КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Ансельм Кентерберийський
Августин Блаженний 2. Фома Аквінський 1.Августин Аврелій Блаженний (345-430) став прибічником християнства в 30-річному віці. Однією з основних тем його філософії стало духовне переродження, просвітлення людини під впливом вдячності Божої. Августин Блаженний стверджував: - людина гріховна та слабка; - Господь всемогутній, абсолютний, досконалий, самодостатній; Бог – це добро, благо; - найвищим благом являється воля Господня; - заповіді Божі не вимірюються людськими мірками, вони абсолютно досконалі; - спасіння людини полягає в щирій вірі.
Августин Блаженний вважав, що все, що створене Богом, не має підлягати сумнівам і є абсолютним благом. Людина - вінець творіння, вона знаходиться на вершині природної ієрархії. Тіло людини – не «сосуд гріха», воно прекрасне, тому що створено Богом.
- земні блага і плотські насолоди мають право на існування, але вони встають на другий план, оскільки багатство, насолода ті ін. відволікають від думок про Бога; - інтелектуальні та естетичні блага допомагають людини осягнути Бога; - мораль має бути звернена до Бога, корні моралі - в Божественному початку; - долі людей зумовлені, оскільки: • людина створена здібною до безгрішного життя; • людині дана свобода морального вибору; • свобода людини спочатку направлена на добро (заповіді Божі); - зло не корениться в бутті, оскільки буття - творіння Боже, а є відмовою від добра, порушення волі Бога; - людина зосередилася на вторинних земних благах, відступила від велінь Господа, впала в гординю, загордилася, що може бути як Бог.
Августин Блаженний намагався дати відповідь на питання про джерело зла (чи входило гріхопадіння людини в задум Божий?). У результаті Августин стверджував, що ця тема незбагненна для людського розуму. Августин виправдовував соціальну нерівність у феодальному суспільстві. Він говорив: "Щонайперша і повсякденна влада... - це влада пана над рабом. Церква повинна піклуватися не про те, щоб зробити рабів вільними, але щоб зробити їх добрими". 2. Фома Аквінський (1225 - 1274) спробував здолати конфлікт між вірою і знанням, поєднати мораль і релігію.
Фома Аквінський стверджував, що:
- предмети теології і філософії збігаються; - в релігії присутні догмати, які можуть бути доведені теоретично; - наукове обґрунтування догматів християнства укріплює віру; - ряд християнських догматів недоступний розуму людей.
Бог є благом. Вищим благом для людини є єднання з Богом, інтелектуальне споглядання Бога. Блаженство єднання з Господом не пов'язане з емпіричним, плотським блаженством, а є результатом інтелектуальної діяльності. Блаженство в емпіричному світі обмежене, оскільки пізнання Господа через його вираження в земних явищах спотворено плотським початком людини. Повним і вічним блаженство може бути лише в потойбічному житті. Фома Аквінський вважав, що все, що створене Богом, є абсолютним благом, тому абсолютного зла не може існувати. Воно народжується в діяльності людини. Причини зла: - непокора людини правилам, законам; - недосконалість волі людини; - невірний моральний вибір.
Моральність реалізує чесноти. Добродійний вчинок - дія, що виражає свідомий вибір, волю індивіда. Чесноти Фома Аквінський підрозділяв на:
- розумові - інтелектуальні і практичні (розум і розсудливість); - етичні, засновані на відчуттях і тісно пов'язані з розумовими чеснотами (справедливість і т. п.); - богословські (віра, надія і найважливіша чеснота - любов). У свідомих, вільних вчинках людина керується не пристрастями, а розумом.
Пристрасті людини:
- є властивостями нижчої, плотської природи; - морально нейтральні; - набувають моральних характеристик лише тоді, коли підпорядковані (або не підпорядковані) розуму.
На думку Фоми Аквінського, людський розум є нижчим рівнем вищої розумності і тісно пов'язаний з абсолютним Божественним розумом. Божественний розум керує людьми за допомогою: - благодаті (Божого промислу, участі в житті людей); - закону, кий вказує на вище благо, задає напрям діяльності людей.
Фома Аквінський виділяв: - "вічний закон. Божественну премудрість". Він виражається в релігійних заповідях, в совісті людей; - "природний" закон - прагнення всього сущого до добра, бажання уникнути зла; - "людський'' закон - закони держави.
3.Схоласт Ансельм Кентерберийський (1033 - 1109) вважав, що:
- із-за первородного гріха людина позбавлена права вільного морального вибору; - людина не здатна здійснювати вільний вибір і в результаті при ходить до гріха; - моральність людини, його порятунок можливі лише за допомогою Божої милості.
Питання 19: Філософсько – етична думка Середньовіччя (суб′єктивістські етичні вчення) 1. Іоан Скот Еріугена 2. П′єр Абеляр 3. Сігер Брабантський
Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 358; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |