Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Раскройте скобки и употребите глагол в нужном времени, лице и числе




Vocabulary

 

Account for, to – составлять долю Contribution – вклад, налог
Acid – кислота Controversy – полемика, спор, ссора
Advanced – передовой Copper – медь
Aerospace – авиационно-космический Corn – кукуруза
Affiliate – принимать в члены, присоединять(ся) Corporate – относящийся к корпорациям (фирмам)
Aircraft – самолетостроение Cotton – хлопок
Anthracite – антрацит Crude – сырой
Automotive – автомобильный Debt – долг
Bargainon a … scale – вести переговоры на уровне … Endeavour – прилагать усилия
Barley – ячмень Enforce – (принудительно) приводить в исполнение
Beef – говядина Estate – имущество, состояние
Benefit – польза, выгода Exceed – превышать
Beverage – напиток Exciseduty – акциз, акцизный сбор
Clay – глина Fabric – ткань
Coaldeposits – запасы угля Farmholding – зд. фермерское хозяйство
Coke – кокс Feasible – возможный, годный, осуществимый
Combatcollusion – бороться против тайного сговора Fiscalandmonetarypolicy – фискальная и монетарная политика
Competition – конкуренция Woodpulp – пульпа, древесная масса
Concern – забота Yield – зд. составлять
Constructionindustry – строительная промышленность Zink – цинк

ЗАДАНИЕ № 2.

Согласны ли Вы со следующими утверждениями?

1. The national wealth of the USA is mainly a reflection of its rich national resources.

2. The U.S. government plays only a small direct part in economic activity.

3. The major area of government regulation of economic activity is not through fiscal and monetary policy.

4. The government doesn’t influence private economic activity in farming.

5. By far the most important source of tax revenue is the corporate income tax.

6. Federal excises rest heavily on alcohol, gasoline, and tobacco.

7. The labour force in the United States is highly organized.

8. Farm productivity has grown at a slow rate.

9. Services are now second only to manufacturing in contribution to the GNP.

10. Because of its relative self-sufficiency, the United States isn’t an important factor in the world trade.

 

ЗАДАНИЕ № 3.

Переведите предложения, обращая внимание на выделенные грамматические формы и слова:

1. The U.S. government plays only a small direct part in economic activity, being restricted to some agencies.

2. These laws are designed to combat collusion among companies.

3. About three-fourths of those belonging to unions are affiliated with the American Federation of Labor – Congress of Industrial Organizations (AFL – CIO).

4. Zinc is more scattered, being mined in Tennessee, Missouri, Idaho, and New York.

5. Farm productivity has grown at a rapid rate, enabling a small labour force to produce more than ever before.

6. The uncompetitiveness of exports has caused a trade deficit.

ЗАДАНИЕ № 4.

Вставьте артикли a / the, где они необходимы:

1. Last week I met my friend. He was with young girl this girl student of our Academy. 2. This is pencil. Pencil is red. 3. She is teacher. She is our teacher of English. 4. It is lake. This lake is deep. It’s on of deepest lakes in world. 5. There are many flowers in your garden. Flowers in your garden are beautiful. 6. Did you write plan? Give me your plan, please. 7. Black Sea is in South of Russia. 8. This is Nick. He works as engineer. He is good engineer. 9. There are some schools in our street. Schools are new. 10. Yury Gagarin was first cosmonaut in world. 11. In summer sky is blue and sun shines brightly. 12. Petrovs are very friendly 13. This is Ann’s book. I don’t like such books 14. Winter begins in December.

 

ЗАДАНИЕ № 5.

Поставьте следующие предложения в отрицательную и вопросительную формы.

1. He opened the window before classes. 2. Ann translated a lot of foreign letters at the office last week. 3. I finished work at five o’clock the day before yesterday. 4. He lived in Kiev five years ago. 5. They returned home in the evening. 6. They discussed a lot of articles from these French magazines last week-end.

 

ЗАДАНИЕ № 6.

Напишите следующие предложения в прошедшем времени, добавив к одному из них нужное по смыслу обстоятельство времени.

1. My working day lasts eight hours. 2. Do you often get letters from your friends? 3. Does he do well in French? 4. We discuss a lot of questions. 5. They don’t often stay at the factory after six o’clock.

ЗАДАНИЕ № 7.

