КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Режисерська експлікація твору
Пронесение отрицания через кванторы
Геометрическое 'доказательство': не обладает свойством, что прямая целиком лежит в ч.т.д.
Термін «експлікація» має латинське походження і означає – тлумачення. Пояснення умовних означень, що використані на картах, планах тощо. Реж. експлікація закріплює все, що винайдено режисером у його так званому «кабінетному» періоді. Або інакше – фіксація основних моментів реж. постановчого плану. По суті ці записи є стратегічним планом дій майбутньої постановки. Реж. експлікація в першу чергу повинна містити відповіді на наступні питання% 1. Для чого ми ставимо? Відповідь на це питання пов’язана із ідеологічним спрямуванням постановника і скеровується ідеєю. Ідею треба формулювати ясно, чітко, щоб кожен, хто працює над постановкою її зрозумів і усвідомив. У вирішенні цього питання також має значення наскільки є сьогочасною тема твору, а якщо мова йде про класику, то тут може бути і її осучаснення. Цей аспект вже корелює із формулюванням режисерського над-завдання (рус. – сверхзадача) яке визначається відповіддю на запитання «чому я і чому сьогодні?» 2. Що ми ставимо? Відповідь на це питання встановлює змістові сутність твору і його окремих епізодів та їх тематичний розвиток. 3. Як ми ставимо? В першу чергу це питання жанру. Потрібно не тільки встановити стильові та видові ознаки, але і виявити якими стильовими прийомами вони будуть вирішені у майбутній постановці. Таким чином відповіді на ці питання визначають зміст експлікації та її приблизну структуру. Головна мета реж. експлікації – зацікавити творчу групу, організувати колектив для наступної роботи. За словами М. Чехова, вистава – жива, самостійна істота, що подібна людині. Як людина має дух. Душу і тіло, так їх має також і вистава. Дух вистави – це ідея, яка в ній закладена. Ідея, заради якої автор, режисер і актори спільно створюють виставу. Душа вистави – це та атмосфера, у якій перебуває і яку випромінює вистава. Тіло вистави – це все, що ми в ній бачимо і чуємо. Театральна експлікація має містити наступні елементи: 1) характеристика епохи, що віддзеркалюється в драматургії; 2) тлумачення творчої особистості та стилю драматурга; 3) тема та ідея вистави за Л. Додіним тема – це комплекс проблем (проблематика), що існує в п’єсі і розглядається автором (під проблематикою мається на увазі нерозв’язане протиріччя), а ідея – це головна думка; 4) наскрізна дія (рус. – сквозное действие) – та реальна, конкретна боротьба за якою слідкує глядач, і в результаті якої утверджується над-завдання (Захава формулює наскрізну дію як зіткнення з проблематики); 5) змістове значення окремих актів; 6) жанр; 7) система оформлення (макет); 8) вирішення образів.
У режисерів-кінодокументалістів експлікація якісно об’єднується із початковим сценарієм і наявність такого документу в багато разів спрощує процес створення фільму, оскільки: 1) є організаційним і структурним інструментом, довідником і керівною настановою усієї творчої групи; 2) презентує ідею фільму; 3) у ньому міститься важлива для оператора інформація про настрій (атмосферу), подієві особливості та ін. аспекти зйомки; 4) визначає підхід та лінії розвитку сюжету, його внутрішньої логіки та послідовності (композиційні елементи); 5) повинен містити для усієї знімальної групи таку інформацію: розмір бюджету; кількість знімальних точок та знімальних днів; необхідна освітлювальна апаратура; наявність спецефектів; використання архівних матеріалів; необхідність додаткової апаратури і оптики; 6) повинен скерувати режисера монтажу. Отже сценарна експлікація є робочим документом режисера-кінодокументаліста, основою усіх планів і дій. Дуже важливим аспектом такої сценарної експлікації є урахування аудиторії. Про потенційного глядача треба з’ясувати наступні відомості: 1. Загальний склад аудиторії (вік, погляди, місцевість, освіта; відповідь на ці питання допоможуть створити діалог з публікою, а не підніматися вище, або нижче її рівня) 2. Необхідно знати, у якому контексті буде демонструватися фільм (школі, церкві. телебаченні); 3. Важливо відчути ставлення аудиторії до теми. Якої точки зору дотримуються глядачі. Чи знайомі вони з темою, чи є упереджені погляди на неї. Також важливо прописати характеристику дикторського тексту. Або обґрунтувати його відсутність. Необхідно враховувати обмеження за строками виготовлення: чи можуть вони вплинути на процес виробництва. Якщо так – це повинно бути обумовлено з самого початку. Наприклад: 1) фільм повинен бути виготовлений до відповідної дати. Чи достатньо часу для створення якісного матеріалу? 2) сезонні / кліматичні зміни (режимна зйомка) іноді мають вирішальне значення і можуть поставити під сумнів створення фільму, якщо строки є надзвичайно стислими; 3) зйомки можуть залежати від якої-небудь особи. Кампанії. Певної групи людей, подій. Відсутність яких може поставити під загрозу попередню концепцію фільму.
ЛІТЕРАТУРА Основна: 1. Розенталь А. Создание кино и видеофильмов от А до Я – М.: Триумф, 2004 2. Захава Б.Е. Мастерство актера и режиссера – М.: Просвещение, 1978 3. Ширман Р. Н. Телевізійна режисура. – К., 2004. 4. Рабигер М. Режиссура документального кино // под ред. Л.С. Сребницкой – Чикаго: Коламбия-колледж, 1997
Допоміжна: 1. Чехов М.А. Об искусстве актера // Литературное наследие в двух томах, Т. 2 – М.: Искусство, 1986 2. Товстоногов Г.А Круг мыслей – Л.: Искусство 1972 3. Тарковский А. А. Уроки режиссуры. М., 1992
Дата добавления: 2014-01-06; Просмотров: 2034; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |