КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Передача параметрів функцій
Області видимості змінних У середині функцій можна об’являти змінні. Вони доступні лише для коду цієї функції. Такі змінні називають локальними. Змінні, що об’явлені поза межами будь-якої функції, називаються глобальними. До них можна звертатися у тілі будь-якої функції. Якщо об’явлені глобальна та локальна змінні з однаковими іменами, пріоритет має локальна змінна. int i = 10; // глобальна змінна void main() { int a, i = 20; // локальні змінні a = i * 5; // a = 100 }
Під час написання програми слід мінімізувати кількість глобальних змінних. Це зменшує ймовірність можливих помилок та полегшує відлагодження програми. Приклад 2. Розробити функцію, що повертає найбільше з двох чисел.
Звичайно, «час життя» локальної змінної обмежується виконанням функції, тобто поміж викликами функції значення локальних змінних не зберігається. У мові С існує можливість зберігати значення локальних змінних функцій за допомогою ключового слова static. Приклад 3. void fun() { static int a = 10; // статична локальна змінна int b = 20; a++; b++; printf(“a=%d, b=%d”, a, b); }
fun(); // a=10, b=20 fun(); // a=11, b=20 fun(); // a=12, b=20 У мові С існує два способи передавання параметрів до функції: за значенням та за посиланням. При передаванні параметрів за значенням, у функцію передається значення змінної. Тобто усі операції з цім параметром у функції не впливають на значення змінної в основної програмі. Приклад 4. void fun(int a) { a = 0; printf(“%d”, a); }
int b = 10; fun(b); // виведення: 0 printf(“%d”, b); // виведення: 10 Передавання параметрів за посиланням означає передачу у функцію адреси реальної змінної. Операції у функції над змінною, що передана за адресою, змінюють значення цієї змінної. Після виходу з функції такі змінні зберігають значення, що були присвоєні у функції. У заголовку функції параметри, що передаються за адресою, описуються як посилання. Приклад 5. void fun(int *a) // посилання на цілу змінну { *a = 0; printf(“%d”, *a); }
int b = 10; fun(&b); // передача адреси b, виведення: 0 printf(“%d”, b); // виведення: 0 Масиви та рядки завжди передаються за посиланням. При передачі до функції масиву, необхідно передавати також його розмір. Розмір параметру-масиву у заголовку функції можна не вказувати. Приклад 6. Реалізувати функцію для знаходження суми елементів одновимірного масиву. int mas[10]; int sum(int array[], int len) { int i, tmp = 0; for (i = 0; i < len; i++) { tmp += array[i]; } return tmp; } Приклад 7. Реалізувати функцію для підрахунку кількості заданих символів у рядку. int symbolcount(char *str, char ch) { int count = 0; while (*str!= ‘\0’) { if (*str == ch) count++; str++; } return count; }
char *str = “Hello, World!”; int cnt; cnt = symbolcount(str, “o”);
Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 1519; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |