Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 1.1 Завдання та основні види задачі комп’ютерної графіки. Сфери застосування комп’ютерної графіки

КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ

ВСТУП ТА ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ

РОЗДІЛ 1

 

ПЛАН

1. Поняття комп’ютерної графіки.

2. Сфери застосування комп’ютерної графіки.

3. Основні види комп’ютерної графіки.

 

З розвитком сучасних інформаційних технологій і збільшенням їхньої ролі в сферах творчої й інтелектуальної праці з'являються нові професії, засновані на прикладному використанні цих технологій на виробництві. Наприклад, «Дизайнер комп'ютерної графіки». Ця спеціальність повсюдно зустрічається в телевізійних, рекламних і видавничих фірмах, у художніх й оформлювальних відділах компаній, що спеціалізуються на розробці програмного забезпечення.

Подивитеся навколо — обкладинки журналів, рекламна друкована продукція, газети, рекламні ролики по телебаченню, фільми, корпоративні презентації, CD-ROM-носії, мережа Інтернет — це всі області застосування комп'ютерної графіки, основу якої становить робота із цифровими зображеннями. Більша частина цих зображень була створена, відретушована, виправлена, збільшена й розфарбована на комп'ютері.

Сучасний світ немислимий без комп'ютерної обробки графічної інформації. Це необхідно не тільки професіоналам, що створюють мультфільми й спецефекти, комп'ютерні ігри та книжкові ілюстрації. Ділова графіка в офісі також стає усе більше звичною. Комп'ютерна графіка використовується для створення презентаційних матеріалів, використовуваних на лекціях в університетах і на різних нарадах.

Сьогодні робота із графікою на комп'ютері усе більше стає елементом комп'ютерної грамотності й ховається за фразою “Потрібне вміння працювати на ПК” у багатьох оголошеннях про прийом на роботу.

Поширення комп'ютерної графіки почалося з поліграфії. Але незабаром вона вирвалася з тісних приміщень друкарень на простір широкого застосування. Величезну популярність завоювали комп'ютерні ігри, наукова графіка й фільми. Наймогутніші машини й талановиті команди математиків, програмістів і дизайнерів працюють над цим. Жодна пристойна доповідь у сфері бізнесу не обходиться зараз без комп'ютерної презентації.

Комп'ютерна графіка (КГ) являє собою складний комплекс, якому можна розділити на кілька напрямків:

- двомірна графіка;

- поліграфія;

- web-дизайн;

- мультимедіа;

- тривимірна графіка й комп'ютерна анімація;

- відеомонтаж;

- системи автоматизованого проектування (САПР) і ділова графіка.

Часто більш ефективно й економічно вигідно створювати зображення на комп'ютері, ніж використовувати традиційні методи, тому що цифрові зображення простіше зберігати, транспортувати, змінювати, поліпшувати й компонувати з іншими інформаційними засобами.

Двомірна графіка – це основа всієї комп'ютерної графіки в тому числі й тривимірної. Жоден комп'ютерний художник не зможе працювати без розуміння базових положень двомірної графіки.

Поліграфія досить складний напрямок, що вимагає від працюючих в цій області найбільшої широти знань. Робота в поліграфії різноманітна: створення візиток, бланків, рекламних листівок, буклетів і плакатів; робота в періодичних виданнях. Для реалізації цих завдань призначені програми верстки. Програми верстки сторінок дають можливість поєднувати разом текстову й графічну інформацію для створення інформаційних бюлетенів, журналів, брошур і рекламної продукції. Найбільш популярні програми – це Adobe PageMaker, Adobe InDesign та QuarkXPress. Поліграфія вимагає обов'язкового знання, крім редакторів і програм верстки, основ друку, додрукарських процесів (сканування, кольороподіл, кольорокалібрування моніторів, фотоскладальні автомати й т.д.) і контролю якості (кольоропроба).

Використовувані графічні редактори:

- Adobe PhotoShop;

- Adobe Illustrator;

- Corel Draw.

Використовувані системи верстки:

- Adobe PageMaker;

- Quark XPress;

- Adobe InDesign.

Мультимедіа – це область комп'ютерної графіки, пов'язана зі створенням інтерактивних енциклопедій довідкових систем, що навчають програм, інтерфейсів до них.

На відміну від поліграфії, де дизайнер співпрацює із друкарем, у мультимедіа дизайнер співпрацює з програмістом. Вимоги до графіки в мультимедіа інші, тому як в поліграфії зображення повинні мати значну роздільну здатність, відповідно розміри файлів збільшуються до сотень Мб. У мультимедіа обмеженням служить роздільна здатність екрана монітора та вимога мінімізації розмірів файлів. Для роботи в цій області поряд із графічними редакторами необхідно знати програми створення мультимедіа MS Power Point й Macromedia Director. Ці програми допускають зручний імпорт відео- і аудио-файлов й у них передбачені засоби анімації.

У цей час однією з областей комп'ютерної графіки, що найбільш розвивається є всесвітня павутина (Internet). Вимоги до створення зображень для Internet дуже суперечливі: обмеження по зниженню розмірів файлів і необхідність збереження якості зображень. Найбільше часто застосовуються формати: JPEG, GIF.

WWW має свою область колірного охвата, що необхідно враховувати при створенні зображень.

Тривимірна графіка – це створення штучних предметів і персонажів, їхня анімація й сполучення з реальними предметами й інтер'єрами.

Широке застосування: комп'ютерні ігри, реклама, оформлення телевізійних каналів й архітектура.

Освоєння тривимірної графіки вимагає багато часу й потужних системних ресурсів. Необхідно освоїти не тільки тривимірне моделювання, але й правильно розставити джерела світла, камери й т.д.

Відеомонтаж можна умовно розділити на два види:

- спецефекти в кіно;

- підготовка ТВ передач.

Ці області подібні, але підготовка ТВ передач обмежена більше стислими тимчасовими строками. Програма монтажу — Adobe Premier.

Програми САПР (CAD) являють собою векторні програмні засоби, які широко застосовуються в області інженерно-конструкторської діяльності. Ці програми здатні синтезувати двомірні й тривимірні моделі, автоматизувати рішення завдань, що виникли в процесі проектування. Особливістю багатьох програм САПР є їхня предметна спрямованість, тому їхнє використання передбачає знання не тільки КГ, але й самого предмета проектування.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Запоріжжя | Тема 1.2. Види комп’ютерної графіки
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 892; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.