Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Контрольная работа (делает каждый по своему предприятию)

V вариант

IV вариант

II вариант

I вариант

VI. Поставьте глаголы в скобках в соответствующую форму Напишите предложения в отрицательной форме и задайте вопрос. Переведите их.

V. Трансформируйте активный залог в пассивный. Переведите предложения.

IV. Поставьте глаголы в скобках в соответствующую форму. Переведите предложения.

III. Поставьте предложения в отрицательную форму. К выделенным словам поставьте специальные вопросы.

 

1. They withdrew our offer.

2. I was looking through the latest news yesterday morning.

3. You should have called your friend long ago.

4. Applicants have the right qualification for the post.

5. The manager will be able to get this document only in the afternoon.

6. We have to sign this agreement.

7. Participation in fairs helped us promote our goods.

 

1. He informed that they (to make) several offers, but (to receive) no replies yet.

2. We were told, that our director (to leave) for England last week.

3. The manager said, that we (can rely on) this experienced accountant.

4. We understood, that wholesaling (to provide) channels of distribution, which (to help) to bring goods to the market.

5. I said that I (to send) my documents by post 3 weeks ago.

6. When I (to come) into the hall, the managers (to discuss) the first page of this document.

7. Complains usually (to arise) from the delivery of wrong or damaged goods.

 

1. Managers are designing organizational structures and processes.

2. The Seller bears all risks involved in bringing the goods.

3. The Buyer has arranged carriage and insurance.

4. We delegated that task to a specialized unit.

5. Customs officers may examine the goods, check import and export licenses.

6. Last year we established a joint venture on the basis of joint capital.

7. We sent you our Standard Contract last week.

 

1. Marketing (to research) business activities connected with the flow of goods and services from producers and consumers.

2. Accounting (to help) the company to evaluate its current financial position.

3. I (to prepare) a balance sheet when this man (to come).

 

4. This file (to contain) all the information about my education.

5. Outsourcing (to include) both foreign and domestic contracting.

6. We (must, to point) out that the goods were shipped with a week delay.

7. The Seller (to agree) with your decision.

 

 

1. Напишите специальные вопросы к следующим предложениям

1. My sister Sveta does not go to school on Sunday.

2. Her parents always read the newspaper in the evening.

3. They often have tea in the morning.

4. Nick reads Russian newspaper every day.

5. He often goes to the skating-rink.

6. My mother usually prepares breakfast for our family.

7. He usually translates business letters.

8. He always helps to his parents.

9. We sometime play volleyball with our friends.

 

2. Переведите предложения на английский в Present Indefinite Tense.

 

1. Света всегда рисует цветы.(flowers) 2. Куда ходит обычно этот мужчина? 3. Рыба не стоит 10 долларов. (cost) 4. Когда учитель начинает урок? (lesson) 5. Дети чувствуют себя (themselves) хорошо. 6. Его мать летает обычно в Москву?(fly) 7. Почему всегда дает тебе Катя свой портфель? 8. Что ты обычно слышишь у доски? 9. Мой брат приходит домой обычно вечером. 10.Когда вы ездите на море? (sea) 11. Собака не ест часто (often) рыбу. 12. Что ест ваша кошка? 13. Мать покидает дом обычно в 8 часов. (leave)

 

3. Трансформируйте предложения (поставьте глаголы в Past Indenefite)

1. John gets up at 7.30 in the morning. 2. He takes a shower at 7.45. 3. He eats his breakfast at 8 a.m. 4. He leave a home at 8.20. 5. He gets to the office at 9.00 a.m. 6.He has his lunch at 1.00 p.m.. 7. He returns to his office at 1.45.. 8. He leaves his office at 6.00. 9. He catches a taxi in front of his office. 10.He gets home at 6.30 p.m. 11.He has dinner with his wife and children at 7.00 p.m.. 12. He reads the papers and watches television. 13. He goes to bed at 11.00 p.m.

 

4. Откройте скобки, задайте вопрос.

