Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Костюм 50-80 років

Радянський костюм першого післявоєнного років відбив подальший розвиток асортиментів і силуетних форм попереднього періоду.

В одязі залишаються гімнастерки, френчі, штани галіфе, широкі шкіряні пояси, строгі ділові плаття і костюми, часто комбіновані з різних тканин. У силуеті підкреслюються широкі та високі плечі.

В 1949-1950 рр. в європейській моді затвердилися «мирні» форми одягу змінюється воєнізований силует і асортименти костюма і в СРСР.

У ці роки відкриваються нові Будинки моделей у Горькому, Ростові-на-Доні, Новосибірську, Мінську, Тбілісі. Московський Будинок моделей в 1949 р. реорганізується в Загальносоюзний Будинок моделей одягу. В 1953 р. він уперше бере участь у Міжнародному конкурсі одягу в Празі.

 

Рис. 16.4

У моді кінця 50-х рр. провідним силуетом жіночого одягу стає прямий сорочковий, що мало велике значення для розвитку масового виробництва. Конструкція цього силуету прекрасно виявляла і виразність нових тканин з хімічних волокон.

Першими зразками діяльності радянських модельєрів разом з текстильниками були молодіжні костюми, створені до VI Всесвітнього фестивалю молоді і студентів, що проходив у Москві в 1957 р. Яскраві, барвисті, з недорогої тканини спідниці, блузки, сорочки мали успіх у молоді.

 

 

 

Рис. 16.5 Рис. 16.6 Рис. 16.7

 

В 1958 р. до Всесвітнього конкурсу одягу були розроблені нові вимоги: створення масового одягу з недорогих тканин, сучасних моделей за народними мотивами. Першу і другу премії одержала художниця Загальносоюзного Будинку моделей В. Аралова за моделі платтів «Плахта» і «Суздаль». Обоє плаття - зі штучного шовку прямого сорочкового силуету (рис. 16.4).

В усьому світі стають відомі імена молодих радянських художників В. Зайцева, Л. Телєгіній, О. Стерлиговой, С. Качарави, Т. Осмеркиної та ін.

У моделі «Червоні дияволенята» (рис. 16.5) художниці ОДМО Н. Пантелеймоновою використовуються й прямі асоціативні зв'язки (форма будьонівки, шинелі, польової сумки, шкіряний пояс), і сучасне трактування модного молодіжного одягу (яскравий колір, контрастні колірні сполучення, модний силует, довжина, доповнення). Героїці громадянської війни присвячений костюм художниці Л. Селивановій (рис. 16.6). Червоні бейки обробки, навісні петлі, форма застібки успадковують прикмети військового років.

Художник В. Зайцев створює серію сарафанів за мотивами російського народного одягу (мал. 16.7). Їхня стилізація - від північних російських селянок Білібіна, від «Московської дівчини XVII ст.» Рябушкіна. Але в той же час це моделі сучасні за покроєм і методам обробки. Ще одна особливість моди 60-х рр.: створення моделей під девізами глибокого змісту: «Псковитянка», «Космос», «Сибір», «Русь», «Невський проспект», «Російська казка», «Бурштиновий берег», «Наталка-Полтавка». На рис. 16.8 вечірнє плаття «Росія» Т. Осмеркиної, що заслужила високе визнання на Всесвітньому фестивалі мод у Москві 1967 р.

Уже на початку 60-х рр. багато Будинків моделей, у тому числі й ОДМО, переходять до розробки моделей по одній конструктивній основі. Цей метод одержав свій подальший розвиток у роботі колективу Спеціального художньо-конструкторського бюро Міністерства легкої промисловості РСФСР і став основним методом при розробці промислових колекцій моделей.

70-е рр. - період промислового моделювання радянського костюма, його розвитку на індустріальній основі. З модних стандартних виробів, взаємозамінних або тих, що носять одночасно, створюється сучасний костюм.

 

Рис. 16.8

В 80-і рр. значно обновляється асортименти тканин і інших матеріалів. Костюм видозмінюється як комплект одягу. Одяг 80-х рр. являє собою багатопредметний багатошаровий ансамбль, у якому частини надіваються одна на іншу своєрідними ярусами. Блузони, куртки, жилети, штани, спідниці, комбінезони просторі й об'ємні, вони доповнюються рисунчатими панчохами, гетрами, головними пов'язками, прикрашаються аплікаціями. Поряд з молодіжним в одязі зберігається класичний стиль із почуттям строгої міри в деталях, стриманістю і елегантністю доповнень.

Успіхи науки і техніки сприяють створенню нових матеріалів для одягу - штучного хутра, штучних замші, шкіри, плівкових і нетканих матеріалів, матеріалів зі спеціальними видами обробки, м'яких, еластичних і полегшених трикотажних полотен.

 

Контрольні запитання:

 

  1. Який вигляд мав костюм періоду воєнного комунізму?
  2. Який вигляд мав костюм червоноармійця?
  3. Які модельєри працювали над створенням радянського побутового костюму 20-х років?
  4. Які силуети були у побутових костюмів 20-х років? З яких тканин ці костюми виготовляли?
  5. Як розвивалася швейна галузь у СРСР в 40-і роки?
  6. Яким був розвиток асортиментів і силуетних форм в костюмах 50-80-х років?

Лекція №17

Тема:«Народні традиції в сучасному костюмі»

План:

1. Народний костюм - джерело творчого натхнення у створенні сучасного одягу

2. Поява фольклорного стилю в одязі у світі моди

3. З чого складається етнічний стиль в одязі

Мета: - ознайомлення з народними традиціями в костюмі, що завжди притягували увагу як модельєрів так і споживачів їх виробів;

- відображення в сучасному костюмі культури і побуту людей різних країн світу.

 

Ключові слова: фольклор, етнічний стиль, хіпі, гармонія з природою, Ів Сен Лоран, Жан-Поль Готье, Кензо, еклектика.

 

Кількість годин: 2

 

Література:

1. Пармон Ф.М. Композиция костюма.- М.: Легпромбытиздат, 1985.

2. Каминская Н.М. История костюма. - М.: Легпромбытиздат, 1985.

3. Рачинская Е.И., Сидоренко В.И. Моделирование и художественное оформление одежды/Серия «Учебники, учебные поосбия». – Ростов н/Д. Издательство «Феникс», 2002.

4. Блейз А. История в костюмах. – М.: ОЛМА-ПРЕСС Экслибрис, 2002.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Розвиток швейної промисловості в 40-х роках | Поява фольклорного стилю в одязі у світі моди
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-13; Просмотров: 775; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.