіпі панки з алкогольних напоїв віддають перевагу горілку, охоче вживають наркотики.

Ідеологія панків досить близька до хіповскої у всьому, що стосується зневаги матеріальними цінностями, однак, якщо ідею хіпі виразити як «навіщо гроші, світ і так нескінченно прекрасний», то у панков швидше це «світ все одно.... і нічого йому не допоможе». Панки досить агресивні, по політичним пристрастям вважаються анархіста (з легкої руки „Sex pistols”, що написали культову для панків пісню „Anarchy in the UK”).

Надзвичайно близький до хардроку (жорсткого панку) музичний стиль «ой» - улюблена музика скінхедів, або скінів (від англ. Skin head - бритоголовий). Зовнішній вигляд: скіни виділяються насамперед начисто виголеною головою. Стандартним одягом скіна є високі армійські черевики, камуфляжні штани або високо закатані джинси з підтяжками та куртка.

Ідеологія: практично всі скіни сповідують вкрай агресивний націоналізм і расизм. Ідеальним режимом вважають німецький націонал-соціалізм. На заході існують «Шарп», «Шарп-скінз» (від англ. Sharp - гострий, різкий), що виступають під гаслом «скіни проти расових забобонів» і є вкрай лівою, прокоммуністіческой експеремістской організацією.

Розваги: частими розвагами скінів є побиття представників інших національних та расових меншин, де б ті ні зустрілися. Крім того, більшість скінів, особливо молоді - фанати якого-небудь футбольного (хокейного) клубу. Вони об'єднані в угруповання і часто їздять на матчі улюбленої команди, де влаштовують бійки з фанатами інших клубів.

Хулігани (фанати)

Футбольні вболівальники. Близьку до кримінальних субкультур групу складають фанати (фани) футбольних команд. Футбольні фанати (хулігани, хули) - складне за організацією співтовариство. Угрупування, що утримує контроль над усім співтовариством, - «праві». До неї входять в основному молоді люди, які відслужили в армії. «Праві» виїжджають на всі матчі команди, їх основна функція - заводити стадіон, організовувати реакцію вболівальників («хвилю» і т.д.), але також і командувати «військовими діями» - битвами з уболівальниками ворожих команд і міліцією. Виїзди в інші міста дуже часто пов'язані з бійками - нерідко вже на Вокзальній площі. В цілому маса молодих людей-хуліганів добре керована вожаками (ватажками) з «Правих».




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-08-31; Просмотров: 1708; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.