1. “Who usually (to do) his homework in this room?” “This student (to do).” 2. “Who (to do) his homework there now?” “I (not to know).” 3. I (to live) near my office last year. I always (to walk) there. 4. “How well your friend (to speak) English?” “He (to speak) English badly.” 5. “What language you (to learn) five years ago?” “I (to learn) French.” 6. “What language he (to learn) now?” “He (to learn) German.” 7. “How long your class usually (to last?)” “It usually (to last) two hours.” 8. “How long your class (to last) on Wednesday morning?” “It only (to last) an hour.” 9. “Who you (to discuss) this question with last night?” “I (to discuss) it with my friend.” 10. “Who you usually (to go) home with?” “I (to go) home with my friends.” 11. How well he usually (to know) his lessons? 12. I (not to work) at this office three years ago. 13. You (to work) there now? 14. “How long you (to stay) in Kiev last year?” “I (to stay) there a month.” “How long you (to be going) to stay there this year?” “I (to be going) to stay there a month, too.”

 

ЗАДАНИЕ № 8.

Переведите предложения на английский язык, обращая внимание на время глагола-сказуемого .

1. Я посмотрел на доску и переписал новее слова. 2. Где вы жили в прошлом году? – Я жил в Минске. 3. Вы поблагодарили его за книги? 4. Мы не обсудили многих вопросов вчера. 5. Когда вы в последний раз повторяли это правило? – Мы повторяли его только позавчера. 6. Они ответили на многие письма в прошлом месяце.

ЗАДАНИЕ № 9.

Переведите предложения на английский язык, обращая внимание на форму глагола to be в Past Indefinite.

1. Они были здесь час назад. 2. Он вовремя пришел на урок вчера? 3. Вы были дома в понедельник утром? – Нет, я был в министерстве. 4. Его не было дома в среду вечером.

 

ЗАДАНИЕ № 10.

Переведите на английский язык следующие сочетания слов.

1. Комната моего друга. 2. Комнаты моего друга. 3. Комната моих друзей. 4. Комнаты моих друзей. 5. Сын этого инженера. 6. Сыновья нашего преподавателя. 7. Диктант этого студента. 8. Письма ваших экономистов. 9. Сестра вашей преподавательницы. 10 Подруга Мэри. 11. Письмо Петра Иванова.

 

ЗАДАНИЕ № 11.

Ответьте на вопросы, употребляя слова, данные в скобках, в притяжательном падеже.

1. Whose exercise-book is this? (my sister)

2. Whose son lives in Kiev? (my friend)

3. Whose pen’s on the table? (our teacher)

4. Whose mark’s good? (my son)

5. Whose name’s Peter? (Comrade Petrov)

 

ЗАДАНИЕ № 12.

Переведите предложения на английский язык, обращая внимание на употребление притяжательного падежа.

1. Комната вашего друга большая? – Нет, она маленькая, но очень светлая. 2. Вы не ответили на вопрос Бориса вчера. 3. Жена вашего друга хорошо говорит по-немецки, - Да, очень хорошо. 4. Чьи это тетради, - Это тетради наших студентов. 5. Вы знаете друзей товарища Смирнова, - Да. 6. Жена товарища Иванова – инженер, а его сестра – врач. 7. Как зовут вашего сына?

ВАРИАНТ №2. (Ж, З, И, К, Л, М, Н)

ЗАДАНИЕ № 1.

 

Переведите предложения:

 

1. Your instructions should have been issued for the same sum in dollars.

2. The sum should have been remitted long ago.

3. The original Bill of Lading (коносамент) should be sent to us by next airmail.

4. We note your comments and kindly ask you to return our advice which should not have been sent to you.

5. The funds should be credited to the account of … for the purchase of goods, at the beneficiaries’ request.

 

ЗАДАНИЕ № 2.

Переведите предложения:

 

1. Средства нужно было кредитовать за счет фирмы. Но этого сделано не было.

2. Вам следовало упомянуть об этом в вашем ответе.

3. Этот документ следовало направить на подпись вчера.

4. Вам нужно было связаться с фирмой немедленно.

5. Им не следовало отправлять документ на имя управляющего фирмой.

 

ЗАДАНИЕ № 3.

Переведите текст на русский язык:

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-01-13; Просмотров: 3258; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.021 сек.