Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Християнське красномовство




ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №2

 

 

Теоретичні питання:

1. Притчі Ісуса Христа.

2. Красномовство як елемент апостольських проповідей.

3. Проповіді Василія Великого, Григорія Богослова, Іоанна Златоуста, Августина.

4. Християнське красномовство у Київській Русі 11-12 ст.

 

Вправа 1. Яка риторична фігура використана у наведених євангельських притчах?

„Ще подібно Царство небесне до скарбу, прихованому на полі, яке людина, знайшовши, сховала, і від радощів від нього йде, спродає все, що має, і купує те поле. Ще подібне Царство небесне до купця, який шукає добрих перлин і який, знайшовши одну дорогоцінну перлину,, пішов і спродав у се, що мав, і купив її. Ще подібне Царство небесне до неводу, що його кинуто до моря і який захопив риб усякого роду, і коли він наповнився, його витягли на берег і, сівши, добре зібрали у посудини, а погане викинули геть” (Матф. 13, 44-48).

 

Вправа 2. Які риторичні фігури застосовано у наведених уривках?

„Діти! Ви від Бога і перемогли їх; бо Той, Хто в вас, більше того, хто в світі” (1 Іоан 4,4);

„Бо відкривається гнів Божий з неба на всяке нечестя і неправду людей, що подавляють істину неправдою” (Рим.1,18);

„Так чиніть, знаючи час, що настав уже час пробудитися нам від сну” (Рим.13, 11).

 

Вправа 3. Скласти коротке повідомлення на одну з тем:

1) „Особливості риторичної майстерності Василія Кесарійського”;

2) „Риторичний канон Іоанна Златоуста”;

3) „Мислитель і ритор Аврелій Августин”.

 

Вправа 4. Схарактеризувати програму мовленнєвої поведінки і виховання в контексті наведених риторичних рекомендацій Василя Великого.

„Хай не буде в тебе софістичних прикрас у слові, промов гордовитих і рішучих, але в усьому відсікай величність. Будь добрим з другом, ласкавим зі слугою,, незлопам’ятним до зухвалих, людинолюбним до смиренних, утішай злощасних, відвідуй хворих, зовсім ні до кого не стався презирливо, вітай з приємністю, відповідай зі світлим обличчям, до всіх будь прихильним, доступним. Не хвалися сам, змушуй інших говорити про тебе, приховуй, скільки можеш, свої переваги, а в гріхах сам себе звинувачуй, та не чекай звинувачень від інших. Не будь тяжким у виговорюваннях, звинувачуй не скоро і не з пристрасним рухом, бо це – ознака зарозумілості, не засуджуй за малозначуще, ніби сам – суворий праведник”.

 

Вправа 5. Прочитати текст і з’ясувати, про якого видатного філософа, письменника, церковного і громадського діяча часів Київської Русі йдеться.

Про життя його відомо нам украй мало. Ми не знаємо навіть про те, де й коли він народився, коли помер, де його могила. Отак і супроводжують це сповнене високої духовності життя численні загадки.

Знаємо ж достеменно, що спершу був він пресвітером церкви в селі Берестове біля Києва, що весь свій час віддавав святим книгам і мав тоді на одному з Дніпрових схилів печеру, куди часто приходив молитися і писати в тиші свої твори. Їх написав чимало, й вони мали великий успіх у сучасників, але до наших днів дійшов тільки один із них, що називається „Слово про закон і благодать” – пристрасний монолог про самоствердження Русі, великої нації й могутньої, авторитетної в тодішньому світі держави. Він трактує прийняття християнства не просто як новий важливий історичний період у житті Русі, а як прилучення її до важливих духовних і моральних істин, до благодаті.

Його „Слово...” засвідчило, що в його особі Русь мала видатного філософа й письменника. І він належить не тільки тому часові, а й нам, його нащадкам (М.Слабошпицький).

 

Вправа 6. Опрацювати фрагмент із найдавнішої проповіді Іларіона і з’ясувати, що складає особливості його риторичної спадщини.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-02-01; Просмотров: 83; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.