 

1. Who (to cry) in the room five minutes ago?

2. When you last (to walk) with our boss?

3. She (to write) a letter to her friend on Sunday.

4. How many times you (to go) to the theatre last year?

5. Why Helen (not to take) these books with her?

6. How much fish you (to buy) yesterday?

7. They drink Coca-Cola two hours ago?

8. Where they (to go) the day before yesterday?

9. Where Jim (to work) five years ago?

 

Note: to cry – кричать / last – последний раз

two hours ago – два часа назад

 

5. Задайте вопрос и ответьте на них, используя слова в скобках.

 

1. Where you (to be) yesterday? (at the stadium)

2. What time Bill (to be) in the park last Sunday. (at the 12 o’clock)

3. Who (to be) in the hall five minutes ago? (Sharon)

4. Which of your friends (to be ill) last month. (Nick)

5. What vegetables (to be) in the market last Saturday. (potatoes, carrots, onions, tomatoes)

6. How much money (to be) on the table yesterday? (200$)

7. With whom Katrin (to be) at the concert yesterday? (Paola)

8. Which of your friends (to be) good at chess last year? (Martin)

9. What textbooks (to be) in your bag yesterday? (English textbooks)

 


Задание

 

Для выполнения домашнего задания необходимо усвоить следующий грамматический материал:

1. The Simple Present Tense (The Present Indefinite)

2. The Simple Past Tense (The Past Indefinite)

3. Общие, альтернативные и специальные вопросы

 

1. Напишите специальные вопросы к следующим предложениям.

1. My sister usually dresses at six o’clock.

2. I sometimes wash up at a quarter to three.

3. Kate and Mary often play chess in the evening (шахматы).

4. My brother usually goes to the stadium on Sundays.

5. We like to read the newspapers in the evening.

6. My mother always watches TV at eight o’clock.

7. She sometimes has dinner at four o’clock.

8. They always get up at eight o’clock.

9. They don’t go to school on Sunday.

 

2. Переведите предложения на английский в Present Indefinite Tense.

1. Вы любите получать письма? – Да. (a letter)

2. Ей нравится этот фильм, а мне нет.

3. Кто из вас живет в центре Москвы? (to live)

4. Я хожу в офис каждое утро.

5. Многие инженеры нашего министерства изучают иностранные языки. (foreign languages)

6. Аня шьёт себе платье.

7. Обычно я слушаю музыку по вечерам. (to listen)

8. У него есть машина.

9. Он играет в теннис три раза в неделю.

10. Те цветы хорошо пахнут. (to smell)

11. Он постоянно теряет свои очки. (glasses)

12. Мои друзья строят дом. (to build)

13. Она ходит в бассейн каждую субботу. (swimming pool)

 

3. Трансформируйте предложения (поставьте глаголы в Past Indefinite).

1. We don’t have supper at ten o’clock.

2. I take a shower every morning.

3. Her friend don’t do homework at eleven o’clock.

4. My sister goes for a walk every Sunday.

5. I watch TV in the evening.

6. My grandmother usually goes to bed at ten o’clock.

7. His father doesn’t go shopping every day.

8. Victor likes to drink tea.

9. He wants to be a teacher.

10. They often go to the club.

11. Nelly and Janet dance very well.

12. Ben lives in England.

13. She goes to bed at 10 o’clock.

 

4. Откройте скобки, задайте вопрос.

1. What (to be) your first teachers name?

2. What game Julia (to like) to play in childhood?

3. How many sons your grandmother (to have)?

4. How often they (to eat) in a restaurant?

5. What they (to buy) yesterday?

6. When the lesson (to begin)? It began at 10 o’clock.

7. What you (to see) in the zoo yesterday?

8. What your mother (to do) in the kitchen?

9. Where you (to study)?

 

5. Задайте вопросы и ответьте на них, используя слова в скобках.

