Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Зберегти_простір, відокремити]

Якщо король_супротивника_на_краї і королі_поруч

RuleName: іf Condіtіon then AdvіceLіst

Ім'яправила: якщо Умова то СписокПорад

Умова - це логічний вираз з імен предикатів, з'єднаних між собою логічними зв'язками і, або, ні.

СписокПорад - список імен елементарних порад. Наведемо приклад правила під назвою "edge_rule" "правило_кута" із ендшпіля "король і тура проти короля":

правило_кута:

то [мат_2, потіснити, наблизитись,

 

Це правило стверджує: якщо в поточній позиції король супротивника перебуває у куті, а король гравця наблизився до нього (точніше, відстань між королями менша чотирьох кліток), то спробувати виконати в зазначеному порядку приоритетів наступні поради: "мат_2", "потіснити", "наблизитися", "зберегти_простр", "відокремити". У цьому списку елементарні поради розташовані в порядку зменшення важливості поставлених цілей: спочатку спробувати поставити мат у два ходи; якщо не вийде – спробувати "затиснути" короля супротивника в куту і т.д. Зверніть увагу на те, що при відповідному визначенні операторів наведене правило стане синтаксично допустимим твердженням Прологу.

Кожну елементарну пораду можна визначити також у формі прологовського твердження:

advіce(AdvіceName, BetterGoal: HoldіngGoal: Us_Move_Constraіnts: Them_Move_Constraіnts). порада(Ім'яПоради, КращаЦіль: Консервативна_ціль: Обмеження свого ходу: Обмеження чужого ходу).

 

Цілі - це вирази, що складаються з імен предикатів і логічних зв'язок і, або, ні. Обмеження на ходи сторін - це теж вирази, що складаються з імен предикатів і зв'язок і та потім ( and і then), де і має звичайний логічний зміст, а потім ( then) встановлює впорядкованість. Наприклад, обмеження в ході наступної форми:

Огр1 потім Огр2 (MCІ then MC2)

означає - спочатку розглянути ходи, що задовольняють обмеженню Oгp1, а потім - ті, що задовольняють Огр2.

Наприклад, елементарна порада щодо мата у два ходи в ендшпілі "король і тура проти короля", записаний згідно такому синтаксису, має вигляд:

порада(мат_2, мат:

не втрата_тури:

(глибина = 0) і дозвол потім (глибина = 2) і хід_шах:

(глибина = 1) і дозвол).

Тут краща ціль - мат, консервативна ціль - не втрата_тури. Обмеження на ходи гравця означає: на глибині 0 (тобто в поточній позиції) спробувати будь-який дозвол ений хід і потім на глибині 2 (наступний хід гравця) пробувати тільки ходи із шахом. Глибина вимірюється в напівходах. Обмеження на ходи супротивника: будь-який дозволений хід на глибині 1.

У процесі гри таблиця порад використається багаторазово аж до закінчення гри, при цьому виконується наступний основний цикл: побудувати форсоване дерево, потім грати відповідно до цього дерева, поки не відбудеться вихід з нього; побудувати інше форсоване дерево і т.д. Форсоване дерево будується щораз у такий спосіб:

· береться поточна позиція Поз і проглядаються одне за одним усі правила таблиці порад;

· для кожного правила співставляється Поз із попередньою умовою цього правила і перегляд припиняється, коли буде виявлене правило, для якого Поз задовольняє попередній умові. Тоді треба розглянути список порад знайденого правила:

o обробити елементарні поради одну за одною, поки не буде побудовано форсоване дерево, що представляє детальну стратегію гри в цій позиції.

Слід звернути увагу на суттєвість того порядку, у якому перелічуються правила в таблиці порад. Правило, яке реально використовується, - це перше з тих правил, попередні умови яких узгодяться з поточною позицією. Для будь-якої можливої позиції повинно існувати принаймні одне таке правило. З нього береться список порад, і перша здійснювана порада списку використовується в грі. Таким чином,

таблиця порад це програма найвищою мірою непроцедурного характеру.

· Інтерпретатор мови AL0 приймає на вході деяку позицію,

· а потім, "виконуючи" таблицю порад, будує форсоване дерево, що визначає стратегію гри в цій позиції

.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Виконуємість поради | Выполн( Совет, Поз, Поз, ФДер)
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 313; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.