Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Стиль класицизм. Вплив античності. Проекти костюмів Ж.-Л. Давида


 

Французький революційний конвент надавав більшу важливість формам костюма революційного народу й доручив одному з видатних художників Франції Жаку-Луи Давидові створити проекти національних костюмів третього стану, тобто буржуазії й народних мас. Художник створює їх під прямим впливом римської класики. Цей вплив позначився в колірному рішенні, у формі доповнень, прикрас, головних уборів. Білого, синього, червоний кольору - символи волі, рівності, братерства - переважають у кольорі курток, жилетів, шарфів, спідниць, головних уборів. Фригійські ковпаки із триколірними кокардами, легені шарфи, що розвіваються, драпіровані чоловічі плащі і античні жіночі туніки, представлені в ескізах костюмів Давида, були затверджені конвентом як відбили ідеал часу. Однак у життя були перетворені лише їхні окремі елементи.

Французький костюм періоду революції перебував під впливом класицизму, що затверджує нові естетичні подання і нову форму костюма без каркаса і багатовікової пишності прикрас.

 

Рис. 10.2

У жіночому одязі - це тонке муслінове або батистове світле плаття без обробки й прикрас, надівається на трико або на оголене тіло. Висока лінія талії визначає співвідношення пропорцій короткого ліфа й довгої прямої спідниці: 1:6 у фас, 1:6,5 у профіль і 1:7 з боку спини (завдяки невеликому шлейфу позаду). Силует жіночої фігури вписується у витягнутий прямокутник зі сторонами, приблизно рівними ширині плечей, талії, стегон і низу спідниці. М'який ліф із глибоким вирізом, плавно спадаюча, закладена позаду зустрічними складками спідниця, колір, колорит і фактура тканини нагадують античний костюм (рис. 10.2). Роль гиматіїв, палл і інших верхніх античних одягів виконують найтонші індійські кашемірові шалі. Червоні, блакитні, бірюзові, ясно-коричневі з облямівкою орнаменту, вони покривають шию, плечі, виразно завершуючи прекрасний образ. Відомі французькі художники Ж.-Л. Давид, Ф. Жерар малюють у таких платтях знаменитих французьких красунь - мадам Рекамье, Тальен.

Головні убори також наслідували античної форми - обручі, сітки, діадеми, пишні пов'язки зі страусовим пір'ям, оксамитові і шовкові стрічки підтримували зачіски із грецьким вузлом або короткі кучеряві стрижки.



Туфлі - плоскі на низькому підборі, світлих тонів зі шнурівкою зі стрічок, що обплітають ногу на зразок грецьких сандалій.

Рис. 10.3. Жіночі туфлі конструкції «човник» 1780-х років

 

Поряд з існуванням моди, що різко розходиться з колишньої, продовжує розвиватися тенденція, що намітилася раніше, до простоти, зручності, діловитості, характерної для буржуазії цього періоду. У чоловічому костюмі існують темний вовняний фрак, світлий жилет, замшеві кюлоти (рис.10.4). У жіночому костюмі - прямі плаття без каркасної основи з вузьким прилягаючим ліфом, прямій збірчастою спідницею, короткі карако і казакіни, фартухи, нагрудні косинки і шалі, що перехрещуються на груди і зав'язуються позаду (рис.10.5).

Рис. 10.4 Рис. 10.5

 

3. Розроблення загального типу міського європейського костюма на початку XIX століття

 

Початок XIX ст. знаменується промисловим переворотом у Західній Європі, бурхливим ростом продуктивних сил, установленням буржуазних виробничих відносин. Потужний технічний прогрес, зміни соціального складу суспільства, концентрація населення у великих містах різних європейських країн створюють основу для завершення процесу утворення єдиного європейського міського костюма, що усе більше втрачає риси місцевої і національної своєрідності.

Розвиток моди в XIX ст. відбувається дуже інтенсивно й зачіпає в основному жіночий одяг, у той час як форми чоловічого костюма усе більше стабілізуються. На перше місце висуваються його практичність, доцільність, строгий зовнішній вигляд. Це пояснюється насамперед, що змінився образ життя, естетичні ідеали XIX ст. і положення жінки в буржуазному суспільстві.

Першість в області жіночої моди як і раніше залишається за Францією, чоловічий - за Англією. Поряд з ускладненням соціальних функцій моди значно розширюється сфера її впливу в суспільстві.

 

Контрольні запитання:

 

1. Які зміни відбулися в чоловічому і жіночому костюмах під впливом Великої французької буржуазної революції?

2. Охарактеризуйте стиль «класицизм».

3. Який естетичний ідеал краси періоду класицизму?

4. Назвіть основні види і форми жіночого та чоловічого одягу Франції початку XIХ століття.

5. Який проект створення національних костюмів для буржуазії і народних мас доручив Французький революційний конвентЖаку-Луи Давидові? Чи набув життя цей проект?

6. Яки риси характерні костюмам початку XIX століття?

 

 

Лекція №11

Тема:«Костюм Західної Європи XХ століття»

План:

1.Демократизація костюма під впливом соціально-економічного розвитку суспільства

2.Стиль модерн. Тканини і орнаменти. Відомі кутюр’є початку ХХ століття.

3.Розвиток жіночого костюма в 1915-1925 роках

Мета: - ознайомлення з історією розвитку костюму XХ століття;

- відображення в костюмі культури і побуту людей різних країн Західної Європи в період соціально-економічному розвитку суспільства.

 

Ключові слова: Перша Світова війна, Будинки моди, кутюр’є, Паризька виставка, модерн, корсет, s-подібна форма, кльош, костюм-тайєр, капелюхи з бантами, квітами і пір’ям, плаття «реформ», вільні форми, Поль Пуаре.

 

Кількість годин: 2

 

Література:

1. Пармон Ф.М. Композиция костюма.- М.: Легпромбытиздат, 1985.

2. Каминская Н.М. История костюма. - М.: Легпромбытиздат, 1985.

3. Рачинская Е.И., Сидоренко В.И. Моделирование и художественное оформление одежды/Серия «Учебники, учебные поосбия». – Ростов н/Д. Издательство «Феникс», 2002.

4. Блейз А. История в костюмах. – М.: ОЛМА-ПРЕСС Экслибрис, 2002.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Одяг санкюлотів | Стиль модерн. Тканини і орнаменти. Відомі кутюр’є початку ХХ століття

Дата добавления: 2013-12-13; Просмотров: 3444; Нарушение авторских прав?;


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



ПОИСК ПО САЙТУ:


Читайте также:
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2022) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление
Генерация страницы за: 0.03 сек.