1. Whom the teacher (to give) a good mark? (Kevin)

2. Who (to be) in Italy last month? (his uncle)

3. Where they (to be) yesterday evening? (in the park)

4. Who (to be) late for lessons yesterday morning? (Helen)

5. Where (to be) Helen and Martin yesterday? (at home)

6. Where (to be) you during the last winter holidays? (in London)

7. Who (to be) at the party yesterday? (all my friends)

8. When (to be) Kevin last in USA? (two years ago)

9. What time Kate (to be) at the institute yesterday? (from 8 till 15 o’clock)

 

 

Задание

 

 

Для выполнения домашнего задания необходимо усвоить следующий грамматический материал:

1. The Simple Present Tense (The Present Indefinite)

2. The Simple Past Tense (The Past Indefinite)

3. Общие, альтернативные и специальные вопросы

 

III вариант

1. Напишите специальные вопросы к следующим предложениям.

1. Every day Kate Fox gets up at 6.45.

2. My mother always tells the truth. (правда)

3. Moscow is the largest city in Russia.

4. I usually go away at weekends.

5. My uncle is an office–worker.

6. John and his friends go to the library.

7. The dog lies on the floor.

8. Ann sits at her desk.

9. A young man stands at the window.

2. Переведите предложения на английский в Present Indefinite Tense.

1. Моя сестра не читает книг.

2. Твой брат говорит по-французски?

3. Моя мама работает в больнице.

4. Мы пишем упражнения в школе. (exercise)

5. Наша бабушка любит спать на диване. (to sleep)

6. Его рабочий день начинается в 6 утра.

7. Где играют дети?

8. Твоя бабушка идет в магазин?

9. Мы не купаемся.

10. Катя играет на рояле.

11. Он покупает конфеты.

12. Куда идут дети?

13. Мы пишем упражнения в школе.

 

3. Трансформируйте предложения (поставьте глаголы в Past Indefinite).

1. For breakfast she has two eggs, a sandwich and a cup of tea.

2. It takes him two hours to do his homework.

3. My working day begins at seven o’clock.

4. We drink tea every morning.

5. I sleep in the daytime.

6. She watch TV in the morning.

7. My father works in the garden.

8. My sister eats sweets every day.

9. His father goes shopping every day.

10. My aunt is from Spain.

11. Every weekend Julia goes to the theatre.

12. Sometimes they eat in a restaurant.

13. My aunt often visits her parents.

 

4. Откройте скобки, задайте вопрос.

1. Where you (to be) yesterday?

2. When we (to be) last in England?

3. What Kate (to paint) last week?

4. Where I (to meet) him two hours ago?

5. Who (to ski) in the mountains in winter?

6. With whom he (to play) chess?

7. When you (to rest) at home?

8. Why Sergey (to come) home so late?

9. Who (to speak) French very well?

 

5. Задайте вопросы и ответьте на них, используя слова в скобках.

1. Where they (to be) three days ago? (in Moscow)

2. What trees (to be) in the garden several years ago? (apple trees)

3. Who (not to be) at the institute on Saturday? (Pete and John)

4. What film (to be) on TV an hour ago? (“As good as it gets”)

5. With whom your friends (to be) in the club yesterday? (their quests)

6. What actor (to be) at the concert-hall last Saturday? (M.Gibson)

7. When we (to be) last in England? (in August)

8. Who (to be) in the street 10 minutes ago? (my friend)

9. Who of them (not to be) at work last week? (Kevin and Chris)

 

Задание

Для выполнения домашнего задания необходимо усвоить следующий грамматический материал:

1. The Simple Present Tense (The Present Indefinite)

2. The Simple Past Tense (The Past Indefinite)

3. Общие, альтернативные и специальные вопросы

1. Напишите специальные вопросы к следующим предложениям.

1. I use my mobile phone every day.

2. He speaks very fast.

3. I get up at 8 o’clock every morning.

4. He goes to gym every Friday.

5. They waste a lot of money. (тратить)

6. My father loves loud music.

7. My sister goes to the college every day.

8. My working day (to begin) at seven o'clock..

9. The Earth goes round the Sun.

 

2. Переведите предложения на английский в Present Indefinite Tense.

