Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Л.М. Толстой




Толстой і Україна.

захоплюється поезією Т.Шевченка, цікавився творчістю Г.Сковороди, був особисто знайомий із Марком Вовчком, M Заньковецькою.

На зустрічі з групою українських студентів говорив: «Щасливі ви, що народилися серед народу з такою багатою душею, народу, який уміє відчувати свої радощі й так чудово виливати свої думи, свої мрії, свої почуття заповітні. Хто має таку пісню, тому нічого боятися за своє майбутнє. Його час не за горами. Вірте чи ні, жодного народу простих пісень я не люблю так, як вашого. Під їхню музику я відпочиваю. Стільки в них краси й грації, стільки здорового і молодого почуття та сили!»


У Севастополі споруджено пам'ятник Льву Миколайовичу Толстому. На пам'ятній дошці з чорного мармуру з барельєфом Л.М.Толстого- напис (російською мовою):

«Великому російському письменнику Л.М.Толстому - учаснику оборони Севастополя на 4-му бастіоні 1854-1855 pp.» Великий російський письменник Л.М.Толстой, що брав участь в обороні Севастополя в чині підпоручика артилерії, відобразив видатні подвиги її героїв у знаменитих "Севастопольських оповіданнях"

письменник
  - засновує школу - редактор педагогічного журналу, видає одинадцять статей про школу і педагогіку ("Про народну освіту", "Виховання й освіта", "Про суспільну діяльність у галузі народної освіти", "Про методи навчання грамоті") - підручники "Абетки", "Книги для читання" Вимоги до освіти: зближення школи з життям, прагнув поставити її на службу запитам народу, а для цього активізувати процеси навчання і виховання, розвивати творчі здібності дітей.
Філософ, соціолог - сподвижник мирного співіснування, яке мало на меті допомогти селянам вирішувати їхні суперечки з поміщиками про землю. -захоплюється ідеями Ж, Ж. Руссо з його критикою цивілізації, ідеалом «природної людини». - програма «опрощення», яка передбачала відмову від зайвого, надмірного переобтяження людини здобутками соціального та науково-технічного поступу, Теза - непротивлення злу насильством - формулює «мисль сімейну», перевіряє, наскільки цінності світу відповідають природній нормі. - піддає критичному перегляду головні догмати і принципи навчання офіційної церкви. - основи духовності закликає шукати в народі.

Ф

- проблема роз'єднаності Росії, несумісності народних ідеалів і звичаїв освічених класів.

- проблеми родини,

подружнього життя, становище жінки, тогочасний інститут шлюбу.

- проблеми війни і миру: війна -
"не правильний, гарний і
блискучий стрій, з музикою й
барабанним боєм, з майоріючими
прапорами і гарцюючими
генералами", а "справжній її вияв

- в крові, в стражданнях, у
смерті".

- теми моралі, досягнення ідеалу

духовної гармонії трагедія

післяреформеного села,

де під "владою грошей"

занепадали вікові патріархальні

порядки.

- фольклорні сюжети,

виразні засобами усної творчості

- психологічні та соціальні
контрасти: дворяни-землевласники, які живуть у місті, голодне село, позбавлені землі селяни. Образи перших дані сатирично, других автор зображує як людей розумних і позитивних.


- у романі «Ранок поміщика» письменник уперше - 1860-х р. його переповнювали реформаторські

Ідеї.

У трактатах "Сповідь" і "Так що ж нам робити?" виступає одночасно як художник, як публіцист, як глибокий психолог і сміливий соціолог-аналітик.

педагог

Релігійно-філософські твори: "Критика догматичного богослов'я", "У чому моя віра?", "Об'єднання, переклад і дослідження чотирьох Євангелій", "Царство боже усередині вас", де піддає критичному перегляду головні догмати і принципи навчання офіційної церкви.

У "Сповіді" (1879-1882) письменник говорить про перевороту своїх поглядах, зміст якого він бачив у розриві з ідеологією дворянського класу і переході на сторону "простого трудового народу".

- критикує православну релігію і російську державність, переписує Євангеліє, відмовляється від споживання м'яса, культивує «опрощення».. - прекрасними вважав тільки ті твори, які повчали, показували шляхи спасіння.

Під впливом виступів Толстого з різних приводів сформувався і громадський рух — «толстовство». Його прихильники жили в комунах, разом обробляли землю, намагалися очиститися релігією, дотримувалися ідеалів непротивлення.

За задумом письменника, твір мав довести, що диво можливе, що такий грішник, як Нехлюдов, здатний змити із себе бруд І оновитися.


- перший у світовій літературі правдиво показав - героями є люди прості, скромні, часто навіть сором'язливі, без будь-яких проявів показної, декоративної хоробрості.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 373; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.