Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Функції ігротерапії




Основні функції психолога, провідного ігрові заняття

Основні психологічні механізми корекційного впливу гри

1. Моделювання системи соціальних відносин в наочно-дієвій формі в особливих ігрових умовах, наслідування їх дитиною і орієнтування в цих відносинах.

2. Зміна позиції дитини в напрямку подолання пізнавального і особистісного егоцентризму і послідовної децентрації, завдяки чому відбувається усвідомлення власного "Я" в грі і зростання соціальної компетентності і здібності до вирішення проблемних ситуацій.

3. Формування (поряд з ігровими) реальних відносин як рівноправних партнерських відносин співпраці та кооперації між дитиною і однолітком.

4. Організація поетапної відпрацювання в грі нових, більш адекватних способів орієнтування дитини в проблемних ситуаціях, їх інтеріоризація і засвоєння.

5. Формування здатності дитини до регуляції діяльності на основі підпорядкування поведінки системі правил, які виробляються в процесі програвання ролей.

1. Створення атмосфери прийняття дитини.

2. Емоційне співпереживання дитині.

3. Відображення і вербалізація її почуттів і переживань в максимально точній і зрозумілій дитині формі.

4. Забезпечення в процесі ігрових занять переживання дитиною почуття досягнення власної гідності і самоповаги.

В організації терапевтичного процесу виокремлюють діагностичну, терапевтичну і навчальну функції гри. Всі три пов'язані між собою і реалізуються як в спонтанній грі.

1. Діагностична функція полягає в уточненні психопатології, особливостей характеру дитини і взаємин з оточуючими. Спостереження за грою дозволяє отримати додаткову інформацію. У грі дитина на сенсомоторном рівні демонструє те, що вона коли-небудь переживала. Іноді такий зв'язок досить очевидний, але іноді він може бути опосередкованим.
Діти більш повно і безпосередньо виражають себе в спонтанній, ініційованій ними самими грі, ніж у словах. А вимагати від дитини, щоб вона розповідала про себе, значить – автоматично створювати бар'єр в терапевтичних стосунках, як би кажучи дитині: «Ти повинен піднятися на мій рівень спілкування і використовувати для цього слова».

2. Терапевтична функція гри полягає в наданні дитині емоційного і моторного самовираження, відреагування напруги, страхів і фантазій, дає можливість організувати свій досвід. Для дитини важливий процес гри, а не її результат. Вона розігрує минулі переживання в нових формах поведінки. Аналогічним чином вона намагається вирішити свої проблеми і внутрішні конфлікти.
Результати обстежень показують, що в процесі гри зміцнюються і розвиваються психічні процеси, створюються адекватні форми психічного реагування.

3. Навчальна функція гри полягає в перебудові відносин, розширенні діапазону спілкування і життєвого кругозору, реадаптації та соціалізації. Гра для дітей – спосіб навчитися тому, чому їх ніхто не може навчити. Це спосіб набуття нового життєвого досвіду. Дітей не потрібно вчити грати, не потрібно змушувати їх грати. Діти граються спонтанно, не переслідуючи якихось певних цілей. І научіння, тобто набуття досвіду, відбувається поступово і непомітно в процесі гри.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 509; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.