 

1. Мой любимый вид спорта - теннис.

2. Мы всегда заняты, но мы очень счастливы быть вместе.

3. Она любит играть на скрипке?

4. Моя сестра не читает книг.

5. Я трачу свои карманные деньги на мороженое.

6. Он читает все время и не любит смотреть телевизор.

7. Наша бабушка любит спать на диване.

8. Ты носишь очки?

9. Мой папа - программист. Он не интересуется политикой.

10. Где твоя ручка? - Она в моем кармане.

11. Я и мой муж часто ходим в театр каждый месяц. Мы любим ходить в театр.

12. Я бегаю с собакой каждое утро.

13. Где вы живёте? Я живу в Лондоне, а моя сестра с мужем в Манчестере.

 

3. Трансформируйте предложения (поставьте глаголы в Past Indefinite).

 

1. Jane is fond of sports. She do her morning exercises every day.

2. He opens his window in the morning.

3. He often goes to the theatre on Sunday.

4. There is a book containing an interesting story on that shelf.

5. Mike eats ice – cream every day.

6. They often visit their grandmother.

7. We always go to the country for a weekend.

8. My mother always tells the truth.

9. She lives in the centre of London, near Hide Park.

10. My sister washes the dishes every morning.

11. Carol knows a lot of films.

12. She interviews people on new programme called “The World Today”.

13. I meet friends in restaurants and we chat.

 

4. Откройте скобки, задайте вопрос.

1. What time Andrea usually (to get) up?

2. When she (to catch) the bus?

3. What she (to do) on Saturday evenings?

4. How many you (to know) foreign languages?

5. How much fish you (to buy) yesterday?

6. Who (to sleep) in the living room?

7. Why he (not to swim) in the living room?

8. With whom she (to travel) to Spain last year?

9. Who (to wake up) their suns?

 

5. Задайте вопросы и ответьте на них, используя слова в скобках.

 

1. Who (to be) in a very difficult situation? (Ann)

2. Who (to be) his parents? (a doctor, a teacher)

3. How old (to be) Dickens when he died? (58)

4. When (to be) St. Valentine’s day? (14th February)

5. How much money (to be) on the shelf yesterday? (100 dollars)

6. Who of them (not to be) at the university last week? (Alice and Kate)

7. What (to be) your sister’s name? (Julia)

8. Where your mother (to be) 2 days ago? (in Kazan)

9. How many guests (to be) at your party yesterday? (15 guests)

 

 

Задание

Для выполнения домашнего задания необходимо усвоить следующий грамматический материал:

1. The Simple Present Tense (The Present Indefinite)

2. The Simple Past Tense (The Past Indefinite)

3. Общие, альтернативные и специальные вопросы

1. Напишите специальные вопросы к следующим предложениям.

1. My parents always spend their holidays at the seaside.

2. I sometimes meet your father at the station.

3. Twice a year students take their exams.

4. The students do not go to the library every day.

5. We work in the garden every day.

6. Denise is always patient with her students.

7. The weather is beautiful today.

8. My sister eats sweets every day.

9.

 

2. Переведите предложения на английский в Present Indefinite Tense.

 

1. На завтрак мы едим бутерброды.

2. Мы иногда пишем диктанты.

3. Ты играешь в шахматы? Нет, я не играю в шахматы, но я играю в шашки.

4. Я никогда не хожу в спортзал. Зато я регулярно бегаю утром по пляжу.

5. Вечером он посещает курсы английского языка.

6. Я часто слушаю радио по утрам.

7. Они живут на одной улице.

8. Он изучает историю России.

9. Девушка любит гулять в парке.

10. Мой брат очень хорошо играет на скрипке.

11. Сегодня солнечное и тихое утро.

12. Обычно я провожу лето в деревне у бабушки.

13. На завтрак я пью кофе с бутербродом.

