Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Семінарсько-практичне заняття 5

Теми для доповідей та авторефератів

ü Роль батьків у впровадженні інклюзивної освіти.

ü Інклюзивна школа - осередок громади.

ü Педагог інклюзивної школи: десять кроків до вдосконалення.

ü Як створити школу для учнів?

1. Список рекомендованої літератури та корисні ресурси:

2. Lupart, J., & Webber, C.F. (2002). Canadian schools in transition: Moving from dual education systems to inclusive schools. 1 Exceptionality Education Canada, 12(2), 7-52.

3. Loreman, T. (2007). Seven pillars of support for inclusive education: Moving from «Why?» to «How?» International Journal of Whole Schooling, 3(2), 22-38.

4. Loreman, T., Deppeler, J.M. & Harvey, D.H.P. (2005) Inclusive education: A practical guide to supporting diversity in the classroom.

5. Deppeler, J., Loreman, T., & Sharma, U. (2005). Recon- ceptualising specialist support services in inclusive classrooms. Australasian Journal of Special Education, 29(2), 117-127.

6. Polloway, E. A., Patton, J. R, Smith, J. D„ & Smith, T. E. C. (1996). Historic Changes in Mental Retardation and Developmental Disabilities. Education & Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 31(1), 3-12.

7. Barnes, M. K. 1999. Strategies for collaboration: A collaborative teaching partnership for an inclusion classroom. Ainscow, M. Developing inclusive schools. Deppeler, J. Improving inclusive practices in Australian schools: creating conditions for university-school collaboration in inquiry.

8. MacKinnon. Equity, Leadership & Schooling.

9. Ainscow, M., Muijs, D., West, M.Using collaboration as a

10. strategy for improvement.

11. Cochran-Smith, M., Lytle, S. Relationships of Knowledge and Practice: Teacher learning in community. Warren Little, J.W. Inside Teacher Community: Representations of classroom practice.

12. Hord, S. M. Professional Learning Communities: What are

13. they and why are they important?

14. Way, C. Changing Practice with Collaborative Inquiry.

15. Way, Cynthia. Teacher Development: A Strategy for School Improvement.

16. http://knowledgeloom.org/pd

17. www.includingsamuel.com

18. www.includingsamuel.com/screenings/host

19. www.IncludingAllKids.org

20. www.includingsamuel.com

21. www.includingsamuel.com/resources

22. http -.//groups.to/includingsamuel/

23. www.includingsamuel.com/screenings/host

24. http://knowledgeloom.org/pd

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Завдання для письмового самостійного виконання | Навчальна вправа
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-14; Просмотров: 272; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.