Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Use expressions from the table to talk about a book or paper you have recently read.




Сontradicts, provides, uses, refers to, states, gives.

Ex. 2. Fill in the correct preposition.

LANGUAGE TRAINING

Ex. 1. Fill in the correct word from the list. Then choose any item and make up a sentence:

short, thorough, level of, electronic, distinctive, collected, primary, concise, unanswered, publicly, sectioned, complete, commonly, verified.

 
  1. ………………………….…...overview
  2. …………………….…...understanding
  3. ……………………………...statement
  4. ……………………….……….version
  5. ……………………bibliographic entry
  6. ………….…………..reading difficulty
  7. ……………………….…….objectives
 
  1. ……………………………..available
  2. ………………………….….logically
  3. ………………………………….data
  4. …….………………………..findings
  5. ………………………………features
  6. ………………………………believed
  7. ……………………………..questions

To take advantage ……. smth; to be proposed ………. smth; to be concerned ………. smth;in favor……… smth;to depend ……… smth;due………. smth;to be based……….. smth;in order………do smth; to be directed ………… smth; in addition ………… smth; to refer ………smth.


Ex. 3. Fill in the gaps using the words from the list:

criteria, in conformity, summary, outline, scope, provide, conclusion, dissertations.

An abstract is usually a 1)…………… provided for a specific purpose in an academic context. For example, at most universities students submitting 2)…………….. have to provide an abstract, too. This has to conform to specific, given 3)……………. Similarly, when scholars and scientists send papers to scientific periodicals they are often required to 4)…………… an abstract, again 5)……………… with specified criteria. An abstract should give an 6)……………… of the hypothesis and the 7)…………………. and should indicate the 8)……………… of the dissertation or article[12].

Ex. 4. Fill in the table with an appropriate verb from the list:

 
  1. ……………………………….
  2. ……………………………….
  3. ……………………………….
  4. ……………………………….
  5. ……………………………….
  6. ……………………………….
  a solid rationale for choosing the topic logical arguments to support his ideas some commonly believed ideas any previous works on the topic the primary objectives and scope of the study special priority to verified findings

e.g. This paper provides the rationale for developing students ' intercultural competencies.

 

Ex. 5. Read the following book notes published in The New York Review of Books (January 10 – February 6, 2013). Underline the words related to the word book. Fill in the gaps in the table below.

 

 

[Книга] захватывающая, увлекательная riveting
смелая, своевременная и ярко написанная ambitious, timely, and eloquent
  original
  eye-opening
написанная с особым талантом и чувством юмора written with flair and humor
  deeply researched
проницательная/глубокая full of insight
резкая, критическая, бескомпромиссная incisive
тонкая/ поучительная perceptive and revealing
  erudite and elegant
  careful and convincing
  compellingly written
основанная на большом количестве документов richly / massively documented
красиво иллюстрированная  
убедительно написанная well argued
стимулирующая к размышлению  

Ex. 6. In pairs, speak about a research book/ paper you have enjoyed. Use the exercise above to fill in the gaps.

 

A. Have you read the latest book by …..? I’ve heard so much about it.

B. Yes, I have. My advisor lent it for me.

A. What is your opinion of the book?

B. I think this is a ……… book. I think you must read it by all means.

A. What did you like so much about it?

B. Well, it gives the best overview….…

A. Sounds interesting. Tell me more!

B. The author takes particular interest in …




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-02-01; Просмотров: 109; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2025) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.