 

3. Трансформируйте предложения (поставьте глаголы в Past Indefinite).

 

1. The computer doesn't work.

2. I don’t have a lot of free time, but I have one special hobby.

3. In summer I go sailing and play baseball.

4. We eat a lot of fruit in summer.

5. This news is very interesting.

6. I don’t drink milk, I drink tea or coffee.

7. The water in this pond is very clear.

8. We know each other very well.

9. I don’t come home late on Saturday.

10. Students don’t generally have much money.

11. British people drink a lot of tea, while Americans drink more coffee.

12. She speaks 2 foreign languages.

13. We usually play football but sometimes we play basketball.

 

4. Откройте скобки, задайте вопрос.

 

1. Who (to write) letters every week?

2. Where your friends (to rest) last summer?

3. Why must Mr.Payne (to go) to the department store today?

4. Where he (to study)?

5. Who (to know) everything about our plans?

6. What she (to cook) for dinner yesterday?

7. How many books Fred (to read) last month?

8. When you (to come) home yesterday?

9. When you (to go) to school for the first time?

 

5. Задайте вопросы и ответьте на них, используя слова в скобках.

 

1. What (to be) his favorite subject? (English)

2. What color (to be) your shoes? (black)

3. Who (to be) absent today? (Sidorov)

4. Who (to be) the most popular singer in your country? (Pugachova)

5. What furniture (to be) there in the shop? (sofa, armchair, table)

6. Who (to be) in Leningrad during the war? (grandfather)

7. What (to be) the distance between that village and Moscow? (50 miles)

8. Who (to be) the director of your company last year? (Mr. Smith)

9. What (to be) the price of the machine? (5 000 dollars)

 

 

1. Характеристика и организационная структура организации /или производственного структурного подразделения:

1. Полное наименование предприятия, (или структурного подразделения предприятия), основной вид и количественные показатели хозяйственной деятельности (объём произведённой продукции, общая площадь зданий и сооружений и др.).

2. Место расположения предприятия, область, город; общая площадь земель занимаемых организацией; площадь санитарно-защитной зоны организации /или промышленного узла, которому принадлежит организация; категория земель по целевому назначению (статья 7, Земельного кодекса) прилегающих к территории организации или границе санитарно-защитной зоны

3. Организационная структура организации /или производственного структурного подразделения.

4. Характеристика производственной деятельности с точки зрения образования отходов.

5. Анализ (комментарии) экологической политики предприятия.

6. Распределение ответственности на предприятии при осуществлении деятельности по обращению с отходами.

7. Изучение внутренних документов предприятия: документации системы экологического менеджмента, технологических инструкций, инструкций по эксплуатации технологического оборудования; систем защиты среды обитания; лицензий на обращение с отходами производства и потребления; паспортов отходов.

8. Определение видов экономической деятельности по классификатору (по ОКВЭД).

9. Определение всех видов отходов.

10. Определение класса опасности отходов (по ФККО).

11. Составление баланса массы отходов.

2. Расчёт платы за размещение отходов организации /или производственного структурного подразделения. Задание выполнить последовательно:

1. Рассчитать плату за размещение отходов с заполнением бланка отчетности.

Расчёт платы за размещение отходов

 

Класс опасности Норматив платы за размещение отходов Лимит на размещение отходов, т Размещение отходов в течение года Кэ Ки Плата в пределах лимита на размещение, руб. Плата за сверхлимитное размещение, руб. Итого, руб.
количество, т объект размещения Коэффициент
1 класс                    
2 класс                    
3 класс                    
4 класс                    
5 класс для добывающей промышленности                    
5 класс для перерабатывающей промышленности                    
5 класс прочие                    
Итого      

 

1.1. Установить размер платежей.

1.2. Определить ставку платы.

1.3. Рассчитать размер платы за размещение отходов.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Capital Punishment | Темы теоретической части контрольной работы
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-01-14; Просмотров: 1001; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.189 сек.