КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Фондова лекція
з філософії (назва навчальної дисципліни)
ТЕМА Пізнання як предмет філософського аналізу (назва навчальної теми)
Навчальний час 2 години
Для студентів навчально-наукового інституту права та психології (назва навчально-наукового інституту, факультету)
Обговорено та ухвалено на засіданні кафедри " " ____________ 2010 року,
протокол № ____
Київ - 2010 Додаток З Вид лекції: навчально-пояснювальна. (вказується у відповідності до наведеної в методичних рекомендаціях класифікації) Дидактичні цілі: Навчальні: сформувати у студентів цілісне уявлення про пізнання як предмет філософського аналізу, розкрити поняття суб’єкта та об’єкта пізнавальної діяльності, різновиди пізнання; висвітлити загальні тенденції формування гносеології як окремої галузі знання в історії філософії; сприяти осягненню істини як ключової гносеологічної категорії, виокремити різні підходи до витлумачення істини та сприяти розумінню їх відмінностей та меж застосування; Розвиваючі: розвивати інтелектуальні здібності, мовлення, пам'ять, увагу, самостійність мислення, спостережливість, активність, творчість студентів, прищеплювати їм раціональні способи пізнавальної діяльності; Виховні: сприяти формуванню філософського світогляду, моральних, естетичних та інших якостей особистості, відповідальності «передбуттям». Міжпредметні та міждисциплінарні зв’язки: Забезпечуючі дисципліни Забезпечувані дисципліни методи та методологія наукового дослідження; соціологія; філософія права Навчально-методичне забезпечення лекції: Наочність карти, схеми, дошка, крейда та плакати (перелік наочних засобів, що планується застосувати) Технічні засоби навчання комп’ютер, мультимедійне забезпечення
ПЛАН ЛЕКЦІЇ: 1. Гносеологія як філософське вчення про пізнання. 2. Проблема пізнання: історико-філософська ретроспекція. 3. Істина: множинність підходів та критеріїв. Рекомендована література: 1. Філософія: Навчальний посібник (за ред. І.Ф. Надольного).-К.,2001. 2. Філософія: Навчальний посібник для студентів і аспірантів вищих навчальних закладів (за ред. Є.М. Причепія).- К.,2001. 3. Філософія: Підручник (за ред. В.П. Андрущенко). – Х., 2000. 4. Філософія: Підручник для вузів (за ред. Г.А. Заїченка). – К., 1995. 5. Алексеев П.В., Панин А.В. Теория подсознания и диалектика. – М.,1991. 6. Андрос Е.И. Истина как проблема познания и мировоззрения. – К.. 1984. 7. Диалектика. Познане. Наука. –М., 1988. 8. Звиглянич В.А. Научное познание как культурно – исторический процесс. – К.,1989. 9. Кочергин А.Н. Научное познание: формы, методы, подходы. – М.,1991. 10. Швырев В.С. Анализ научного познания: основные направления, формы, проблемы. – М.,1988. 11. Шевченко В.І. Концепція пізнання в українській філософії. –К.,1993.
В С Т У П
Пізнання є специфічним різновидом духовної діяльності, процесом осягнення навколишнього світу, отримання й накопичення знань. Знання – це інформація про світ, яка існує у формі певної суб’єктивної реальності, це ідеальний образ дійсності. Отже, пізнання та знання співвідносяться як процес і результат. Процес пізнання охоплює певну кількість взаємоорганізованих елементів: об’єкт, суб’єкт, знання як результат дослідження. Відомий німецький філософ проголосив низку ключових філософських питань, одним із яких було: «Що я можу знати?». Питання про межі гносеологічних можливостей виникло ще на ранніх етапах розвитку філософії, особливо артикульоване у філософських побудовах давньогрецьких софістів і скептиків. Відповіді на кантівське питання складають широкий спектр – від гносеологічного оптимізму (віру в абсолютні можливості людського розуму цілковито пізнати навколишній світ) до агностицизму (повне чи часткове заперечення пізнаваності світу). Тема присвячена пізнанню як предмету філософського аналізу, її опанування передбачає осягнення історико-філософської логіки розвитку гносеологічної проблематики, основних підходів до її витлумачення, а також специфічного категоріального апарату. Отже, сьогодні ми виносимо на обговорення пізнання як предмет філософського аналізу. Дану тематику в навчальних цілях доцільно згрупувати у три навчальні питання: 1. Гносеологія як філософське вчення про пізнання. 2. Проблема пізнання: історико-філософська ретроспекція. 3. Істина: множинність підходів та критеріїв.
Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 418; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |